Grenadines

Sugarapple Inn Bequia

Nere på Österlen inte långt ifrån Kiviks äppellundar ligger det ett litet undangömt pensionat inbäddat i den skånska grönskan, en bra bit bort från vardagens stress och bekymmer. Hit kommer man om själen behöver ro. Inte många känner till denna oas och de som gör det är försiktiga

Tommy Essenholm
Essenholm i Pappaledig i Karibien
Senast aktiv - från Falkenberg, Hallands län, Sverige
Union Island

Gästerna anlände i taxi och sedan över med Jimmy,den lokale taxibåtschauffören, till Esmeralda, som låg på svaj vid Young Island. De frusna nordborna låg snart i det turkosblå vattnet och plaskade. Gummibåten tog oss in till en trevlig restaurang för välkomstmiddagen. Morgonen därpå

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Mystique

Sitter på Basils bar på Mustique och är på en bluesfestival . Här bor många kändisar som Mick Jagger, Tommy Hilfigher. Har tittat på lite hus här som verkar passa.

Lars Gisaeus
Segling i Atlantis
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Business as usual

Jag och Anders konstaterade häromdagen att fötterna efter flyget liksom blivit svullna. Så jag tror att jag hittat ett nytt 30:års tecken. Man behöver stödstrumpor. Vädret är såklart fantastiskt utom den 24:e då jag och långseglaren John var ute och övade kite när det kom ett

Mayreau

Efter att ha spenderat dagen med att krasha en kite utanför Frigate Island på grund av fel vindriktning (grym på self rescue nu dock) så var det öppningsfest på restaurangen som tillhör vårt hotell. Vi var där då det delades ut gratis drinkar! Kvällen kulminerade sedan i svettigt

Hurry up and wait

Resan till Union Island tog tre stabila dagar som kännetäcknades av att vi sprang med surfväskor till något ställe och sedan väntade i tre timmar för att sedan återigen springa till något annat ställe och vänta några timmar till. Vi reste 12.05 fredagen 14/12 till 17/12 17.00. Förutom

Femte dagen ombord

Onsdag 15 februari Som vanligt så var det morgondopp och så frukost, men i dag så har vi köpt färska frallor och crouasonger det smakade smaskens faktiskt. Brödet levererades direkt vid vår båtreling vi 8 tiden. När vi var färdiga med frullen så gick vi ur vår vackra vik och rundade

Fjärde dagen till havs, anländer paradiset

Tisdag 14 februari Uppe i ottan och fixade disk från igår, frukost rätt tidigt och sedan bad innan vi lättade ankar för avfärd mot Mayreau, ungefär två timmars segling innan vi anlöpte i paradiset Salt Whistler Bay. En helt underbar liten strand med några resturanger och barer. Palmer i

3 dan till sjöss Union Island (Palm Island)- Petit Martinique - Petit St. Vincent

Måndag 13 februari Efter frukost så skulle ön utforskas, men Örjan fick skjutsa in besättningen till ön medans Hans diskade och när Örjan kom tillbaka försökte man med gemensamma krafter lösa upp stopp i en av toaletterna, men detta misslyckades så nu får vi klara oss med en toa.

Andra sjödagen Mustique - Union Island
söndag 12 februari 2012 - Mustique, Grenadines, Saint Vincent och Grenadinerna

Söndag 12 februari Upp tidigt och det var väl ingen som var direkt utsövd men alla var vid gott humör. Sedan var det direkt i badet och därefter frukost. Det ordnades med äggröra och stekt bacon och massor med annat smått och gott. Efter detta tog vi en tur in till ön för en rundvandring.

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Saint Vincent and the Grenadines

Saint Vincent and the Grenadines

14 december 2012 - 19 januari 2013

Kiteresa till Karibien!

Pappaledig i Karibien

Pappaledig i Karibien

21 januari 2012 - 5 april 2012

Tog ut 3 månaders Pappaledighet och for till västindien.

Västindien 2012

Västindien 2012

29 januari 2012 - 18 februari 2012

Segling i Västindien

Segling i Västindien

2 februari 2012 - 28 februari 2012

Utforska "windwrad islands" med utgångspunkt från Barbados. En vecka segling från St. Vincent

Västindien-11

Västindien-11

21 juni 2011 - 6 augusti 2011

Vet inte särskilt mycket om resan än, då den ju bara pågått ett par dagar och, liksom många av mina resor, inte är jätteplanerad från början. Jag har en t.o.r.-biljett till Port of Spain med British Airways, Sedan kkommer jag att ta mig norrut bland de Mindre Antillerna från Trinidad & Tobago. Flyg och båt räknar jag med där, men så mycket mer vet jag egentligen inte på förhand.

St.. Lucia

St.. Lucia

28 januari 2011 - 12 februari 2011

Resan går från Kristianstad via Kastrup, Gatwick till St. Lucia där segelbåten väntar.

Honeymoon in the Caribbean

Honeymoon in the Caribbean

6 januari 2011 - 22 januari 2011

Welcome to our Honeymoon story sailing in the Caribbean waters ~ M&V ~

Långsegling med familjen Holm

Långsegling med familjen Holm

1 juli 2010 - 15 juli 2013

Vi planerar en långsegling med vår familj. Tre år har vi fått beviljad hemundervisning, det innebär att vi själva sköter skolundervisningen ombord för våra söner som idag är 11 pch 8 år.

Världsomsegling

Världsomsegling

16 juni 2009 - 16 oktober 2017

Seglatsen börjar på Leros i Grekland och för oss runt hela världen. Vi har tagit 7 år på oss. Båten är nu tillbaka på Leros.

321
299