Kirov, oblast

Tågstopp i Kirov
onsdag 17 juni 2015 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Tåget stannade vid tågstationen Kirov nu. Jag passar på att handla lite vatten på flaska och det råkade också bli en glass. Nu rullar tåget vidare mot Beijing. Grymt varmt och soligt väder här. The train stopped at the station Kirov now. I take the opportunity to buy some bottled water

Transibiriska dag 2
fredag 20 april 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Nar jag vaknade den forsta morgonen och tittade ner pa var blyga kupekomis var min forsta yrvakna tanke att hon forvandlats till en haxa under natten. Sa var inte fallet, hon hade klivit av och byts ut av en ca 60arig dam med typiskt ryskt plus lite piffigt utseende. Denna dam blev snabbt var nya

Hem till Edsbyn!
torsdag 1 mars 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Nu var de längesen jag gjorde ett inlägg och de beror på tidsbrist och sjukdom!! Jag vart febrig och sjuk efter Vodnik matchen, så jag fick stå över matchen mot Murmansk på fredagen! Men jag kände mig lite bättre sen på söndagen och då tyckte doktorn att jag skulle vara med mot Jenisej

Sjuk!!!!
söndag 26 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Såklart så skulle jag också bli sjuk! Jag spelade inte mot murmansk på fredagen, för att jag kände mig hänging! Å när jag vaknade på lördag morgon så var jag helt död, har verkligen aldrig varit såhär sjuk någongång! Hög feber och hosta! Idag känner jag mig lite bättre, men har

ÄNTLIGEN VINST
onsdag 22 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Äntligen kom den första segern här borta i Ryssland, 6-2 hemma mot Vodnik!!! För min egen del vart de två mål och de kunde knappast gått bättre!! Absolut den roligaste match jag spelat, vilken publik de är här borta alltså!! Dom är grym!! Igår morse klev jag upp som vanlig och åt

Match dags!
tisdag 21 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Äntligen hemma i Kirov, efter en lång och mycke rolig resa! Om man ser till bandyresultaten så har de inte varit den bästa resan, bara 1 poäng på 4 matcher, men som alltid i Ryssland så har hemmaplan en jätte stor betydelse! Annars har resan varit spännande och lärorik! De har varit

Senast aktiv - från Kirov, Kirov, oblast, Ryssland
Sista dagen i kirov på två veckor!
måndag 6 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Idag är de sista dagen i Kirov, för imorn börjar de häftiga äventyret! Imorn klockan 14:00 så går tåget till Pervoualsk, vi anländer där på onsdag klockan 06:00, de tar alltså 17 timmar att åka! Då tar vi säkert in på hotell sen åker vi och tränar! På torsdag är de match i

Hemlängtan!
söndag 5 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Nu har Amanda och mamma åkt hem och de kändes verkligen inte bra att lämna dom på tåget, de har varit så skönt nu när dom har varit här, för då har man inte känt sig så ensam! Nu när dom åkte så började jag också längta hem, fast allt är bra här borta så är de ändå

Tvintervju
torsdag 2 februari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Igår var de tv intervju, Presidenten kom och hämtade upp oss klockan 10:00 sedan åkte vi mot tv huset! De ringde någon till Presidenten och sa att de var försenat så då åkte vi till ett fint cafe och där vart vi bjuden på Kaffe och pannkaker! När vi var klara så åkte vi dit dom skulle

Tisda
tisdag 31 januari 2012 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Här om kvällen gjorde vi ju ett nytt försök på Dolce Vita och den här gången lyckades vi! Vi fick ett bord och åt bra mat, så vi åkte nöjda och belåtna hem med en taxi! Nu har verkligen kylan kommit hit, idag när vi tränade så var de ca -23 och de är inte precis optimalt för att

Senast aktiv - från Kirov, Kirov, oblast, Ryssland
Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

12 april 2012 - 30 maj 2012

Vi (Ebba och Tora) åker transmongoliska järnvägen, stannar ett tag i Peking och fortsätter sedan till Nya Zeeland.

kirov

kirov

3 januari 2012 - 31 mars 2012

Detta är en bandyresa till kirov! Kirov är en lagom stor stad med cirka 500 tusen invånare. Det är en ganska gammal stad som är under uppbyggnad. Kirov ligger cirka 100 mil öster om moskva!

Kirovflytten

Resmål