Krasnojarskij kraj

Tredje dagen på tågresan

Tredje dagen på tågresan. Tiden går fort. Jag har bara hynnit läsa tre kapitel i boken jag tog med mig. Det är så mycket annat som händer. Man ska laga frukost och lunch och diska och plocka undan. Man ska bädda sängen och sen sitta och titta ut genom fönstret och ropa: "Titta! Vilken fin

Dag 4 på tåget
söndag 21 juli 2013 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Det gäller att planera sina toabesök vid stop får man inte spola och det är ju inte kul att bli sittandes där inne när alla andra är ute och shoppar. Tåget är nu 1 timme försenat och det är inte vanligt, annat än Sj detta vi har åkt ca 5193km och den är 1 timme sen. Vi har kommit

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Dag 4 transsibiriska
söndag 22 april 2012 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Livet har sin stilla gang pa taget. Vi borjar kanna oss riktigt hemma och fortsatter att bekanta oss med ryssarna och bli bjudna pa ryska specialiteer, (bland annat en mjuk plattliknande kaka med kaviar i, ingen hit alls). Vi gor framsteg i kommunikationen och lyckas komma in pa amnen som politik.

Moskva,Suzdal,Nizhny Novgorod,Kazan, Tyumen och sist men inte minst Krasnozarsk
söndag 2 oktober 2011 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Tjabba! Då rullar vi tillbaka video-bandet en tio dagar sådär,börjar berätta lite om Moskva. Jag i ryssland huvudstad gjorde jag inte så mycket mer än att ta mig för att se röda torget och hitta rätt nere i tunnelbanan. Var mest sugen på att bara komma iväg därifrån och börja min

Tomsk, tåg och trevligheter
torsdag 15 september 2011 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Då var vi här igen. På varsin hård brits i en platzkart-vagn på väg ytterligare en bit genom Ryssland. Den här gången är målet Krasnoyarsk, den tredje största staden i Sibirien. Härifrån min lilla brits har jag utsikt över Moa och en rysk tant. Jon ligger under mig och Linn är

Trevliga ryska bekantskaper
torsdag 15 september 2011 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

I köket, Kiwi Hostel Vi har just kommit fram till Krasnoyarsk med nattåget och efter att ha blivit hämtade på perrongen (!) av en av vandrarhemsvärdarna, lite kryssande genom stan och en efterlängtad frukost har de andra nu tagit sig en tupplur i vårt kiwigröna rum. Jag vågar inte gå och

Krasnoyarsk
tisdag 20 december 1994 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Magnus Amilon
No1Amilon i Back packing Asia
Senast aktiv - från Värmdö SV, Stockholms län, Sverige
10 November
onsdag 10 november 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Kara vanner! Idag lade sig forsta riktiga snon. Vi har haft en lang, varm och mycket fin host. Vanligtvis vid denna tiden ar det 10-20 minusgrader och snon ligger djup. Simon har varit alldeles lycklig att fa kora genom polar och lera pa garden, medan mamma tycker att det ar skont med snon som

18 Augusti
tisdag 24 augusti 2010 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Varje ar den 18 augusti firar vi Vissarions forsta predikan, som agde rum pa denna dag ar 1991. Detta ar firades hogtiden uppe I bergsbyn som vi kallar “Solstaden”, dar Vissarion bor och ett trettiotal andra familjer. Farden dit bestar av ungefar tva timmars bilresa genom skogen, och sedan vag

Krasnoyarsk
måndag 24 augusti 2009 - Krasnojarsk, Krasnojarskij kraj, Ryssland

Krasnoyarsk N56° 0.719 E92° 53.196 Så är vi då i Krasnojarsk, Sibirens 3:e största stad med ca 1 miljon invånare. Vägen hit var som övriga ryssland, platt och fullt av skog. Här är inte så mycket vackra vyer att titta på medan man kör. Ryssland är stort, det märker man när man

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

12 april 2012 - 30 maj 2012

Vi (Ebba och Tora) åker transmongoliska järnvägen, stannar ett tag i Peking och fortsätter sedan till Nya Zeeland.

MTV - Mot Transibirien och Vidare!

MTV - Mot Transibirien och Vidare!

31 augusti 2011 - 10 januari 2012

Mot Transsibirien och vidare...

Mot Transsibirien och vidare...

31 augusti 2011 - 20 november 2011

Finland Ryssland Mongoliet Kina Hong kong Thailand Malaysia

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Transsib

Transsib

18 september 2009 - 12 oktober 2009

Tåg och galenskap

Amaryllis äventyr i Indien

Amaryllis äventyr i Indien

6 juli 2009 - 25 juli 2009

Min Rysslandsresa går till Cheremsjanka i södra Sibirien där min dotter Rebecka bor.

Anna Malmström
anna_malmstrom