Kaliningrad, oblast

Kaliningrad oblast
onsdag 26 juli 2017 - Kaliningrad, oblast, Ryssland

Som jag avslutade igår, det var ingen tvär-snabb gränskontroll för att komma ut från Polen och in i Kaliningrad/Ryssland. Först fick vi stanna vid ett rödljus , sen hos en tullkvinna som lät arg vad hon än sa - oavsett om hon frågade om pass eller skällde ut osss för att vi inte

Sofia Henriksson
Bubbelfian i Östersjön nästan-runt
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Gerrard och Putin
tisdag 25 juni 2013 - Kaliningrad, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Kaliningrad Airport till skillnad från Arlanda bjuder på gratis Wifi, så jag kan förmedla mig med världen! Gårdagskvällen var underbar, den trevliga baren vi till sist hittade föll oss väl i smaken. Träffade Igor som blev handlöst förälskad i Maja trots språkförbistringar och

Tillägg toskakaka
måndag 24 juni 2013 - Zelenogradsk, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Bilder går inte, finns aldrig Internet och när det finns är det inte så bra. Vad händer i Sverige? Hur är det i Istanbul nu? Vad händer på mitt jobb? Jag är bortkopplad från gemensamma mailen och vet inget. Michael prio prio berätta!

Toska
måndag 24 juni 2013 - Zelenogradsk, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Vi drog till Östersjön för lite beachlife i morse. Extremt varm buss, extrem höstkyla när vi kom fram. Efter tappra försök till att jobba på vår tan tog vi en kaffe för att värma oss innan vi åkte tillbaka men gud hörde bön! Vädret vände och vi fick några timmar på stranden på

Pink city!
söndag 23 juni 2013 - Kaliningrad, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Monsunen kom över oss! Efter den tropiska hettan öppnade sig skyarna så vi tog en middag på hotellets mer än underbara restaurang (Fredrik: förrätt svampsoppa huvudrätt extremt knaprig rösti med kött i gräddsås). Till detta två kannor vin och rysk ljummen skumpa i varma glas. Det

'Vad odlar ni här? -Fosterlandet'
söndag 23 juni 2013 - Kaliningrad, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Vi lämnade Gdansk 6 i morse då vi hoppade på bussen till Kaliningrad. Efter en nervpärs på en timme i gränskontrollens våld var vi äntligen på rysk mark. Kaliningrad är en mycket märklig stad, precis som man förväntar sig en makaber blandning av lyx och flirt med Europa och genuint

Moskow flygplats
lördag 22 december 2012 - Novo-Moskovskoye, Kaliningrad, oblast, Ryssland

I väntan på nästa plan som ska ta oss vidare till Hanoi. Ryssarna är ett släkte för sig. Asteptam sa luam urmatorul avion spre Hanoi. Rusii sint un speciment ciudat.

Simona M
simu001 i Vietnam runt på 16 dagar
Senast aktiv - från Hanoi, Vietnam
Ryssland
fredag 17 augusti 2012 - Kaliningrad, Kaliningrad, oblast, Ryssland

De monterar ner Hammarkullen och flyttar alla husen, modul för modul, till Kaliningrad. Ni hade förstått vad detta innebär om era hjärnor inte atrofierat fullständigt.

Barnhemsmisar, militarkontroller och ratt skoj
onsdag 24 juni 2009 - Kaliningrad, Kaliningrad, oblast, Ryssland

Hej Alla! Jag ar alltsa ute och reser igen och befinner mig i Kaliningrad och vi ar pa ett barnhem som vi ska hjalpa till att renovera. Vi ar alltsa 9 stycken puckon som har fatt for oss att det ar en bra ide att aka ner hit for egna pengar pa semestern och gora lite gott har i varlden.

dalmo

Stockholm-Gdansk-Kaliningrad-Kaunas-Riga-Tallin-Åland-hem

Ett tåg som går på land

Ett tåg som går på land

22 juni 2013 - 7 juli 2013

Vi börjar i Polen och åker det mytomspunna tåget som går på land till Kaliningrad. Om vi hittar det. En sväng förbi Minsk innan vi utforskar Kaukasus, en vecka i Armenien och Georgien. Sen vilar vi upp oss i Istanbul innan vi åker hem. Via Riga.

Vietnam runt på 16 dagar

Vietnam runt på 16 dagar

22 december 2012 - 8 januari 2013

Start in Hanoi. 1 stop Saigon and Mekong delta 2 stop MuiNe 3 stop Na Thrang 4 stop Hoi An- Danang 5 stop Hanoi and Halon Bay

In i Avgrunden, att hata allt mänskligt liv

In i Avgrunden, att hata allt mänskligt liv

17 augusti 2012 - 17 augusti 2013

En resa inåt, djupt inåt, in i avgrunden, in så långt det går. En resa utan spärrar. Jag behöver få bort spärrarna. Jag behöver skriva om det som inte får sägas och inte skrivas men som är jag, Katarina.

Projekt Kaliningrad

Projekt Kaliningrad

22 juni 2009 - 28 juni 2009

Resa till Kaliningrad för att reka inför nästa sommar när Rotaract ska få ordning på ett barnhem där. I resan ingår även lite fest och bad ;)

Studier i Ryssland

Studier i Ryssland

18 oktober 2008 - 26 oktober 2008

Studier inom kulturmiljövård och arkeologi i form av intervjuer, fältobservering och förhoppningsvis deltagande i konferens i Kaliningrad och Vilnius.

dags igen.

dags igen.

24 juni 2008 - 1 september 2008

då var man till sjöss igen.

Kaliningrad -08

Kaliningrad -08

24 juni 2008 - 7 juli 2008

Återvänder tll barnhemmet i Bagrationovsk för att arbeta som volontär.

The Seven Seas - Europe

The Seven Seas - Europe

16 januari 2008 - 18 maj 2008

Captain Bjoerk ska ut på nya äventyr med sin "Rolling Betty", En resa med många faror bakom knuten...

Sofia Henriksson
Bubbelfian