Samoa

Palmer, kritvita stränder, kristallklart vatten och sol
torsdag 1 mars 2018 - Lalomanu, Atua, Samoa

Sista tiden på resan spenderades i Auckland och Samoa. Vi hade totalt glömt bort hur långt från flygplatsen i Apia Taufua Beach Fales låg, bilresan tog nästan 3 timmar mitt på natten i hällregn och dimma i bergen. Vädret blev dock jättefint, bara enstaka tropiska skurar. Vi promenerade

Cavepots och sköldpaddor
fredag 5 maj 2017 - Samoa

Andra dagen på Samoa letade vi upp en lokalbuss som vi åkte med till Cavepots i Lufi lufi. Det var en buss utan fönster och nör man slulle gå av drog man i ett snöre i taket. Den stannade så fort någon passagerre vinkade vid vägkanten. Cavepots var grottor med sötvatten som man kunde

Britt-Mari Bengtsson
bitte_bus i Nya Zeeland och söderhavsöar
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Två dagar på Samoa
torsdag 4 maj 2017 - Samoa

Frida och jag flög från Fiji tidigt på morgonen, 7.00 till Samoa. Där tog vi en taxi till sportcentrumet där de andra redan var. Det blev en sprintorientering i skog och området runt sportcentrumet. Därefter åkte vi med minibussar till södra sidan av Samoa där vi orienterade en gång

Britt-Mari Bengtsson
bitte_bus i Nya Zeeland och söderhavsöar
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Samoa: paradise
tisdag 3 september 2013 - Chatham Island, Samoa

I finally got to Samoa after 3days delay! It is beaaaauuuutiful!!!! I arrived at ca 21:00. The two nuns that I had met on the flight from Tonga had said that they would help me to find a place to stay, as I hadn't yet booked anything. At Faleolo airport, they introduced me to an airport guard the

Samoa Öarna
söndag 21 juli 2013 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Onsdag 17 juli Vi var ute och körde runt med bilen men vi hittade inget speciellt ställe som vi fastnade för. Men vi kom överens om att inte ge upp utan att fortsätta sökandet i morgon. På kvällen gick vi åter ner till pizzerian som ligger rakt över gatan och dom har mycket god mat så vi

Tore Och Ann-Margret Nilsson
challenger i Jorden runt
Senast aktiv - från Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige
Samoa öarna
onsdag 17 juli 2013 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Hej. Vi har nu kommit till Samoa och vi börjar att informera att det även här är problem med internett. Men vi får försöka så gott det går. Foto får komma senare. Söndag 14 juli Riktigt ruskigt höstväder. Vi hade tänkt att utforska Auckland lite mer men det blev inte så mycket med

Tore Och Ann-Margret Nilsson
challenger i Jorden runt
Senast aktiv - från Åkarp, Åkarp, Skåne län, Sverige
Finally paradise
fredag 7 december 2012 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Sista dagen på Samoa och det känns som vi gjort det bästa vi kunnat av tiden här. Försökte i förrgår ta oss till en strand med hjälp av lokalbussarna. Insåg ganska snabbt att det svenska bussytemet nog inte är så dumt iallafall.. Efter att ha stått och väntat i ca 1h på en buss som

Hotellrum 2.0
måndag 3 december 2012 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Efter ett par dagar på Samoa börjar vi nu bli riktigt hemmastadda. Att gå och handla tillhör numer vardagen, och är det något vi kan är det att bära vattendunkar! Har dock svårt att känna oss riktigt bekväma här. Faktumet att man är turist är ganska solklart och blonda tjejer är

Talofa!
onsdag 28 november 2012 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Sitter nu i Samoa, utan någon som helst fungerande telefon. Äventyr när det är som bäst! Tacka högre makter för att vi båda gillar att ha gott om tid på flygplatser, planet från Fiji lyfte 2h tidigare än planerat.. Men vi hann med och fick en glad taxichaufför på halsen så fort vi

måndag 6 februari 2012 - Hotel Millenia Hotel, Apia, Samoa

Då har vi besökt Samoa, en mycket trevlig ö. Av någon anledning avgår och landar alla flyg nattetid, så kl 01.00 klev vi av och då stod ett band och spelade inhemsk musik när vi väntade på våra väskor. När vi väl kom ur alla tullar och hittade vår skjuts till vårt boende fick vi en

2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Nya Zeeland och söderhavsöar

Nya Zeeland och söderhavsöar

23 april 2017 - 11 maj 2017

24/4 - 30/4 Auckland Nya Zeeland 30/4 - 4/5 Fiji 4/5 - 6/5 Samoa 6/5 - 9/5 Tonga

15 juli 2013 - 16 december 2013

Jag ska resa jorden runt! Destinationer: Kanada - juli USA - juli/augusti Fiji - augusti Tonga - augusti Samoa - september Nya Zeeland - september Australien - oktober (Singapore) - november (Malaysia) - november Thailand - november/december (Kambodja) - december Dubai - december

Jorden runt

Jorden runt

15 juni 2013 - 3 augusti 2013

Jorden runt på 50 dagar. Havanna, Kayo largo, Varadero, Las Vegas, Maui, Aukland, Samoa, Sydney

27 november 2012 - 8 december 2012

Söderhavet

Söderhavet

3 november 2011 - 20 februari 2012

En dröm

Det stora äventyret

Det stora äventyret

29 oktober 2011 - 30 december 2011

På sparade föräldradagar ger vi oss iväg så långt man bara kan åka - Söderhavet. Och stannar på några platser på vägen dit och på vägen hem. Följ oss på vår resa!

23 september 2011 - 3 december 2011

USA, Samoa, Nya Zeeland, Australien och Singapore kommer att besökas :)

Australien- Nya Zeeland- Samoa

Australien- Nya Zeeland- Samoa

28 december 2011 - 12 februari 2012

De flesta av mina vänner har besökt dessa länder och det verkar vara något speciellt med dem, eftersom de flesta väljer att åka tillbaka. Nu ska jag undersöka om jag blir lika frälst.

liteomycketsol

liteomycketsol