Lalomanu

Palmer, kritvita stränder, kristallklart vatten och sol
torsdag 1 mars 2018 - Lalomanu, Atua, Samoa

Sista tiden på resan spenderades i Auckland och Samoa. Vi hade totalt glömt bort hur långt från flygplatsen i Apia Taufua Beach Fales låg, bilresan tog nästan 3 timmar mitt på natten i hällregn och dimma i bergen. Vädret blev dock jättefint, bara enstaka tropiska skurar. Vi promenerade

Tropiskt regn
onsdag 9 november 2011 - Lalomanu, Atua, Samoa

Idag ar det onsdag och det har regnat hela dagen. Vi agnar tid at att lasa bocker, titta pa film och lyssna pa inladdade sommarpratare. Att bada i regnet ar inte heller helt fel. Det ar liksom varmare i vattnet an i den regniga luften. Igar gjorde vi en utflykt till en av oarna harutanfor,

Charlotta Ellmin
FamELM i Det stora äventyret
Senast aktiv - från Sundsvall
Samoa - valkommen till himmelriket... (5-7 november)
måndag 7 november 2011 - Lalomanu, Atua, Samoa

Upphamtade klockan halv tva pa natten och sedan tva timmars bilfard till den sydostra spetsen pa on - Lalomanu. Vi har kommit till Paradiset, den finaste stranden pa hela on. Korallrev en bit ut dar vagorna bryter, mangder av koraller, som haller pa att hamta sig sedan den stora Tsunamin som

Charlotta Ellmin
FamELM i Det stora äventyret
Senast aktiv - från Sundsvall
Laid Back
lördag 18 augusti 2007 - Lalomanu, Atua, Samoa

Talofa!Efter mellanlandning i Auckland och Tonga (ca 11 timmars resa) anlände vi i mörkret i Samoa. På flygplatsen väntade chauffören med namnskylten och vi gick in i minibussen. Efter en halvtimme sa han att bara vi (Tommy och Liisa) hade kommit och att Blomberg var försvunnen! Deras

Tommy Blomberg
Blombergs i 2007-08 Jorden runt
2017-11 Jorden runt för tredje gången

2017-11 Jorden runt för tredje gången

21 november 2017 - 8 mars 2018

Resrutt: Rio de Janeiro - Valparaiso och kryssning tre veckor med Holland America Line till Antarktis och sen Buenos Aires (många stopp på vägen bl a Punta Arenas - Ushuaia- Falklandsöarna - Montevideo) - Manaus - Salvador (med Karnivalen!) - Santa Cruz (Bolivia) - Uyuni - La Paz - Auckland via Santiago - Rarotonga (Cooköarna) - Aitutaki (Cooköarna) - Auckland - Apia och Taufua Beach igen! (Samoa) - Auckland - Male (Maldiverna) via Hong-Kong - Kooddoo Resort i Overwater Villa! (Maldiverna) - Stockholm Fotot är från Antarktis förra året fotat av Liv Jorunn och Japp van der Toorn som åkte likadan kryssning som vi ska.

Det stora äventyret

Det stora äventyret

29 oktober 2011 - 30 december 2011

På sparade föräldradagar ger vi oss iväg så långt man bara kan åka - Söderhavet. Och stannar på några platser på vägen dit och på vägen hem. Följ oss på vår resa!

2007-08 Jorden runt

2007-08 Jorden runt

4 augusti 2007 - 1 september 2007

[b]Resrutt med Staralliance:[/b] Stockholm - Bangkok - Melbourne - Adelaide - [link url=http://www.bahnhof.se/wb081153/hemsida4/2007jr/Ayers.wmv]Ayers Rock video[/link] - Sydney - Auckland - [link url=http://www.bahnhof.se/wb081153/hemsida4/2007jr/Samoa.wmv]Samoa video[/link] - Los Angeles - [link url=http://www.bahnhof.se/wb081153/hemsida4/2007jr/Frisco.wmv]San Francisco video[/link] - Las Vegas - [link url=http://www.bahnhof.se/wb081153/hemsida4/2007jr/Canyon.wmv]Grand Canyon West Rim video [/link] - [link url=http://video.nationalgeographic.com/video/player/news/environment-news/grand-canyon-skywalk-vin.html]Skywalk Grand Canyon[/link] - Las Vegas - Chicago - Stockholm

Tommy Blomberg
Blombergs