Zabajkalskij kraj

2 maj 201

2 maj 2011 Väcks alltså kl. 03.15 för kinesisk gränskontroll vid Manzhöuli. Kolsvart. Enl. tidtabell ska vi stä här från 3.27 – 07.01. Kanske tar det så lång tid att gå igenom hel tåget, men det är inte så många passagerare i dag, många vagnar är tomma. Ingvar litet svårväckt,

Fortfarande tåg mot Vladivostok
söndag 5 september 2010 - Ingodinskiy rayon, Tjita, Zabajkalskij kraj, Ryssland

Tråkigt men sant, 3 dagar på tåget mot vladivostok Se vår blogg på www.kjellokarinab.se/wordpress

Kjell Jansson
kjellokarin i The Homerun
Senast aktiv - från Perth, Perth, Western Australia, Australien
Tillbaka till Chita

Efter en strålande frukost på hotellet och utcheckning, bar det av på den sista etappen, tillbaka mot Chita. Det var en strålande dag, inte ett enda moln på himlen och temperaturen steg mot härliga +25ᵒC. Ett otroligt vackert landskap, fortfarande rätt många skogs- och stepp-bränder

Magnus Virsand
MVirsand i Resan till Bajkalsjön
Chita

Kl. 8.30 lokaltid, landade planet, Natasha mötte upp vid ankomsten. Efter hämtat väska, bevisat för vakten att det var min väskor, bar det av mot Natashas lägenhet. Frukost & sedan i säng. sov i princip hela fredagen... På kvällen packade vi in oss i Natashas bil och for non-stop till

Magnus Virsand
MVirsand i Resan till Bajkalsjön
Kina, Nordkorea, Transsibiriska

Kina, Nordkorea, Transsibiriska

19 april 2011 - 8 maj 2011

Resan till Bajkalsjön

Resan till Bajkalsjön

22 april 2010 - 1 maj 2010

Reste åter till Natasha i Sibirien, denna gång för en guidad tur kring Bajkalsjön. Det skulle ha burit iväg redan lördagen den 17:e april, men tyvärr bestämde sig Island att förmörka min himmel med ett moln av aska. Vilket gjorde att jag inte kom iväg förrän på torsdagen. Nå, en toppen resa blev det och härligt att återse Natasha igen!

The Homerun

The Homerun

9 augusti 2009 - 12 juni 2011

Ett försök att resa jorden runt på våra motorcyklar.

Resmål

Tjita