Saint Vincent och Grenadinerna

Dag 7 - Petit Tabac och Union Island
lördag 9 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Jag gick upp i tid för att stick ut på en snorkeltur. Målet för dagen var att försöka se rockor och helst få en sån som jag såg igår på bild. Solen hade nästan precis gått upp när jag hoppade i vattnet vid sju på morgonen. Det var en väldigt produktiv snorkeltur. Jag såg massvis

Dag 9 - St Vincent - Bequia - Port Elizabeth
måndag 11 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Idag gick vi upp lite innan åtta, käkade frukost vid åtta. Vi seglade norrut mot ön Bequia. Denna segligen var inte heller så lång så vi kom in till Port Elizabet till middagstid. Vi käkade lite lunch och chillade på båten innan vi blev inkörda till stan med dingen. Vi gick längst med

Dag 8
söndag 10 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Vi låg kvar vid bryggan vid byn Clifton på Union Island medans vi käkade frukost och efter frukost hade vi ca en timma innan vi seglade då vi skulle fylla på vatten och göra klart båten för segling.Vi puttrade ut ur hamnen och puttrade ut till en liten sandö som endast har ett parasoll som

Dag 6
fredag 8 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Vi gick upp vid åtta och käkade frukost och gjorde båten klar för avsegling. Vi hade en slottid klockan nio för att fylla på vatten. När vi fyllt på vatten så började vi segla söderut igen. Målet för dagen är Tobago Cays.Vi seglade över öppet vatten ett par timmar sen kom vi till

St. Vincent och Grenadinerna

Så var det då dags för vårt sista ö-stopp på denna 14-dagars kryssning med MSC Preziosa. Nya intryck, nya stränder, nya människor varje dag! Vi hade bestämt att även denna sista dag fick bli en dag på stranden, så väl utanför hamnområdet gällde det att på nytt få tag i en

Rundtur
måndag 9 april 2018 - Saint Vincent och Grenadinerna

Castries, St Lucia, den 8 april.Så var det dags för St Lucia. Vi hade fått tips om att en ötur med taxi är idealiskt för att lära känna ön. Vi var sex svenskar, som kommit överens om att dela en taxi. Efter en del köpslående var vi överens med chaufför och ”förmedlare” om priset.

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Sugarapple Inn Bequia

Nere på Österlen inte långt ifrån Kiviks äppellundar ligger det ett litet undangömt pensionat inbäddat i den skånska grönskan, en bra bit bort från vardagens stress och bekymmer. Hit kommer man om själen behöver ro. Inte många känner till denna oas och de som gör det är försiktiga

Tommy Essenholm
Essenholm i Pappaledig i Karibien
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Snorkling bland hajar, stingrockor och sköldpaddor!

Igår blev vi hembjudna till ett äldre amerikanskt par (Richard och Julie) som vi träffade första gången på hotellet Rumboat retreat på Grenada och som vi senare sprang på här i Carriacou. Det var riktigt trevligt att prata med dem och se det fina huset som de hyrde. Idag har vi snorklat

Sant Vincent

I dag var vi uppe med tuppen. Vi stod på vår lilla balkong när Costa Magica sakta gled in i hamnen på Sankt Vincent. Tidig frukost blev det denna dag och nästan inga myror i matsalen. Det blev en promenad genom Kingstown, inte den mest välstädade platsen vi besökt. Ja, å shoppingen var av

Görel Hagermark
Jorel i Karibien 2
Senast aktiv - från Baie-Mahault, Guadeloupe
Fiske

Lämnade vår trygga hamn och kryssade ut på det stora havet ihop med flygfiskarna, havssulorna och de graciösa gladorna. Det blev en lång dags färd mot natt, eller vi lyckades faktiskt lägga till strax före mörkrets inbrott ca 18.30 i viken på Carriacou. Köket fixade snabbt fram en Beef

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Snesegling i Karibien

Snesegling i Karibien

3 februari 2019 - 15 februari 2019

Lite segling o snorkling i Karibien.

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Bröllopsresa Grenada (Karibien)

5 februari 2016 - 24 februari 2016

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Saint Vincent and the Grenadines

21 december 2012 - 5 januari 2013

Karibien

Karibien

13 december 2012 - 31 december 2012

Linda o Olle bojkottar julen o hoppas på sol, bad o äventyr i Karibien.

Pappaledig i Karibien

Pappaledig i Karibien

21 januari 2012 - 5 april 2012

Tog ut 3 månaders Pappaledighet och for till västindien.

372
220
204
218
214
Bequia Beachfront Villas Hotel, Bequia, Charlotte, Saint Vincent och Grenadinerna
261
273