Ryssland

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Erica & Ikkas world tour

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Transibiriska jvn Korea o Japan

Transibiriska jvn Korea o Japan

27 augusti 2016 - 3 oktober 2016

På lördag startar vi vår resa med transibiriska järnvägen Transmongoliska mot Beijing Nordkorea, Sydkorea till Japan

50% tåg, 50% annat

50% tåg, 50% annat

6 maj 2016 - 2 juni 2016

Jag, min kursare, kollega och kompis Kristina plus hennes syster Sofia ska under cairka fyra veckor ta oss Sverige-Mongoliet tur och retur land- och vattenvägen. Tåg till Stockholm, färja till Åbo, tåg till Helsingfors, nattåg till Moskva, transsibiriska järnvägen till Ulan-Bator (fem nätter) och sen samma väg tillbaka. Typ hälften trsnsporter alltså, men vi var laddat med fem böcker var, åldrar och spel så det ska nog gå.

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

14 juni 2015 - 1 juni 2020

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

Livets resa!!!

Livets resa!!!

5 januari 2015 - 31 december 2015

Då va de dags för mig och Johanna att utforska världen:) Första anhalt: Moskva Sedan vidare till Peking med transsibiriska järnvägen! Efter 2 veckor i Kina reser vi vidare till Sydney!!!:):):) Sen får vi se vad som händer.... ;)

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!