Jekaterinburg

Den glädjen att jag gav jag mig själv Yekaterinburg
torsdag 27 september 2018 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Turen till Yekaterinburg gick som alla andra turer totalt smärtfritt. 14 timmar tror jag att det tog och till vår glädje så låg hotellet mittemot stationen. Hur många hurran är det inte på det när klockan är närmare 22.30.När vi checkade in så träffade vi på ett par svenska snubbar

Här tog Tsarens välde slut ...
tisdag 30 maj 2017 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Vi sitter 7 våningar upp i Marins Park Hotell i Jekatrinenburg och skådar över staden och dess järnvägsstation. Detta är rysslands fjärde stad och ligger i den asiatiska delen av ryssland ( Sibirien). Vi passerade denna gräns ca 40 km väster om Jekatrinenburg. Den gränsen satte tsaren ut

Favorit i repris. Eller, Transsibiriska Järnvägen i ett inlägg.
lördag 9 maj 2015 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Yttre faktorer har bidragit till att vi inte kunnat uppdatera på skamligt länge. "Yttre faktorer" även kända som Kina och deras fetish för att blocka Facebook, Google (vem visste att det skulle vara så ångestframkallande att inte ha tillgång till Google Maps?!) och, visade det sig,

Sofia Lundström
Soofija i Resan med stort R
Senast aktiv - från Vancouver, British Columbia, Kanada
Jekaterinburg
lördag 8 september 2012 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Anvisning till bilderna: Lägg pekaren på bilden den större bilden utan att klicka så får du bildtexten. Moskva till Jekaterinenburg 5- 8 september Pickup från hotellet fungerade som planerat och en representant från Intourist mötte oss på stationen Kazansky. Han visade oss rätt

Forsta tagresan avklarad
torsdag 30 augusti 2012 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Efter tre dagar i Moskva (Mocba) haller vi pa att aterhamta oss fran lite somnunderskott fran forsta tagresan. Moskva med sina 11 miljoner invanare + 18 miljoner inpandlare var en aktiv, folkrik och ruff stad. Tunnelbanan uppfyllde vara forvantningar avseende de sovet-utsmyckade stationerna.

Mikael Ödegården
Odegarden i Trans-sibiriska och Kina
Senast aktiv - från Qingdao, Shandong, Kina
Yekateringburg
lördag 10 september 2011 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Hej! Har vart i Yekateringburg i 2 natter, mycket mindre stad. Dryga Stockholm. Hotellet var superschysst. Morgonrock, massageduch & frukost. Staden ar dock sliten osv, men folket ar mycket trevligare har & mer hjalpsamma. Mirian, var ryska mor, gav oss hopp om manskligheten igen & tack vare

Ekaterinburg (swedish)
fredag 22 oktober 2010 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Tågresan till Ekaterinburg var en intressant upplevelse. Det var vår allra första långa färd mot Sibirien. Vi överlevde första dagen med att spela kort, fyra i rad (tack Linnea) och titta på film till batteriet i datorn tömdes på energi. Vi övelevde också natten på den trånga, smala

Bjorn Leila
ljubasss i Transibirien, Kina...
Senast aktiv - från Lijiang, Yunnan, Kina
Ekaterimburg (español)
fredag 15 oktober 2010 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Esta mañana me he duchado. Estaría como nuevo si no fuese porque esta noche casi no he podido dormir. Anoche llegamos a casa de Alex y Rita en Yetkaterimburg. Llegamos a las 10 de la noche. Salimos fuera del vagón esperando no ver a nuestro guardaespaldas, nos despedimos del chico ruso que

Bjorn Leila
ljubasss i Transibirien, Kina...
Senast aktiv - från Lijiang, Yunnan, Kina
yo!
tisdag 5 oktober 2010 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Sista kvallen i moskva slutade med hemma fest hos nagra vi traffade pa stan, det var kul tills polisen slangde ut alla. Da drog vi hem och slaggade... Nu har jag overlevt forsta tagresan!!!! sjalvklart var jag den enda turisten pa taget och hade ingen att prata med i 20 timmar tills en yngre

Yekaterinburg
lördag 7 augusti 2010 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Morgonen borjade lokal tid kl 4.27 med att forsoka forsta hur och var bagageinlamningen var, nar vi klivit av taget. Darefter gick vi en langpromenad genom centrum med ca 2 timmars somn i kroppen. Anton, som var mest zombie av oss tva, fick lagga sig 40 min och sova pa en parkbank (med Sofia som

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

Hemifrån till väldigt öst och tillbaks igen

5 september 2018 - 29 september 2018

Hurra Omsk here i come.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

Trans-sibiriska och Kina

Trans-sibiriska och Kina

25 augusti 2012 - 23 november 2012

Jag och Nils och Agneta kommer att göra trans-sibiriska järnvägen samt kina under tre månader.

Transibiriska järnvägen

Transibiriska järnvägen

2 september 2012 - 4 oktober 2012

Ett sällskap på åtta personer (mest pensionärer) gör en resa tillsammans med transibiriska järnvägen och sedan en rundresa i Kina. Resan startar i Moskva via Jekaterinerbug, Irkutsk, Ulan Bator innan vi hamnar i Beijing. I Kina flyger vi till Xi'an, Jiuzhaigou, Chengdu, Guilin och tillbaka till Beijing och Stockholm (för de flesta men ett par fortsätter till Vietnam)

De tre vännerna & Patrik drar på långresa!

De tre vännerna & Patrik drar på långresa!

27 augusti 2011 - 22 december 2011

Transibirien, Kina...

Transibirien, Kina...

11 oktober 2010 - 10 mars 2011

Moscou, Ekateringburg, Omsk, Irkutsk, baikal,Ulan Ude....Kina...

The continue of the good life!

The continue of the good life!

1 oktober 2010 - 1 augusti 2011

hej hopp!!!

Jorden runt på 165 dagar

Jorden runt på 165 dagar

2 augusti 2010 - 14 januari 2011

Den 2a augusti ger sig Rango, Sofia och Anton iväg på kryssning till Riga. Men varför ta båten tillbaka hem, när man kan ta sig hem genom att fortsätta framåt?

Rysslandsresa2

Rysslandsresa2

30 april 2010 - 16 maj 2010

Hej! Fredag, De tva forsta flygningarna gick bra men bytet till det tredje var vi fyra minuter forsenade till incheckningen. Planet fick vanta i 30 minuter pa oss. Lordag, Inkop av verktyg och storhandling av mat. Killarna borjade med att satta upp stallningarna till taket och paborjade arbetet. Vi traffade tonaringarna och barnen och de som arbetar har. Vi gjorde parlhalsband. Sondag, var vi i kyrkan. Efter motet var det sallad, smorgasar och kaffe. Nagra fran kyrkan berattade hur de hade haft det. Andreas och Svetlana visade oss runt pa stan. Vi besokte kyrkan dar tsaren blev skjuten. Mandag, var det arbetsdag pa taket. Klara och Anette var pa zoo med de som bor pa barnhemmet. Manga djur pa liten yta. Tisdag, arbetet pa taket fortsatte. Vi gjorde dockor av tyg och flirtkulor med barnen. Onsdag, Elenore, Klara, Linn, Andreas och Jula var och delade ut mat till Gatubarnen. Svetlana, Olga, Anette och Katja handlade mat. Vi at mat pa Ikea och handlade sangar bla till barnhemmet.

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja