Rostov, oblast

Fisksoppetest!
söndag 23 juni 2019 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Klockan är snart 20.30 och mörkret sänker sig över Rostov. Gatorna fylls av människor som hukat inomhus undan värmen som nu sakta börjar ge efter. Vi har just kommit hem efter en "fisksoppetest" på en berömd fiskrestaurang vid floden Dons strand.Lonely Planets skribent anser att fisksoppan

Potasvirja i Baku 2019
Välkommen till Poctob!
lördag 22 juni 2019 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Ursäkta stavningen, men man blir lätt influerad av de märkliga ryska alfabetet. Vi befinner oss i Rostov vid Don, den stora ryska floden och kosackernas hemvist. Hit har vi kommit efter drygt 30 mils resa på ganska bra ryska vägar och i en tryckande värme. Stundtals låg termometern på 36

Potasvirja i Baku 2019
Zoo, Hemlösa, Fest m.m.
söndag 15 mars 2009 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Hej! Nu är vi tillbaka efter ett par händelserika dagar. I princip fullproppade faktiskt. Tina fyllde 21 år i onsdags och under hela resan har hon tjatat om att hon vill besöka stadens zoo, så nu fick hon som hon ville. Jag har aldrig varit på Zoo i ett annat land än Sverige och Tyskland

Tillbaka i Rostov
tisdag 10 mars 2009 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Hej! Nu är vi hemma i Rostov igen. Både pastor Andrej och pastor Sergej befinner sig nu i Moskva den här veckan. Vi tar det ganska lugnt. Vi var med på ungdomarnas cellgrupp i torsdags. Annars har vi varit lediga sedan vi kom tillbaka hit. I söndags kom Anton hit, vi bodde hemma hos honom i

Tiden i Novo Schachtinsk
onsdag 4 mars 2009 - Novosjachtinsk, Rostov, oblast, Ryssland

Halloj! Det där med att hitta tillfällen att använda Internet här i Ryssland är inte helt lätt, därav den långa väntetiden mellan våra inlägg. Idag ska vi ”hem” till Rostov efter att ha varit i Novo Schachtinsk i över en vecka. Kommer kännas konstigt att lämna alla man lärt

Rysk kultur och Babushkas
måndag 23 februari 2009 - Novosjachtinsk, Rostov, oblast, Ryssland

Hej igen! Nu har det gått några dagar sedan vi skrev senast. I onsdags kom vi fram till Rostov som vi skrev senast. Det blev några lugna sköna dagar i lägenheten. Vi har inte gjort så jättemycket. I torsdags var vi på kyrkans ungdomscellgrupp hemma hos pastorn, en trevlig samling där vi

Första dagarna
torsdag 19 februari 2009 - Rostov-na-Donu, Rostov, oblast, Ryssland

Idag när jag skriver det här är det den 19 februari 2009 men jag vet inte när detta kommer att publiceras. Det beror på om (och när) vi får tag på Internet. Men jag tänkte berätta vad som har hänt hittills. När vi kom till Moskva blev vi hämtade av en man i en stor röd minibuss. Han

Baku 2019

Baku 2019

31 maj 2019 - 2 juli 2019

Ner genom Europa till Odessa, varifrån vi tar färjan över Svarta Havet till Batumi. Därifrån via högt belägna byar i Kaukasus in i Azerbaijan och Baku. Tillbaka via the Military Highway i Kaukasus, genom Ryssland runt Moskva till St. Petersburg, Viborg och in i Finland vid Lappeanranta. Via Karelia norrut och hem till Forshaga, Kalix.

Teamtrip Russia

Teamtrip Russia

17 februari 2009 - 19 mars 2009

We are four persons who are going on a missiontrip with our bibleschool to Russia. Two from Sweden, one from Czech repuplic and one from Germeny.

Potasvirja