Tatarstan

Azerbadjansk middag i Tatarstan
lördag 27 maj 2017 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Dagens 40-milaetapp på M7 har gått bra trots den hårda trafiken. Att hitta hotellet i Kazan var inte det lättaste utan navigator. Men med hjälp av erfarenhet, kartminne och hjälp från ett par tatarer gick det vägen.Tyvärr ligger hotellet långt från Kazans sevärdheter, så vi fick nöja

potasvirja
Potasvirja i Uralbergen, Kazakhstan och Belarus
Senast aktiv - från Kuhmo, Finland
Regnigt
söndag 16 augusti 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Vi kom iväg från Nizhniy Novgorod N56.17.414° E043.53.160°,, en gamal fin stad med anor från 12 hundra talet. Här möts floderna Volga och Oka därför har staden sedan länge varit känd för sina marknader som lätt fick förnödenheter ifrån floderna. Vi har nog kört omkring 40 mil och

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Astrachan
söndag 21 juni 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Eigentlich wollte ich noch ein paar Fotos hochladen aber die liebe Technik hier in Russland laest zu wuenschen ueber,deshalb giebt es auch fuer heute nichts zum ansehen. Wir sind gut und wohlbehalten in Astrachan angekommen,ohne Unfall und ohne Pannen,(nur einmal hat unsere hintere Scheibe nicht

Kazan
fredag 12 juni 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Melde mich schon wieder.Gestern von Nischni Novgorod nach Kazan haben wir 450km gemacht und da Kazan eine tolle Stadt ist muessen wir hier einfach 2Naechte schlafen.Bevor wir nach Nischni gefahren sind waren die Doerfer sehr verschlafen und klein.Nach Nischni waren sie groesser und die Strasse

Sista dagarna
tisdag 9 juni 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Idag kandes detverkligen som att detta haller pa att ta slut. I skolan var det, sa nara vi kommer ett riktigt, prov dar vi skulle aterberatte texterna om vara kara kosmonauter och sen skriva om de andra i gruppen och sen skulle vi gissa vem det handlade om. Sen repetition av enklaste slag. Och

Efter shashlik
lördag 6 juni 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Tennis. Mycket. Blandat med piroger. Fina stunder, mycket varda att den ryska rockgruppen fick vanta pa oss alldeles for lange. Tack. Sen att alla Tjuvatjiens myggor igar hade fest pa min panna, mina ogon, min rygg och min hals ar en bisak. Rysk grillning maste importeras till Sverige. Och limeol.

barbara's blog
tisdag 14 april 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

http://transibar.reismee.nl/ check bars blog het is zo'n gedoe om te schrijven toetsenbord gaat steeds in 't cyrillisch ben in suzdal morgen weg xxxx

Fra Tatarstan til Sibir
lördag 17 januari 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Kazan er hovedstaden i "den autonome republikken Tatarstan". Da sovjetunionen bröt sammen, erklärte Tatarstan sin uavhengighet fra Russland, men dette falt ikke i spesielt god jord i Moskva. Lenge har imidlertid Tatarstan hatt stor grad av selvstyre, men under Putin har dette blitt strammet inn,

Martin Nielsen
empelfant i Den Store Turen (DST)
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Tatarstan!
torsdag 15 januari 2009 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Det ble et litt ublidt möte med Moskva, dessverre. For å väre nöyaktig, mötet med de ansatte på togstasjonene der vi prövde å kjöpe billett til Kazan i HELE går. Siden det var grei skuring å få kjöpt billett i St.Petersburg var vi optimistiske. Det eplekjekke fliret fikk damen i

Ragnhild Sjyvollen
rbs i Den Store Turen (DST)
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Den stora staden / La grande ville
lördag 15 september 2007 - Kazan, Tatarstan, Ryssland

Hej allihopa och tack for era inlagg! Det ar nu var sista dag i Moskva innan vildmarken i osterled vantar. Den ryska huvudstaden ar enorm, storslage, grandios... Efter 5 dagar har har vi utforskat tunnelbanan med sina vackra stationer, enorma loppmarknader, Kremlin, flashiga kvarter, fororten och

Clémence Leroy
Erik och Cle i Go East!
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Cheboksary - ryska

Cheboksary - ryska

16 april 2009 - 14 juni 2009

Kursen fortsätter i Ryssland...

Russland/Südamerika

Russland/Südamerika

3 maj 2009 - 29 juni 2010

Über die Ukraine nach Russland,Seidenstrasse,Mongolei,Sibirien zurück in die Schweiz und weiter nach Manaos/Südamerika.

Transsiberië-expres

Transsiberië-expres

6 april 2009 - 3 juni 2009

De langste treinreis over land maken wij, Barbara en Lorianne. Van Amsterdam naar Moskou, via Irkutsk naar Ulan Bator eindigend in Peking. Terug vliegen we vanuit Hong Kong - zoiets wordt ook wel de 'reis van je leven' genoemd.

Den Store Turen (DST)

Den Store Turen (DST)

5 januari 2009 - 1 augusti 2009

Oppdagelsen av langsomheten. There and back again. Drømmen om Asia.

Go East!

Go East!

6 september 2007 - 21 december 2007

De Göteborg à Paris via l'Asie... La traversée de la Russie, la Mongolie et la Chine avec le Transsibérien. Puis l'Asie du Sud à Hong-Kong, au Laos, au Cambodge puis en Thaïlande! Från Göteborg till Paris via Asien... En resa genom Ryssland, Mongoliet, och Kina med Transsibiriska järnvägen. Sedan Sydasien med Hong-Kong, Laos, Cambodia och till slut Thailand!

Ryssland

Ryssland

27 augusti 2006 - 2 september 2006

I augusti åker jag och Kalle till Ryssland för att hälsa på Micke. Nyfikna på både Ryssland och Mickes vardag med IKEA, har vi då äntligen bestämt oss. Först besök i Moskva och sedan Kazaan, där Micke håller till.

Intensivkurs i ryska

Intensivkurs i ryska

7 juni 2006 - 21 augusti 2006

Ska äntligen iväg och läsa ryska i Ryssland! Först en månad i Holsbybrunn i Småland och sedan en månad i Tjeboksary, som ligger 70mil öster om Moskva vid Volgas strand.

potasvirja
Potasvirja