Permskij kraj

Moskva
söndag 13 maj 2018 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Då är vi äntligen på plats. Första dagen spenderade vi i Moskva med sightseeing. Det var en fullspäckad dag med guide och en buss som skjutsade oss omkring. På så sätt fick se mycket av staden. Jag har hört att tunnelbanan i Moskva ska vara väldigt vacker, men tyvärr hann vi inte se

Frost i kalsongerna ....
måndag 29 maj 2017 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

På morgonen låg frosten vit på våra motorcyklar, men vi drog bara på ett extra par kalsonger och körde mot Perm. Perm är den stad som gett en geologisk period sitt namn. Här har man hittat en mängd marina fynd från ca 250 milj år sedan då ett av jordens största massdöenden ägde rum.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Uralbergen, Kazakhstan och Belarus
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Tågstopp i Perm
onsdag 17 juni 2015 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Tåget stannade vid tågstationen Perm i Ryssland, här fanns det mycket trevliga människor på perrongen. Tågvärden ville vara med på kort och en tjej som har hytten bredvid mig på tåget ville också vara med på bild, hon var väldigt snäll och vänlig. Här stannade vi i 30 minuter.

Dag 2 på tåg
fredag 19 juli 2013 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Nu upptäcker vi att man lär sig uppskatta dom små sakerna i livet som alltid finns. Hnerik har slarvat bort tvålen, mobilerna börjar få lite batteri, allt är upp och ner med klockan. Det står i tidtabellen att vi ska vara framme en viss tid och det är vi men mammas mobil visar något helt

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Den stora tågresan österut
Senast aktiv - från New York, USA
Dag 3 Nizhny till Perm
torsdag 1 mars 2012 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

God morgon Vi har sovit riktigt skönt i de smala och hårda tågbritsarna. Vi valde att inte dra för fönstret så att vi skulle vakna och se landskapet. Eller skogen som det visade sig vara mest. Vi stannade en gång under natten vid en ganska tom perrong. På morgonen kl 9 öppnade

Peter Lindberg
petero69 i Transsibiriska -12
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
På gränsen mellan Europa och Asien
lördag 4 juni 2011 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Har haft två dagar i Ural och ska vidare med tåget i eftermiddag. Dessförinnan spenderade vi ett dygn i Moskva och passade på att besöka röda torget mm. Staden Perm (tidigare kand som den hemliga staden Molotov) bjod pa genuin rysk bunkerkansla. Antagligen var vi de enda tva turisterna i

Johan Ekman
JohanAnki i Transsibiriska
Senast aktiv - från Peking, Kina
Wlodzimir är död
tisdag 15 juni 2010 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Det är alltså från när jag fann Wlodzimir död i hans hus. Han är död. Wlodzimir är död. Jag har vart nere hos honom några gånger. Han har haft feber och utslag över hela kroppen. Nu har han dött. Min vän Wlodzimir har dött. Jag vet inte hur gammal han var. Han visade ofta bilder

Hej Resedagboken!
torsdag 7 oktober 2010 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Wlodzimir är död. Han dog för tre månader sen. Ingen har hämtat hans lik än och jag var tvungen att begrava honom i snön utanför hans stuga. Wlodzimirs satellitutrustning? var lösenordsskyddad och det tog mig 2 månader att komma på det. цветок Blomma. Han kallade sin dotter sin

Bilder
måndag 28 september 2009 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Nu har vi lagt upp några bilder så kan ni få kika på vackra Perm! =) Hoppas alla mår bra där hemma! Kramar

Besök i Uralområdet
lördag 21 februari 2009 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Det har varit en mycket händelserik vecka! Veckan började 150 mil öster om Moskva, i Uralområdet och i städerna Perm och Kungur. Perm är en industristad som fram till nittiotalet var en stängd stad, den var inte utsatt på några kartor och utlänska besök var sällsynta. Anledningen var

Henrik Eriksson
ERIKSH i Arbete i Moskva
Senast aktiv - från Moskva, Ryssland
Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

11 maj 2018 - 29 maj 2018

Jag, Vladi, mamma och pappa åker från Moskva till Peking. Den transmongoliska delen av Transsibiriska järnvägen.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Den stora tågresan österut

Den stora tågresan österut

8 juli 2013 - 13 augusti 2013

Vi börjar vår resa med släktträff i Estland och sedan vidare till Moskva där börjar självaste tåg resan mot Beijing.

Transsibiriska -12

Transsibiriska -12

28 februari 2012 - 22 mars 2012

Från Stockholm till Moskva vidare med Transibiriska järnvägen till Peking via Irkutsk och Ulan Bator. Slutmål 1,5 vecka i Koh Lanta

Transsibiriska

Transsibiriska

30 maj 2011 - 30 juni 2011

Stockholm - Peking via Helsingfors, Moskva, Perm m.m.

Perm, Russia

Perm, Russia

8 september 2009 - 30 april 2010

Provar på livet borta vid Uralbergen.=)

Ryssland ett år kanske mer kanske mindre

Ryssland ett år kanske mer kanske mindre

26 oktober 2008 - 2 oktober 2009

Dobro požalovat' Jag heter Daniel Lindell och har rest runt i Ryssland ett tag.. Mest en själslig resa genom ett kalt landskap. Den totala avsaknaden av mänsklig kontakt är en skön kontrast mot det sociala livet man vant sig vid. Den enda människan jag träffar är är en man vars satellit liknande utrustning jag använder för att hålla hårfin kontakt med omvärlden. Visa dagar är längre än andra här ute. Tog med mig 10 böcker Har läst 9 av dom 2 gånger och en bok av Liza marklund är så tråkig och nästan usel att jag inte kan förmå mig att läsa dom första 15 sidorna. Ett dåligt val kan man säga. Även fast hemlängtan ibland biter tag i en värre än kylan är det omöjligt för mig att ta mig hem förrän nästa proviantleverans som beräknas komma i slutet av maj.. lägg då till att jag anlände här i slutet av september, lång tid.. Det är allt jag har tid med nu. Hoppas ni kommer att uppskatta och finna något värde i mina upplevelser. Пока!

transmongoliska

transmongoliska

5 januari 2009 - 15 mars 2009

sticker iväg till asien via ryssland och mongoliet. tar transmongoliska järnvägen till kina. väl i kina ska det kinesiska nyåret firas i beijing. därefter blir det ev till xian och se terracottaarmen. åker till shanghaj och hongkong innan jag reser in i laos för att ta mej ner till thailand. väl där ska jag tina upp och dyka lite. ska nog hinna med ett fullmoonparty också och hälsa på min lilla faster

Arbete i Moskva

Arbete i Moskva

7 juli 2008 - 6 juli 2010

Följ äventyret i Moskva under mitt tvåårskontrakt på Tetra Pak.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja