Samara, oblast

Man ar vad energin vill att fagelormen ska vara
torsdag 1 februari 2001 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

kallt, varmt, eller det ar ju vad man kanner att det ska vara. Allt handlar om energi. Man ar ju vad man vill vara. Men man behover inga pengar da de inte finns. Man bara byter energi med varandra. En orm med fjadrar ar jag, den andra ar en isbjorn fast utan nabb. Vi aker lite var vi vill da

Murphys lag
lördag 22 september 2007 - Samara, Samara, oblast, Ryssland

Murphys lag säger att allt som kan gå fel också gor det, en lag som i allra högsta grad gäller i Ryssland. Det började redan på vägen till Samara då mitt bagage inte behagade dyka upp på flygplatsen i Moskva när jag skulle byta plan. Några stämplar senare hade jag anmält mitt bagage

changed my place
tisdag 10 juli 2007 - Samara, Samara, oblast, Ryssland

last weekend i moved from the hotel in a nice flat vollmöbliert van ne anderen deutschen der hier wohnt. 3 min from the beach. so i spend every free minute on the beach. going for a mirning wimm ar playing volleyball with locals here untill the sun sets ( i do this every eveining). or if i dont

here i am
torsdag 31 maj 2007 - Samara, Samara, oblast, Ryssland

I arrived after two days of travelling now in Samara Aeroflot messed something up with the flights so I couldn’t get my flight to samara but then – and that alone is a little miracle they fond a hotel room for me – after five hours of waiting in several ques. In between I had to find out that

ehhe
onsdag 21 februari 2001 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

jätte litet flyg plan typ 50 peroner där i lr nått

30 mil från Kazakstan
fredag 22 december 2006 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

Hej allihopa, jag befinner mig nu i Samara och som rubriken skvallrar om 30 mil från Kazakstan. Tågresan på 22 timmar gick bra och vi hamnade i en hytt med 2 trevliga gubbar som tyckte att jag nog kunde bli en bra zschpijon. Det vill jag inte. Vi har snö, 10 minusgrader och bor bara ett

Daniel Eriksson
daneri i Moskva, arbete och ryska
Senast aktiv - från Moskva, Ryssland
Braigt
måndag 12 december 2005 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

Jag mar sa bra, undrar om det beror pa att jag far aka hem snart? Det kanns valdigt svart att bestamma sig.Aka tillbaka efter jul eller stanna i Sverige? Hade nagon fragat mig for nagra dagar sedan hade jag sagt stanna hemma.Det ar grasligt just nu pa ett satt, folk blir ranade stup i

Smor
lördag 10 december 2005 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

Den har veckan har jag besokt de andra volontarernas projekt.Ana Isabels barnhem gjorde ett starkt intryck.Jobbigt forstas.De ar sa sma och ingen som bryr sig om de...Trasiga klader, bleka ansikten och leka med olflaskor pa bakgarden. Igar var vi pa mtl arena och festade loss.det var party och

Dodsmetall och sapa
måndag 5 december 2005 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

Har haft en avslappnad helg i Tolyatti med nadine,hon ar sa skon!! Ganska mystisk och skum men pa ett trevligt satt.Vi at massa god mat, tittade pa englesk film(wow lyx!) och gick pa rock-klubben Generator.Det var band fran Moskva, Yljanovsk och Ekaterinenburg.En del var bra.Nagra snubbar som sag

Kriget
torsdag 1 december 2005 - Toljatti, Samara, oblast, Ryssland

Dagarna slapar sig fram kanns det som.Nu har snon kommit har ocksa. Forra veckan hade vi mycket fest hemma hos Charlotta, eller fest..ol-gathering. feministisk diskussion...Ah sa javla frustrerande.Fast det var bra och skont att samtals amnet kom upp och diskuterades ordentligt.Charlotta oppnade

En liten utflykt

En liten utflykt

14 januari 2008 - 4 mars 2008

En utflykt där två goda vänner får tid att njuta av nyblandade mojjitos, lite sol, saltvatten och att bara få vara. Att kunna få sovmorgon varje dag i över en månad. Det måste nog vara så nära nirvana man kan komma med lagliga medel. Ja fast man måste nog tillsätta en och annan espresso också. Vi siktar på att dra runt i centralamerika, men vem vet var vi hamnar eller om vi ens släpps in i landet. Pratade med resebytån, de sa något om pass och visum...? Trodde det räckte med dollars i tullen. Vilket är samma lösning på språkbariärerna då det enda vi kan på spanska är Hola och cerveza. Fast förstår de också inebörden av två Fernet bitte så klarar vi nog oss också utan att behöva lägga pengar på vaccin eller painkillers. Prenumerera på denna resan och ni blir nog minst lika överaskade som vi angånde var den tar vägen. So long. två något frysna men snart varma killar.

15 september 2007 - 13 september 2008

Russia and Sweden

Russia and Sweden

29 maj 2007 - 1 oktober 2007

I am in Russia to work on a site where a massive IKEA all is built the client is swedish the main contractor Turkish the managemant german and the whole ting is in russia so thas interesting and then lets rock sweden

världs resa

världs resa

1 januari 2000 - 31 december 2013

jag flyger med sas till ryssland på studie resa

Moskva, arbete och ryska

Moskva, arbete och ryska

8 november 2006 - 17 april 2007

Flytt till eurasiens hjärta Moskva. Snö, björnar, pälsmössor, vodka och den härliga sovjetiska känslan.

Samara

Samara

18 september 2005 - 18 september 2006

Mitt volontär år till Samara i moder Ryssland...

Samara, Ryssland

Samara, Ryssland

21 september 2004 - 18 september 2005

Samara ar en typisk rysk industristad med ca 1.3 miljoner invanare i hela regionen, belaget vid Volgafloden, ca 100 mil sydost om Moskva. Har har jag hamnat for att tjanstgora som volontar pa Desnitsa, en organisation som forsvarar rorelsehindrades rattigheter.

Resmål

Samara Toljatti