Ryssland

Kamazlastbilar i "slipstream"!
fredag 21 juni 2019 - Armavir, Krasnodar kraj, Ryssland

Efter en del språkförbistring erhöll vi en frukost bestående av havregrynsgröt med smörbrunn innan vi lämnade Nalchik på morgonen för färd nordvästut mot Armavir efter E50.  Ut på den platta och enorma Kuban Steppe, kanske Rysslands kornbod just nu. Här odlas majs, korn, solrosor,

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Genom nålsögat ...
torsdag 20 juni 2019 - Naltjik, Kabardinien-Balkarien, Ryssland

Dagen började med ett kyrkobesök, sedan vi ätit frukost, utfordrat Arne med plommon och gårdens hund med korv. Naturligtvis tog vi den svåraste vägen upp till Gergeti Trinity Church, men det sägs ju att man skall vandra den smala vägen! Kyrkan ligger fantastiskt på en bergstopp, lika hög

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Baku 2019
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
St Petersburg
tisdag 19 juni 2018 - St. Petersburg, Ryssland

Bokade en av kryssningen arrangerad tur för att se stan och tunnelbanestationer. Inget visum krävs när en deltar i guidad tur.

Petra Hurtig Halvarson
PetraHH i Kryssning på Östersjön
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Och alla vägar ledde till Moskva
lördag 29 september 2018 - Moskva, Ryssland

Tågsträckan till Moskva var inte så händelserik. Tobbe och Angela gjorde klassresa tillbaks till kupé och 1 klass och jag hade nya slafgrannar typ var 3:dje station. 1.5 dygn tog resan och när jag inte presenterade mig för grannarna så läste jag en bok om planeringsteknik och spelade

Den glädjen att jag gav jag mig själv Yekaterinburg
torsdag 27 september 2018 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Turen till Yekaterinburg gick som alla andra turer totalt smärtfritt. 14 timmar tror jag att det tog och till vår glädje så låg hotellet mittemot stationen. Hur många hurran är det inte på det när klockan är närmare 22.30.När vi checkade in så träffade vi på ett par svenska snubbar

Som jag längtat efter Omsk
söndag 23 september 2018 - Omsk, oblast, Ryssland

Omsk började lite dåligt med att jag begick rookiemisstaget att inte insistera på ett satt pris utan körde på taxameter. Väldigt mkt dyrare än det borde. Tack för den taxigubbejävel och grattis till typ 250 kr. Aah vi överlever.Stora gatan såg extremt lovande ut i mörkret. Fantastiska

Vrider ur det sista ur Novosibirsk och styr kosan mot Omsk.
lördag 22 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Bestämde mig för att gå upp tidigt och fånga den halva dagen som jag ändå hade på plats. Funkade sådär, allt tågresande har gjort att jag stökat till dygnet så jag somnade sent och masade mig upp semitidigt. Men efter ytterligare nice frukost så ramlade jag ut vid 10ish för att kolla

Hej Novosibirsk. Love you big time!
torsdag 20 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Anlände himla sent, eller tidigt beror på hur man ser det (00.11). Fick som jag nämnde tidigare, sällskap till hotellet av mina fina tågbuddys.Hotellet här är ju värsta flashiga ur perspektivet att jag bott på hostel hitills. Alltså älska hostel, så väldigt mkt mer socialt, men nu var

Mot Novosibirsk
onsdag 19 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Det var fantastiskt härligt att Tobbe och Angela kom till ön. Det var skönt att prata med folk som jag redan känner. Och de verkade hyfsat nöjda med hotellet också.Idag är jag påväg tillbaka till Irkutsk med bussen och innan jag åkte så pratade med administrationen idag om det här att

Exkursion och sällskap ankommer
söndag 16 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

LördagFrukosten var problemfri idag också. HurraEfter frukost ställde jag upp mig för att invänta turen. Och träffade 2 norskar som skulle på samma tur. Det var f.ö de som fotade personalen igår. Uppfattade inte då att de var norrmän.Och sen började det. Bussen kom och sen visade det