Omsk, oblast

Som jag längtat efter Omsk
söndag 23 september 2018 - Omsk, oblast, Ryssland

Omsk började lite dåligt med att jag begick rookiemisstaget att inte insistera på ett satt pris utan körde på taxameter. Väldigt mkt dyrare än det borde. Tack för den taxigubbejävel och grattis till typ 250 kr. Aah vi överlever.Stora gatan såg extremt lovande ut i mörkret. Fantastiska

Livet på tåget
måndag 14 maj 2018 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Vi har precis passerat Omsk. Vi har nu rest 2716 km längs järnvägen. Livet på tåget rullar på lungt tempo. Det finns totalt 10 kupéer i vår vagn med fyra bäddar i varje. Kupén är liten, men vi har lyckats gömma undan vår packning i olika små hörn så det känns ganska rymligt nu. I

Tågstopp i Omsk
torsdag 18 juni 2015 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Nu vart det ett stopp i staden Omsk i Ryssland. Det är alltid fullt med folk på stationerna och många små kiosker. Här stannade vi i 16 minuter. Nästa stopp blir Novosibirsk. English: Now it was a stop in the city of Omsk in Russia. It is always full of people at the stations and numerous

Dag 3 - Henry
tisdag 5 juni 2012 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Nu har vi spenderat vår andra natt på järnvägen. Om dagarna roar vi oss med kortspel, läsning och träning. Det är mycket roligare än vad vi förväntade oss. Vi hade gärna stannat längre på tåget, men om några timmar stannar vi i Novosibirisk där vi ska stanna i två nätter. En stad

Dag 3 - Henry
tisdag 5 juni 2012 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Transsibiriska dag 3
söndag 22 april 2012 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Dag tre vaknade vi upp vid lunchtid (japp, vi har sovit mycket pa taget) och åt an en gang frukost med Galina i var kupe. Sen plockade hon ihop all mat hon hade och gav det till oss, och hon gick aven till vagnsvarden och kopte ett extra paket av vara favoritkex. Allt for att vi inte skulle behova

Omsk
måndag 19 december 1994 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Magnus Amilon
No1Amilon i Back packing Asia
Senast aktiv - från Värmdö SV, Stockholms län, Sverige
Omsk (swedish)
fredag 22 oktober 2010 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

De människor som vi har träffat och träffar under resans gång har berikat och gjort vår transibiriska upplevelse så speciell. Två av dessa människor är Victor och Irena från Omsk. Victor vår nya värd mötte upp oss på tågperrongen en solig morgon i Omsk. Precis som Yuri och Alex

Bjorn Leila
ljubasss i Transibirien, Kina...
Senast aktiv - från Lijiang, Yunnan, Kina
Omsk (español)
måndag 18 oktober 2010 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Parada técnica en Omsk Después de ekaterimburg nuestra próxima larga parada es Irkutsk. El viaje en tren son 50 horas y lo hemos dividido en 2 tramos y parar en Omsk. A través de la página de coach surfing conocimos a Viktor que nos ofreció su sofá y nos animó para que fueramos a visitarle

Bjorn Leila
ljubasss i Transibirien, Kina...
Senast aktiv - från Lijiang, Yunnan, Kina
Ukraina
onsdag 16 juni 2010 - Ukrainka, Omsk, oblast, Ryssland

Hej! Tog oss över gränsen i förrgår på 'BARA' 5 timmar!;-) Blev en sen korv med mos middag vid en nattsvart bushcamp någonstans i Ukraina. En snäll familj väntade och visade oss sen var vi kunde ställa bussarna "säkert" över natten. Som tack bjöd vi dem på Bullen burkkorv och

Suz Larsdotter

Hurra Omsk here i come.

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, Lab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

Emil, Henry, Alex och jag åkte Transsibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet. Och utöver detta ett besök i Kina och Thailand. Egentligen fortsätter resan längre än datumen ovanför. Men då vårt sista inlägg under resan är daterad 26 juni och dessutom att jag stack redan den 23:e, valde jag därför dessa datum.

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

12 april 2012 - 30 maj 2012

Vi (Ebba och Tora) åker transmongoliska järnvägen, stannar ett tag i Peking och fortsätter sedan till Nya Zeeland.

Back packing Asia

Back packing Asia

14 december 1994 - 14 maj 1995

Finland Ryssland Mongoliet Kina Hong kong Thailand Malaysia

Transibirien, Kina...

Transibirien, Kina...

11 oktober 2010 - 10 mars 2011

Moscou, Ekateringburg, Omsk, Irkutsk, baikal,Ulan Ude....Kina...

Östeuropa sommar -10

Östeuropa sommar -10

11 juni 2010 - 5 juli 2010

Lettland/Riga, Litauen/Vilnius, Vitryssland/Brest, Ukraina/Lviv, Moldavien/Orhei, Rumänien/Bukarest, Bulgarien/Sofia, Serbien/Nis, Makedonien/Skopje, Albanien/Tirana, Montenegro/Kotor, Kroatien/Split...( Buss => PinkCaravan : 2 bussar, 57 pers : VM i fotboll http://www.rosabussarna.com/publish/softadmin.aspx?id=3&JourneyId=273

Jorden runt

Jorden runt

30 augusti 2009 - 26 februari 2010

Sambon & jag har tagit tjänstledigt 6 månader för att kunna resa jorden runt. Ryssland, Kina, indonesien, australien, Nya zeeland, sydamerika är planen i grova drag.

Anna Malmström
anna_malmstrom