Sverdlovsk, oblast

Den glädjen att jag gav jag mig själv Yekaterinburg
torsdag 27 september 2018 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Turen till Yekaterinburg gick som alla andra turer totalt smärtfritt. 14 timmar tror jag att det tog och till vår glädje så låg hotellet mittemot stationen. Hur många hurran är det inte på det när klockan är närmare 22.30.När vi checkade in så träffade vi på ett par svenska snubbar

Inne i URAL-fabriken
torsdag 1 juni 2017 - Irbit, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

0730 serverades frukosten upp på rummet av en tystlåten och "0-ställd" servitris, så då var den gåtan löst var vår frukost skulle serveras!0900 mötte vår guide Anatili Vaganov upp vid hotellet och en taxi förde oss till URAL-fabriken. Anatolis engelska var inte den lättaste att tyda,

Irbit - en sliten stad i Sibirien
onsdag 31 maj 2017 - Irbit, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Så är vi då framme vid ett av resans mål- Irbit. Här finns den sägenomspunna fabriken som tillverkar URAL motorcyklar.Irbit är annars en liten, sliten småstad I Sibirien, där alla ryska schabloner om ryssland och ryssar får ett ansikte.Innan vi lämnade Yekatrinenburg, passade vi på att

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Här tog Tsarens välde slut ...
tisdag 30 maj 2017 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Vi sitter 7 våningar upp i Marins Park Hotell i Jekatrinenburg och skådar över staden och dess järnvägsstation. Detta är rysslands fjärde stad och ligger i den asiatiska delen av ryssland ( Sibirien). Vi passerade denna gräns ca 40 km väster om Jekatrinenburg. Den gränsen satte tsaren ut

Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Favorit i repris. Eller, Transsibiriska Järnvägen i ett inlägg.
lördag 9 maj 2015 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Yttre faktorer har bidragit till att vi inte kunnat uppdatera på skamligt länge. "Yttre faktorer" även kända som Kina och deras fetish för att blocka Facebook, Google (vem visste att det skulle vara så ångestframkallande att inte ha tillgång till Google Maps?!) och, visade det sig,

Sofia Lundström
Soofija i Resan med stort R
Senast aktiv - från Vancouver, British Columbia, Kanada
Jekaterinburg
lördag 8 september 2012 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Anvisning till bilderna: Lägg pekaren på bilden den större bilden utan att klicka så får du bildtexten. Moskva till Jekaterinenburg 5- 8 september Pickup från hotellet fungerade som planerat och en representant från Intourist mötte oss på stationen Kazansky. Han visade oss rätt

Forsta tagresan avklarad
torsdag 30 augusti 2012 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Efter tre dagar i Moskva (Mocba) haller vi pa att aterhamta oss fran lite somnunderskott fran forsta tagresan. Moskva med sina 11 miljoner invanare + 18 miljoner inpandlare var en aktiv, folkrik och ruff stad. Tunnelbanan uppfyllde vara forvantningar avseende de sovet-utsmyckade stationerna.

Mikael Ödegården
Odegarden i Trans-sibiriska och Kina
Senast aktiv - från Qingdao, Shandong, Kina
Pervouralsk
onsdag 8 februari 2012 - Pervouralsk, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Nu ligger vi på hotellet i Pervouralsk efter en lång resa från kirov! Vi hoppade på tåget 15:00 igår och kom fram 06:00 idag! Å de var ju inte så att man sov jätte bra!! Vi sov fyra stycken i en hytt och då har vi fyra bandytrunkar var, plus klubbor och övrig packning, så de var ju

Martin Söderberg
Kirovflytten i kirov
Senast aktiv - från Kirov, Kirov, oblast, Ryssland
Kära Dagbok...
onsdag 28 september 2011 - Yurmys, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

... Jag är så tacksam för mina dagar här i värmen. Jag skriver varje dag och är så glad att jag har den lilla långsamma datorn som sällskap. Jag är så glad att det är varmt och att jag kan bada i havet. I lördags hyrde jag en elmoppe för de två sista veckorna och nu fräser jag runt

Yekateringburg
lördag 10 september 2011 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Hej! Har vart i Yekateringburg i 2 natter, mycket mindre stad. Dryga Stockholm. Hotellet var superschysst. Morgonrock, massageduch & frukost. Staden ar dock sliten osv, men folket ar mycket trevligare har & mer hjalpsamma. Mirian, var ryska mor, gav oss hopp om manskligheten igen & tack vare

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

5 september 2018 - 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

Trans-sibiriska och Kina

Trans-sibiriska och Kina

25 augusti 2012 - 23 november 2012

Jag och Nils och Agneta kommer att göra trans-sibiriska järnvägen samt kina under tre månader.

Transibiriska järnvägen

Transibiriska järnvägen

2 september 2012 - 4 oktober 2012

Ett sällskap på åtta personer (mest pensionärer) gör en resa tillsammans med transibiriska järnvägen och sedan en rundresa i Kina. Resan startar i Moskva via Jekaterinerbug, Irkutsk, Ulan Bator innan vi hamnar i Beijing. I Kina flyger vi till Xi'an, Jiuzhaigou, Chengdu, Guilin och tillbaka till Beijing och Stockholm (för de flesta men ett par fortsätter till Vietnam)

kirov

kirov

3 januari 2012 - 31 mars 2012

Detta är en bandyresa till kirov! Kirov är en lagom stor stad med cirka 500 tusen invånare. Det är en ganska gammal stad som är under uppbyggnad. Kirov ligger cirka 100 mil öster om moskva!

En gång till...

En gång till...

2 september 2011 - 8 oktober 2011

Tiden går fort när man har roligt! Ett år har gått och nu packar jag igen för en resa till mitt träningsläger/semesterparadis, hänger du med? Jag kommer att skriva i spridda skurar och EVENTUELLT, alltså E V E N T U E L L T, lägger jag upp nån bild! Detta för att slippa allt tjat om bilder!!! Vamos a la playa! Eva

De tre vännerna & Patrik drar på långresa!

De tre vännerna & Patrik drar på långresa!

27 augusti 2011 - 22 december 2011

Transibirien, Kina...

Transibirien, Kina...

11 oktober 2010 - 10 mars 2011

Moscou, Ekateringburg, Omsk, Irkutsk, baikal,Ulan Ude....Kina...

The continue of the good life!

The continue of the good life!

1 oktober 2010 - 1 augusti 2011

hej hopp!!!