Ryssland

Hej Novosibirsk. Love you big time!
torsdag 20 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Anlände himla sent, eller tidigt beror på hur man ser det (00.11). Fick som jag nämnde tidigare, sällskap till hotellet av mina fina tågbuddys.Hotellet här är ju värsta flashiga ur perspektivet att jag bott på hostel hitills. Alltså älska hostel, så väldigt mkt mer socialt, men nu var

Mot Novosibirsk
onsdag 19 september 2018 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Det var fantastiskt härligt att Tobbe och Angela kom till ön. Det var skönt att prata med folk som jag redan känner. Och de verkade hyfsat nöjda med hotellet också.Idag är jag påväg tillbaka till Irkutsk med bussen och innan jag åkte så pratade med administrationen idag om det här att

Exkursion och sällskap ankommer
söndag 16 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

LördagFrukosten var problemfri idag också. HurraEfter frukost ställde jag upp mig för att invänta turen. Och träffade 2 norskar som skulle på samma tur. Det var f.ö de som fotade personalen igår. Uppfattade inte då att de var norrmän.Och sen började det. Bussen kom och sen visade det

Utforskar stan vidare i min ensamhet
lördag 15 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Fredag och hurra att jag får sällskap av känt folk på söndag.Idag funkade frukosten finfint. Jag tror vi är på samma sida bron nu restaurangen och jag. Men det är inte direkt lätt att göra rätt när inte alla delar av verksamheten har samma uppfattning om hur det ska gå till. Hurra för

Social men regnig torsdag
fredag 14 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Sista som hände i onsdags var att jag åt middag på bistron vid ett annat hotell. Och hör svenska. Så jag presenterade mig (lite för att det var lite skönt att prata svenska en stund och lite för att det är lite nice att veta när det är folk som kan ena egna minimala språk i rummet när

Ut och vandra. Andra dagen på ön.
torsdag 13 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Så anledningen till att jag åkte just till den här ön, bortsett ifrån att jag ville doppa handen i Baikalsjön, var ju att jag ville ut och vandra. Vilket kändes lite off med tanke på ösregnet som härjade när jag kom igår. Men idag var det jättefint väder.Jag började dagen med att

Mot Olchon
tisdag 11 september 2018 - Khuzhir, Irkutsk, oblast, Ryssland

Mot OlchonFantastiskt var det att sova i en riktig säng. Och överslaf också. Lyx. Fast snubben i slafen under snarkade som ett akvarium. Hurra för öronproppar. Och jag hade iofs vant mig vid slafgrannen Alochas dundersnarkningar på tåget. Med öronproppar förstås.Efter att ha ätit en

Efter långt om länge.. Irkutsk
måndag 10 september 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Dag 2Andra dagen i Vladivostok blev mera actionfylld. Men med facit i hand så hade jag nog faktiskt velat spendera en dag till här. Det fanns mkt att se som jag inte hann med.Jag vaknade mitt i natten och var både dum-pigg och helt slut samtidigt. Fantastisk känsla. Somnade såklart om framåt

Stockholm-Moskva-Vladivostok är ganska långt
torsdag 6 september 2018 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Så var det liksom dags. Vem hade anat..Jag stod i kön till att dumpa väskan ungefär 30 minuter innan de öppnade. Kändes fantastiskt! Och lite varning på det. Fast jag hade iofs inget bättre för migJag hade nog inte riktigt fattat att jag de facto skulle åka ännu. I fredags satt jag

Bajkalsjön
fredag 18 maj 2018 - Irkutsk, Irkutsk, oblast, Ryssland

Igår hade vi en fri dag i Irkutsk och Sibirien bjöd på riktigt sommarväder. Allt i centrum är inom gångavstånd. Vi promenerade ner till en marknad och strosade runt där bland lokalfolket. De sålde allt. Färsk frukt och grönsaker, fisk, kött, mjölk, kvarg, kryddor, te, kaffe, bröd,