Murmanskaja

No Stress!
söndag 25 november 2012 - Afrikanda, Murmanskaja, Ryssland

Har nu hittat internet efter 5 dagar,men det ar langsamt! Sa bilder o kommentarer kommer efter hemkomst.Vi har det sa skont,vadret ar fantastiskt!Mottot har ar INGEN STRESS o det marks tydligt! Har sett oss omkring pa denna o en huvudvag o resten mindre offroad! Shopping finns men inte nagot

Marina Lanne Svensson
Svesse49 i Kap Verde
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
From Russia with love
onsdag 1 juni 2011 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

(det er vel lov til å kalle blogginnlegget sitt det én gang?) Det er noe utrolig beroligende med togets jevne, messende lyd. Med å sitte å se på landskapet rundt deg. Folk stige av å på. Alt er i bevegelse, og av en eller annen grunn så gjør dette meg fylt med en fredelighet. Jeg har tatt

ete
torsdag 29 april 2010 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Det var en gång två kompisar. de hette daniel. varje dag innan skolan byggde de en koja och kastade onda blickar omkring sig. men en dag hände någon. hela världen förvandlades till två napoleonbakelser och huvudvärk. helvete. helvetes jävla helvete tänkte de. nu går det åt helvete.

David Blomkvist
SGB_K i Mot en bättre tid
Senast aktiv - från Murmansk, Murmanskaja, Ryssland
Öland den 5 januari
tisdag 5 januari 2010 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Har idag surfat runt och kollat möjligheterna att ta sig till Murmansk - som känns mer o mer både möjligt och kittlande. Det är ju bara 25 mil (ca 4 timmars körning) från Kirkenes!!! Skickade dessa länkar till herr Rosenlind: 16,3 milj € har investerats i vägen /bilder från 2009/

Norr, nordmæn men inget norrsken
fredag 11 september 2009 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Onsdagseftermiddag och det ær helt omøjligt att sitta still på jobbet. Kl. prick prick 18.00 åker tåget från Kievskij mot flygplatsen och jag kan fortafarande inte hålla mig helt stilla. Med god marginal och redan incheckad utan bagage sitter jag och trummar med fingrarna mot

Moa Andersson
M1_PP i Den ryska resan
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Resumé Murmansk!
söndag 30 mars 2008 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Nu nar vi sitter och huttrar i ett kallt Tomsk och ska skriva om alla strapatser och aventyr vi har varit med om har slog det oss att vi inte skrivit sa mycket om vart kara Murmis!(Murmansk...) Sa har kommer en liten resumé! Hotellet vi bodde pa var trotts toaletterna ett mycket trevligt

Hej och halla!
tisdag 18 mars 2008 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Det finns sa mycket att gora har i murmansk att vi knappt hinner med att skriva har... Men for att ni inte ska kanna er helt bortglomda kommer har en liten liten uppdatering av laget... Vadret ar helt ok. Valdigt skon var... I helgen har det vart lugnt. Vi har inte gjort sa mycket. Mest gatt pa

Hallplats Murmanskiji
torsdag 13 mars 2008 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

Hej alla vanner! Nu har vi borjat var langa resa i Ryssland. Var forsta anhalt ar Murmansk. Vi anlande med flyg till Murmansk flygplats för ca 4 timmar sedan. Vi flog i ett litet 2 motorigt propellerplan med uppskattningsvis 20 resenarer. Erik fick sitta brevid en bastant Rysk babushka. Hon

Rysland here i come
torsdag 31 januari 2008 - Murmansk, Murmanskaja, Ryssland

jag kommer ha en sån upplevelse när jag sitter där å pimplar spekt abborre å en å anna vodka..

Fredrik Klasson
Freedee503 i mormynsk
Senast aktiv - från E45, Sveg, Jämtlands län, Sverige
Kap Verde

Kap Verde

21 november 2012 - 29 november 2012

Det blev ett icke planerat resmål denna gång. En impulshandling kan man kalla det,lätt att sitta o surfa bland en massa härliga resmål så här i höstmörkret. Satt o klickade på nya resmål med erbjudande just i november o vips så var det beställt. Kap Verde är en ögrupp bestående av 15 småöar varav den vi ska resa till heter Sal. Flygtiden är ca 8,5 timmar från Sverige,man får mellanlanda på Gran Canaria. Tillhör Afrika,spännande med nya resmål!!

Eilen blir tøff i Russland

Eilen blir tøff i Russland

31 januari 2011 - 1 juni 2011

Som blivende [i]Russolog[/i] eller [i]Russlandsekspert[/i] (har ikke funnet heeeelt ut hva jeg blir eksakt riktig enda), er jo stadige reiser til dette store landet viktig. Dermed vender jeg snuten enda en gang til vår nabo i øst. Denne gangen helt mutters alene. Jeg skal hospitere ved det Norske Barentssekretariatets kontor i Arkhangelsk fra slutten av januar til begynnelsen av juni. Så lenge har jeg bare vært hjemmefra en gang tidligere (Asia 2006), men aldri har jeg reist helt alene. Men, det er vel en del av min såkalte dannelsesreise - så her skal det læres og oppleves - og ikke minst snakkes russisk. Oppholdet er en del av min mastergrad på Russlandsstudiet på Universitetet i Oslo. Om du er interessert i å lese om mine tanker og opplevelser så er det bare å henge med. " Vil du værra med så heng på med meg". Off we go. To mother Russia!

NORDKALOTTEN

NORDKALOTTEN

1 augusti 2010 - 21 augusti 2010

[b]En MC-resa mot Nordkalotten [/b]och den del av Europa jag sett i särklass minst av. Varför??? egentligen vet jag inte utan det är bara en känsla av att vilja göra resan. Idag (den 4 december) leker jag med tanken på att åka MC till Älvsbyn för att bada bastu i Manjärv hos Magnus o Birgitta - sedan upp mot Kaukokeino och där köra gamla postvägen upp till Alta (om det gpr) sedan svänga av Österut mot Murmansk innan jag fortsätter kortaste vägen mot Nordkapp. Efter att ha bestigit klippan och tagit ett foto (det tar väl ca 10 minuter innan jag räds alla andra turister) åker jag ner till färjeläget och liftar ner till Bodö (passerar bla Lofoten) innan jag rullar hem. [i]Realistiskt? - knappas - men en drömresa.[/i]

Mot en bättre tid

Mot en bättre tid

20 december 2009 - 17 maj 2015

Nu kör vi :)

Den ryska resan

Den ryska resan

15 juni 2009 - 9 januari 2010

Den stora flytten!

Hammare och skära, nu ska vi bli kära!

Hammare och skära, nu ska vi bli kära!

12 mars 2008 - 22 maj 2008

Vi ska till uralbergen och klättra lite. sedan ska vi testa på utelivet i Murmansk. Sist men inte minst ska vi till Adamstown i Stilla Havet och kolla på John Adams grav. Han är nämligen en förebild för oss.

mormynsk

mormynsk