Novosibirsk, oblast

Miss W
lördag 14 december 2013 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Jag har nu inlett min resa

Kate Walker
FrokenVandrare i Miss W
Senast aktiv - från Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland
Dag 5 - Emil
torsdag 7 juni 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Sitter just nu på en balkong tillhörande någon slags restaurang i Novosibirsk. Härifrån kan man blicka ut över den relativt tungt trafikerade gatan nedanför, som troligen är någon slags huvudgata. I bakgrunden spelas rysk populärmusik på låg nivå. Vi är alla ganska slitna. Det beror

Dag 4 - Anton
onsdag 6 juni 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Klockan är 03,15 enligt lokal tid fast för oss har vår dygnsrytmen allt mer och mer försvunnit. Vi har knappt koll på vilken dag det är, en äkta semester med andra ord. Efter 300 mil på Transsibirska järnvägen har vi nu gjort vårt första ordentliga stopp, Novosibirsk. Dock insåg vi

Dag 5 - Emil
torsdag 7 juni 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Dag 4 - Anton
onsdag 6 juni 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Dag 4 Perm till Novosibirsk
fredag 2 mars 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Börjar bli tufft att hålla rätt på dagar och tider just nu. Har passerat två tidszoner och är fem timmar före svensk tid. Vi trodde att vi sakta skulle arbeta oss fram till Thailändsk tid. Men det visar sig att vi redan snart är där. Vi kommer att som mest ligga elva timmar före Sverige

Peter Lindberg
petero69 i Transsibiriska -12
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Oavgjort
söndag 12 februari 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Idag spelade vi match mot Sibselmash, de var den kallaste matchen hittils, ca -25 och blåst och snö, matchen slutade 4-4! Ett bra resultat för oss, de är inte precis någon lätt match att spela här borta, så oavgjort är mycke bra! Vi tog ledningen med 1-0 ganska tidigt i matchen, sen stod

Martin Söderberg
Kirovflytten i kirov
Senast aktiv - från Kirov, Kirov, oblast, Ryssland
Förlust!
fredag 10 februari 2012 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Igår var de match mot Ural Trubnik, de blev förlust med 6-4 efter att vi gjort en dålig första halvlek, halvtidsresultatet var hela 5-0! Då var de inte mycket som stämde för oss, men vi spelade upp oss rejält i andra och då var de verkligen bara vi kändes de som! Vi skapade chans på

Martin Söderberg
Kirovflytten i kirov
Senast aktiv - från Kirov, Kirov, oblast, Ryssland
Zoo i Novosibirsk
söndag 11 september 2011 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Hejsan alla glada! Nu har vi varit i Novosibrisk i tvaå dygn och väntar på tåget som ska ta oss härifran till Irkutsk (tar ca 30 h) som går om ca 2 timmar. Vi ville gärna se pa balett på Opera- och baletthuset som finns här, men det visade sig att det var stängt fram till 16 september,

En resa till hösten
söndag 11 september 2011 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

På 46 timmar kan mycket hända. Man kan sova två nätter på tåg. Man kan se månen ändra fas. Man kan åka från en kontinent till en annan. Man kan färdas flera tidszoner framåt tills man inte längre vet vad klockan är. Man kan rent av hamna mitt i Sibirien. Allt detta har nämligen hänt