Tomsk, oblast

Första veckan avklarad i Sibirien
lördag 8 oktober 2011 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Privjet Har nu gått en vecka sedan jag kom hit till Ryssland och jag kan säga att det inte är mycket positiva saker man har hört om det här landet. En del är sant men. Först och främst maten har varit ett stort frågetecken innan jag skulle åka hit. Det skulle bli bara soppa som inte

De första dagarna i Tomsk
söndag 2 oktober 2011 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Tomsk,Sibirien,Ryssland Då var det dags för arbete i Ryssland på riktigt denna gången. Jag har ju varit tre timmar på Moskvas flygplats innan och lämnat en reservdel och sen åkt tillbaka igen. En härlig dags tur. Nu är det dags för två veckors produktions övervakning och service på

Sibirien del 2
söndag 17 augusti 2008 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

I gar tog tiden slut for varat internet sa jag tankte attt det var nog bast att spara innan allt forsvan. ...Dutshorna ja, jag vet inte om jag stavar det ratt, men det ar Ryssarnas landstalle/kollonilott kan man saga. I bland har de bastu ocksa. Sjalv vill jag garna bli inbjuden till en liten stuga

Anna Nilsson
Tisslan i Ett år i Asien
Senast aktiv - från Butterworth, Pinang, Malaysia
Sibirien
lördag 16 augusti 2008 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Vet inte riktigt var jag skall borja.... Vill saga att Olga var valdigt trevlig. Hon laste en engelska kurs pa hogstadieniva tror jag och engelskan var valdigt begransad men hon livade verkligen upp var vistelse i Moskva. Hon var valdigt duktig pa att kominusera och hon och Mattias pratade genom

Anna Nilsson
Tisslan i Ett år i Asien
Senast aktiv - från Butterworth, Pinang, Malaysia
Aker tag mot Irkutsk ikvall
lördag 2 februari 2008 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Hej. Igar gjorde vi inte sa mycket. Tag det mest lungt. Va gratt vader igar. Pa kvallen skulle vi forsoka fa tag pa en resturang dar vi kunde ata, men de va inte sa latt. Fullt overallt. Vi hittade en resturange till slut dar de hade live musik och de spelade JATTE hogt, vi satt precis framfor

Kallt i Tomsk
lördag 2 februari 2008 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Skrivet 1-2 08 i Marias dagbok Nu har vi utforskat lite av Tomsk. Efter att vi chekat in igar gick vi upp pa rummet och tog oss en varm dusch, vi har ej gjort det sen i Mandags kvall. Hoppade pa bussen har utanfor stannaden en bit efter universitetet. Dar fragade vi en man som visade sig vara

Dagvilda i Tomsk
torsdag 31 januari 2008 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Hej. Tankte borja med och tacka for alla halsningar ar jatterolgit att lasa! Mer sant =). I Mandags morse traffade vi en kvinna pa hotellet som vi skulle fa vara biljetter av, hon var trevlig men av nan konstig anledning hade vi fatt tva biljetter pa en stracka som att vi skulle ga av i en stad

Mon anniversaire / Min fodelsedag
onsdag 19 september 2007 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Au fait, pour repondre a vos nombreuses questions, pour mon anniversaire, nous etions dans les bus et les trains entre Suzdal et Kazan! Pas de fete arrosee a la vodka, mais un pique-nique McDo et de la biere au miel faite a Suzdal.... on fetera ca plus tard!! Cle Forresten, for att svara era

Clémence Leroy
Erik och Cle i Go East!
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Fran Tartarstan /du Tartarstan
onsdag 19 september 2007 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Hej igen vanner! Som lovat kommer en liten uppdatering fran Kazan. Det blir dock bara ett litet eftersom Internet inte verkar vara Tartarernas starka sida. Efter Moskva stannade vi en natt i en liten stad vid namnet Suzdal dar det fanns atminstone 40 kyrkor vilket var ungefar lika mycket folk som

Clémence Leroy
Erik och Cle i Go East!
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Yekaterinburg, Tobolsk och Tomsk
tisdag 7 augusti 2007 - Tomsk, Tomsk, oblast, Ryssland

Vi har nu besokt Moskva, Yekaterinburg, Tobolsk och Tomsk. Tobolsk finns inte med i resdagbokens karta sa ingen prick for den staden :p . Omsk blev overhoppat pa grund av att tagen inte gick som vi ville. Det blev tag Tobolsk - Tomsk med byte i Tuymen istallet. Det ar svart att fa biljetter sa det

Tomsk,sibirien, Ryssland

Tomsk,sibirien, Ryssland

28 september 2011 - 14 oktober 2011

Produktionsövervakning av EL3

Maria o Anders äventyr 08

Maria o Anders äventyr 08

21 januari 2008 - 5 juni 2008

Resan börjar med Finlands båten till helsingfors, vidare till St Petersburg, Moskva. Därifrån hoppar vi på Transsibiriska järnvägen och stannar i Tomsk och Mongoliet. Från Mongoliet finns det ingen direkt planering. Men vi har tänkt ta oss till Kina, Vietnamn, Laos, Kambodja, Indien och Thailand, sen om de blir så får vi se. Vi avslutar troligen våran tripp på Bali =)

Ett år i Asien

Ett år i Asien

9 juli 2008 - 16 januari 2009

Vi planerar att resa i ett halvår. Först flyger vi till Budapest, därefter tar vi landvägen genom Rumänien, Moldavien och Ukraina till Ryssland. Fortsätter sedan genom Mongoliet till Kina och vidare ner genom Sydostasien.

Go East!

Go East!

6 september 2007 - 21 december 2007

De Göteborg à Paris via l'Asie... La traversée de la Russie, la Mongolie et la Chine avec le Transsibérien. Puis l'Asie du Sud à Hong-Kong, au Laos, au Cambodge puis en Thaïlande! Från Göteborg till Paris via Asien... En resa genom Ryssland, Mongoliet, och Kina med Transsibiriska järnvägen. Sedan Sydasien med Hong-Kong, Laos, Cambodia och till slut Thailand!

Annas och Ninas lilla utflykt (kommunistsafari)

Annas och Ninas lilla utflykt (kommunistsafari)

29 juli 2007 - 17 oktober 2007

Transsibiriska hardcore! Med endast två flygbiljetter bokade, en till Moskva och en hem från Ho Chi Minh (Vietnam), så ligger ett riktigt äventyr framför oss! De oändligt många milen tåg däremellan kommer att brytas av med många stopp. Bara i Ryssland planeras besök i 7 städer! Efter det väntar Mongoliets stäpper för lite vildmarksliv, kinesiska storstäder samt beachliv med surf och dyk i Vietnam. Sunkiga vandrarhem, rysk maffia, äta hund, bristfälliga möjligheter att bevara den personliga hygienen, kackerlackor under kudden... Det här kommer bli det bästa vi någonsin har gjort! шторы не действуют!

Paris

Paris

1 oktober 2006 - 12 juli 2007

Paris baklänges blir sirap. Det är ett palindrom.

Resmål

Tomsk