Penzenskaja

7:e okt
söndag 15 oktober 2006 - Penza, Penzenskaja, Ryssland

För intresserade kommer nu en redogörelse för första dan i Penza: Lördag den 7:e okt: Tack gode Gud att jag fortfarande lever! Så känner vi nog alla efter dagens två långa bilfärder... Dagen började dock i en sovvagn, vagn 13 av 16. Vid halv tio var vi i Penza (stad på 700 000 inv,

6:e okt
lördag 14 oktober 2006 - Penza, Penzenskaja, Ryssland

Tänkte jag skulle lägga ut dagbok för varje dag när ja va i Ryssland, så ni som vill kan läsa va ja gjorde där, egentligen. Så jag börjar me fredan den 6:e när ja åkte, sen lär de nog komma nåt inlägg varje dag... fredag 6 okt: Mother Russia, de va ju så han uttryckte sig, Stalin,

jaha..
onsdag 11 oktober 2006 - Penza, Penzenskaja, Ryssland

Sitter nu på flygplatsen i moskva o de e tre timmar kvar till flyget går. De här e första gången ja har tillgång till internet så de e ju lite surt.. ja kommer dock skriva mer utförligt om varje dag när ja kommer hem! Men va ja kan säga nu e ju att 6 dar i ryssland (o då bara 4 dar i

Nu...
torsdag 5 oktober 2006 - Penza, Penzenskaja, Ryssland

Jaha, då bär det av..tidigt imån (fredag) drar jag med bil från eksjö upp till arlanda för att flyga vidare till Moskva. vi kommer va framme ca 17.00 rysk tid och då blir det nattåg mot Penza som ligger 60 mil öster om Moskva. Vi märker om jag kommer komma åt internet i detta stora land,

Ryssland än en gång

Ryssland än en gång

6 oktober 2006 - 11 oktober 2006

60 år sedan de första kristna i Penza. 40 år sedan församlingen bildades. Ny kyrklokal invigs. Innebär party, o vi som vänförsamling är inbjudna...

Resmål

Patra Penza