Novosibirsk, oblast

Vrider ur det sista ur Novosibirsk och styr kosan mot Omsk.
lördag 22 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Bestämde mig för att gå upp tidigt och fånga den halva dagen som jag ändå hade på plats. Funkade sådär, allt tågresande har gjort att jag stökat till dygnet så jag somnade sent och masade mig upp semitidigt. Men efter ytterligare nice frukost så ramlade jag ut vid 10ish för att kolla

Hej Novosibirsk. Love you big time!
torsdag 20 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Anlände himla sent, eller tidigt beror på hur man ser det (00.11). Fick som jag nämnde tidigare, sällskap till hotellet av mina fina tågbuddys.Hotellet här är ju värsta flashiga ur perspektivet att jag bott på hostel hitills. Alltså älska hostel, så väldigt mkt mer socialt, men nu var

Mot Novosibirsk
onsdag 19 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Det var fantastiskt härligt att Tobbe och Angela kom till ön. Det var skönt att prata med folk som jag redan känner. Och de verkade hyfsat nöjda med hotellet också.Idag är jag påväg tillbaka till Irkutsk med bussen och innan jag åkte så pratade med administrationen idag om det här att

Tågstopp i Novosibirsk.
torsdag 18 juni 2015 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Novosibirsk är en riktigt städad och fin stad ser det ut som. Här gjorde tåget ett stopp på 19 minuter mitt i natten. Ändå fast det är mitt i natten är det fullt med folk och vakter. Vädret är 22 grader och klockan är 00:10 lokal tid. English: Novosibirsk is a really tidy and nice

Tågstopp i Barabinsk.
torsdag 18 juni 2015 - Barabinsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Här i Barabinsk gjorde tåget ett stopp på 30 minuter. På den här stationen fanns det mycket hemlösa hundar men även mycket hemlösa familjer som hela tiden ville ha pengar av turisterna. Det var jobbigt att se dessa familjer, man vill att alla ska kunna ha ett eget boende osv. Världen är

18. Några tågupplevelser på väg mot Irkutsk, del 2
fredag 24 oktober 2014 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

*** Natt i Sibirien och ljudet från rälsen markerar tågets hjärtslag, en långdistanslöpares jämna puls. Tågvagnens väggar skiljer dunkelt ljus från mörker och innuti finns men utanför inte. Vilande kroppar vaggar fram och tillbaka och britsen vibrerar något. Det är det enda som

18. Några tågupplevelser på väg mot Irkutsk, del 1
fredag 24 oktober 2014 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

*** Yam-yam Tredje klass på de ryska tågen innebär sovplats i öppen vagn, dvs. det löper en gång genom hela vagnen och på ena sidan finns fyra britsar - två uppe två nere på tvären mot körriktningen - och på andra sidan en uppe och en nere längs med tåget. Det finns inga dörrar men

Dag 3 på tåget
lördag 20 juli 2013 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Vår sambo klev av tidigt. Ny sambo är som en tonårsdotter aldrig hemma. Men igentligen så är han ung man ryss och tillbringar mesta tiden i kompisens cupé. Det är ju lördag så vi tänker lyxa till det i restaurangvagnen idag. Vi beställer sandwich och stekt potatis, sandwichen kommer in

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Transibriska järnvägen
torsdag 11 april 2013 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Både jag och Marcus är överens om att den transsibiriska järnvägen är en häftig upplevelse. Städerna vi ser består av hyreshus som ser ut som gråa betongblock. Många industrier längs vägen ser ut att vara övergivna. Byarna består av hus som nästintill har lappats ihop med diverse

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

5 september 2018 - 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

Asien runt

Asien runt

8 april 2013 - 29 juni 2013

Jag och Marcus ska nu iväg på en resa genom Asien. Vi börjar med en tripp längs med den transsibiriska järnvägen och fortsätter med en rundresa i Kina. Avslutningsvis blir det en bussresa genom Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam. Nu kör vi!!

Miss W

Miss W

14 december 2012 - 14 januari 2013

Jag har börjar min resa mot mitt första mål..

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

Emil, Henry, Alex och jag åkte Transsibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet. Och utöver detta ett besök i Kina och Thailand. Egentligen fortsätter resan längre än datumen ovanför. Men då vårt sista inlägg under resan är daterad 26 juni och dessutom att jag stack redan den 23:e, valde jag därför dessa datum.

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

Transsibiriska -12

Transsibiriska -12

28 februari 2012 - 22 mars 2012

Från Stockholm till Moskva vidare med Transibiriska järnvägen till Peking via Irkutsk och Ulan Bator. Slutmål 1,5 vecka i Koh Lanta

kirov

kirov

3 januari 2012 - 31 mars 2012

Detta är en bandyresa till kirov! Kirov är en lagom stor stad med cirka 500 tusen invånare. Det är en ganska gammal stad som är under uppbyggnad. Kirov ligger cirka 100 mil öster om moskva!

Kate Walker
FrokenVandrare