Novgorod, oblast

Trött
fredag 9 mars 2012 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Klockan är 23:58 här. Har precis kommit tillbaka upp på rummet. Trött som bara busen så ska bara springa genom duschen så blir till att sova sen. Det här raggarlivet tar på krafterna. Godnatt

Nu rullar det på
torsdag 8 mars 2012 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Har precis kommit upp på rummet nu. Klockan är 23:05 lokal tid. Men idag har det hänt grejer, det är helt underbart att greja när alla Ryssar har ledigt igen som står och knuffar en i ryggen så fort man gör nått. Vi har till och mä kunnat dricka kaffe mitt på dagen idag:) Idag var det

En lång dag
onsdag 7 mars 2012 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Har precis kommit tillbaka till rummet efter lite kvällsmat. Har varit en lång dag idag men har iaf lite öl att släcka törsten med:) Det fick vi insmugglat på morgonen. Har varit på postkontoret och fixat migrations papper idag. Att få lite stämplar på ett papper tog ca 45 min. Pappers

Andra dagen
tisdag 6 mars 2012 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Börjat jobba idag. Eller jobbat stått i tittat nästan 9 timmar och väntat på att få ström på mina grejer och svarat på minst 1000 frågor om allt som inte behöver bytas på en robot. Dom är lite ängsliga, men dom sista timmarna fick ja i alla fall leka lite. Men så fort roboten

Dagen D
måndag 5 mars 2012 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Efter att ha blivit av vinkad av lilla Junie å lilla syster bar det av mot det förlorade landet å då menar ja det. Efter ca 5 minuter på rysk mark hamnar man i en passkontroll. Där ska man visa upp pass och migrations kort, så nu har man emigrerat... Sen bar det av mot Novgorod i en vit

tisdag 19 juli 2011 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Nu har vi hämtat ut hyrbilen i Petersburg och åkt till Novgorod Velkij (den stad som man på svenska i dagligt tal kallar enbart Novgorod) och besökt kremlen (medeltidsborgen) i staden samt även ett kloster (med fantastiskt fina målningar och ikontavlor) och en slags skansenpark i utkanten av

Robert P
Robert81 i Ryssland 2011
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Första femman!
torsdag 22 januari 2009 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Nu är äventyret igång och hittils har det bjudit på idel nya upplevelser. Det började med dramatik på finlandsbåten tyvärr inget coolt som typ knivslagsmål med fulla finnar, utan jag (maja) klämde helt enkelt fingret i en dörr, och kraftigt blödande och i full övertygelse om att jag

Maja Brandström
majabra i the tall trip
Mera hotell och nattklubbsbesok
tisdag 29 april 2008 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Nu har vi varit har i en vecka och allt flyter pa bra. Varan vardfamilj av Armenskt ursprung ar valdigt noga med att vi ska trivas och att vi far i oss mat. Fragar 17 ggr om dagen om vi ar hungriga, kan bli lite jobbigt i langden men de menar ju bara val. I fredags var vi pa ett par hotell till for

lang dag
fredag 25 april 2008 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

vi fick lite sovmorgon var rysska handledare Irina hamtade upp oss pa hotellet vid 11 tiden, vi besokte och intervjuade vart forsta hotell i Novgorod. Mycket intressant! Efterat at vi lunch ute pa ett trevligt cafe sen gick vi till skolan och satt och arbetade med sammanstallande av martialet fran

St Petersburg
onsdag 23 april 2008 - Novgorod, Novgorod, oblast, Ryssland

Vi akte till St Petersburg med buss, men ett gang gymnasister och i dockt efterhangande vardfamilj. total restid drygt 6 timmar. meningen var att vi skulle fa mojlighet att intervjua managers pa 4 hotell, men blev inte sa mkt av det pga tidsbrist. Fick dock hora en cover av britney spears pa rysska

Novgorod Mother Russia

Novgorod Mother Russia

5 mars 2012 - 13 mars 2012

Arbets resa till Ryssland för att installera robotar

Ryssland 2011

Ryssland 2011

15 juli 2011 - 31 juli 2011

Europeiska Ryssland. St. Petersburg - Novgorod - Moskva

the tall trip

the tall trip

18 januari 2009 - 15 maj 2009

Majabra och Fridabus ska till asien. Det ska bli kul. Vara specialiteter ar lindyhop och jazz

21 april 2008 - 3 maj 2008

Vi åker till Novgorod för att samla in information till vår Magisteruppsats som handlar om klagomålshantering i service sektorn. Vi kommer intervjua 8 hotel i Novgord plus eventuellt något mer i St Petersburg om tid finns. Vi hoppas även hinna turista några dagar i St Petersburg. Vi kommer att bo hemma hos en ryssk tjej som heter Stella.

Asien runt

Asien runt

30 december 2007 - 7 april 2008

Ska ta mig från isiga Moskva via transibiriska till Peking, genom Kina och in i Vietnam, Kambodja, Laos, Thailand och Malaysia.

Mystisk rundresa

Mystisk rundresa

5 april 2007 - 20 april 2007

Tillbaka till Ryssland för att titta på lite nya städer, bl. a. St Petersburg, Novgorod och Pskov. Detta tillsammans med Lärarn som utsett sig själv till reseledare, haha! Efter det fortsätter jag för egen maskin ner mot Vitryssland, för att fota och filma. Ska bo i samma kloster som för 2 år sen, och hoppas att människorna jag träffade då fortfarande finns kvar.

Russia With School

Russia With School

27 mars 2006 - 2 april 2006

En studie resa ett slags utbyte med ryska elever och svenska...eftersom jag läst ryska tre år fick jag äntligen chansen:) Russia 12 Points!!!!!!

Ryssland

Ryssland

5 juni 2006 - 15 juni 2006

En tripp till Moskva, Novgorod och S:t Petersburg med syftena att bekanta mig med landet, folket och praktisera språket. Totalkostnaden blev [b]7549 kr[/b] inklusive souvenir, honung, te och vodka mm. Där av visumkostnader totalt 727 kr. Fickpengar ca 1800 kr. Min vikt med packning: Utresa 81 kg Hemma igen 87 kg och då hade jag gått ned ca 1 kg.

Sydostasien

Sydostasien

14 februari 2006 - 14 februari 2007

Planen är inte helt avancerad.. Flyger ner till Bali för att sedan så sakteliga ta mej(på nåt vis) norrut genom Singapore och Malasia till Thailand. Kanske en sväng i Indien efter det? Returbiljetten är en öppen ettårsbiljett... Så man vet aldrig.

Karl Hjert
kallehjert