Primorskij, kraj

Stockholm-Moskva-Vladivostok är ganska långt
torsdag 6 september 2018 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Så var det liksom dags. Vem hade anat..Jag stod i kön till att dumpa väskan ungefär 30 minuter innan de öppnade. Kändes fantastiskt! Och lite varning på det. Fast jag hade iofs inget bättre för migJag hade nog inte riktigt fattat att jag de facto skulle åka ännu. I fredags satt jag

PAKISTANS INTL. AIRLINES :D
torsdag 20 oktober 2011 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Så nu har man kommit fram till de sista timmarna i Ryssland. Så vad har jag haft för mig den sista tiden undrar ni säkert? Från Ulan-ude tog jag ett tåg som vara i 49 timmar, den resan sov jag kanske 20 timmar resten så läste jag och käka nudlar.. hehe så det var rätt spännande iaf i

Färjan från ryssland i Zarubina
lördag 12 september 2009 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Efter många om och men, förlängning av visum, färjor som gick sönder mm, kom vi så äntligen till Zarubina för att åka färjan till Syd Korea... Se vår blogg på www.kjellokarinab.se/wordpress

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Vladivostok
måndag 7 september 2009 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Äntligen framme och av tåget, nu återstår bara att få hit motorcyklarna också.... se vår blogg www.kjellokarinab.se/wordpress

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
En reflektion
lördag 26 juni 2010 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Jag kom på att jag missat att skriva detta tidigare (tror jag). Servicenivån på rysska servitriser är låg/annorlunda. De är alltid trevliga och försöker förstå även om de inte kan engelska. Men de frågar aldrig om man vill ha något mer, de frågar aldrig om man vill betala. (Det

Viktor Green
Erlo i Till Transsibiriska och Vidare
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Midsommar
fredag 25 juni 2010 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Midsommar, med 30-35 grader i luften =D Inte ett moln så långt ögat kan nå, inte en droppe regn sen Moskva. Men. Efter ytterligare tre dygn på tåg, från Irkutsk till Vladivostok, har jag första gången på resan fått lite hemlängtan. Jag tror det beror på att jag delade kupé med två

Viktor Green
Erlo i Till Transsibiriska och Vidare
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
Inför Resan
söndag 31 januari 2010 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Vi har packat simkläder och snorklar.

John Doe
mr.anderson i Köldrekordet
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Kamtjatka,
onsdag 22 april 2009 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Kamtjatka Tisdagen den 21 april Efter tre dagar och fyra nätter till sjöss började vi märka av att dagarna blir ljusare och kallare. Från att ha lämnat Japan i vårskrud med körsbärsblom och 24 grader varmt har vi nu kommit till Kamtjatkahalvön och Petropavlovsk. Här har snön inte

3 dagar i Vladivostok
lördag 14 februari 2009 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Vistelsen i Vladivostok har varit kanon - fin stad och vi har bott på ett bra hotell. Jag (Karin) har ju såklart lite förkärlek för kuststäder. Det har varit så fint att vakna upp och titta på utsikten från hotellrummet över Amur Bay som är isbelagd - vitt så långt ögat når. Tidigt

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Jorden runt 2009
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Moskva - Vladivostok
torsdag 12 februari 2009 - Vladivostok, Primorskij, kraj, Ryssland

Hur sammanfattar man en veckas järnvägsresa Moskva – Vladivostok? Nästan 930 mil, 71 stationsstopp, tusentals människor och godsvagnar, miljontals björkar, tallar och lärkträd? Jag vet inte riktigt. Den här resan blev annorlunda än förra gången, men de flesta resor är väl också

Karin Dahlin Erik Lehto

Spänning och äventyr :)

Till Transsibiriska och Vidare

Till Transsibiriska och Vidare

9 juni 2010 - 10 augusti 2010

En resa från Stockholm till Göteborg, via Ryssland och Transsibiriska järnvägen, Japan med Japan Rail-Pass, Kina, och vem vet var mer jag hamnar.

Köldrekordet

Köldrekordet

1 mars 2010 - 1 maj 2010

Dykning och Snorkling.

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Kryssning runt Stilla havet

Kryssning runt Stilla havet

19 januari 2009 - 8 maj 2009

Avresa från Stockholm med BEA till London och vidare till Los Angeles. Här väntar ett dunderparty för alla oss som gör denna kryssning och den 21 Januari kastar vi loss förtöjningarna och ger oss iväg mot Mexico och Söderhavsöarna.

Smekmånad

Smekmånad

17 september 2008 - 22 februari 2009

Våran smekmånad, som kommer att bli lite längre än en månad och ha sydostasien som huvudmål.

Transibirien mot Japan och SOA

Transibirien mot Japan och SOA

2 juli 2008 - 16 september 2008

Först en kort repris och sedan massor av nytt att se. Moskva->irkutsk->vladivostock-> Japan -> Shanghai -> Thailand

Jorden runt 2009

Jorden runt 2009

3 februari 2009 - 1 augusti 2009

Dags att göra vår drömresa och volontärjobba 2009! Vi börjar och avslutar med en lång tågresa - lite tanken att försöka åka tåg "jorden runt".

Japan/ Transibiriska

Japan/ Transibiriska

21 juni 2007 - 25 juli 2007

Börjar i Tokyo, sedan Kyoto o vidare till Takaoka. Tar båten från Fushiki till Vladivostok ( tänk längst ut i Sibirien) Därifrån tåg till Irkutsk, stannar vid Baikal sjön ( största sjön i Europa) fiskar lite, eller inte, o sen tåg till Moskva! Phew..

Resmål

Vladivostok