Uchta

Go west!
tisdag 29 maj 2007 - Uchta, Komi, Ryssland

Har haft pet shop boys låt go west på repeat i hjärnan. Vet inte om det är som min kollega sa, en längtan att go west eller att den spelades mer än en gång på festen precis innan avresa. Nu är det i alla fall klart att jag ska åka hem på lördag. Lite störigt bara för jag hade en

Forsta lediga dagen
söndag 20 maj 2007 - Uchta, Komi, Ryssland

Hej, Jag fattade bleslutet att inte aka till jobbet idag kan tyckas vara ett enkelt beslut sondag och allt. Men vad ska jag fordiva en hel dag med i Vuktil? An sa lange har det gatt bra. Har last ut "Snabba cash" och atit lunch. Kom hit och laste ett hytt meddelande det gor att dagen kanns mycket

Tisdag
tisdag 15 maj 2007 - Uchta, Komi, Ryssland

Hej tack for alla meddelanden! Har har det inte hant sa varst mycket. Vi har vantat pa att ryssarna ska montera en axel i fem dagar. Det ar helt omojligt att fa nagot att handa men idag tror jag alla gick in i en koma, det ar bara gilla laget saker tar tid i ryssland. Som tur ar finna det en fil

Forsta veckan
söndag 13 maj 2007 - Uchta, Komi, Ryssland

Hej, Har varit har i snart en vecka och tiden gar fort vi jobbar 10h om dagen sen ar det hem laga mat och sova. Jobbet gar bra men i vantan pa att min kollega ska komma upp har jag fatt ta hand om driftsarttningsledar biten. Kanner att lite mer erfarenhet inte hade skadat. Att sitta i moten med

Snö mitt i sommaren
måndag 7 maj 2007 - Uchta, Komi, Ryssland

I morse när väckarklockan ringde hade jag ingen aning om var jag befann mig och varför G inte var i närheten. Men det tog inte allt för lång tid innan verkligheten kom ikapp. Nu sitter jag på vårt kontor och väntar på att min kollega skall komma och lösa av mig. De som varit här och

Sist dagen
tisdag 21 november 2006 - Uchta, Komi, Ryssland

Nu sitter jag på kontoret och det är ganska lugnt här. Vi trippade igår kväll men det var inget alvarligt så vi kom igång ganska direkt igen. Natten hade gått bra så min förhoppning är att jag kommer iväg efter lunch. Då ska jag försöka shoppa lite skivor så jag får med mig lite

Måndag
måndag 20 november 2006 - Uchta, Komi, Ryssland

Efter en ganska blöt tillställning i lördagsnatt och nio nätters arbete är jag ganska trött. Jag somnade tidigt igår kväll men vaknade redan vid tre och kunde inte somna om. Men efter dagens abete kommer jag nog sova som en stock i natt och vara tillbaka i normal dygns rytm. Jag har gått

Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Dator krasch och omstart.
onsdag 15 november 2006 - Uchta, Komi, Ryssland

Så idag när jag skulle starta datorn, startade den inte. Nu är jag alltså utan dator. Datorn är porten till alla mina nöjen just nu. Den är min möjlighet tillkontakt med omvärden och min biograf. Men min kollega har lova att lämna sin dator under natten så jag har något att se på film

A never ending story...
tisdag 14 november 2006 - Uchta, Komi, Ryssland

Så, klockan 06.26 i morse trippade maskinen. Jag trodde att vi skulle klara 72 timmars testet då vi startde kl 03.00 i fredags och hade ett 3 h långt uppehåll. Men när mina kollegor räknade ihop tiden från att maskinen tände upp till att den slocknade missade vi 72h med 20 minuter...

Sista natten
måndag 13 november 2006 - Uchta, Komi, Ryssland

Känns lite som att utmana ödet med att skriva sista natten, men jag hoppas verkligen på det. Dom hade en tripp idag igen men det hade inte med oss att göra det var kundens fel så testet rullar vidare. Idag när jag vaknade vid fyra ringde tolken och informerade om att lägenhets ägaren

Vouktil

Vouktil

7 maj 2007 - 1 juni 2007

Denna gång ska jag flyga till Ukhta sen ta mig ännu längre norr ut längs med marken till ännu ett exotiskt resmål. Vouktil!

Ukta 2

Ukta 2