Schweiz

I väntan på en fotbollsmatch
torsdag 7 november 2019 - Sankt Gallen, Schweiz

Tisdag morgon. Ewa körde ner mig till stationen där jag tog tåget ner till Kastrup. Pontus, min kollega på den här resan, hade åkt samma tåg men vi lyckades inte hitta varandra efter det att han hoppat på i Lund. Väldigt märkligt. Visade sig att jag sagt till honom att jag satt längst

esmj i Med Malmö FF till Schweiz
Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz
De bästa ställena i världen för klock-shopping!
söndag 4 augusti 2019 - Genève, Schweiz

Nu i semestertider blir folk alltid lite extra ressugna. Vissa föredrar att åka på sol- och badsemester med familjen, andra vill uppleva en annan kultur, medan resten av oss mest vill shoppa! Och allra helst vill vi shoppa något som inte finns här hemma. Vi vill känna att vi fyndar, men

Maria Jörgensson
nomadiclife i Weekend
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Ups!
onsdag 19 juni 2019 - Martina, Graubünden, Schweiz

Hoppsan vi kom visst in i Schweiz en runda pga vägarbeten!

Hamburg - Basel - Luzern - Lugano - Milano
torsdag 7 september 2017 - Luzern, Weggis, Schweiz

Blev en lång resdag från Hamburg - Basel - Luzern.Efter en god natts sömn äntrade vi hjulångaren som tog oss över Luzern-sjön till Fluelen.En vacker resa med många stopp för av och påstigande utmed sjön. Väl framme i Fluelen var det dags att sätta sig på Gotthard Panorama Expressen,

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Halvlek :)
torsdag 29 juni 2017 - Zürich, Schweiz

Sedär då har vi mellanlandat i Zürich! Missade sweishisk choklad som bjöds på flyget då ja somnade som ett barn ;) miss! Men nu sitter vi på nästa flyg mot Shanghai :) ser fram emot 10 h flyg med film, mat å relaxing! Kärlek! Ps! Min klocka säger åt mig vad ja ska göra, fiesta and

Nu är det äntligen dags för en uppdatering!
onsdag 17 maj 2017 - Schweiz

Nu var det längesedan jag gjorde någon uppdatering. Men vi har haft fullt upp sen vi kom till Schweiz. Första dagen tog vi gondolen upp till en bergstopp för att se på utsikten och besöka James Bond world. Tyvärr hade vi lite otur med vädret så dimman ställde till det lite för oss, men

Jenny Nyström
Eurotrip2017 i Eurotrip 5/5-6/6
Senast aktiv - från Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien
Äntligen i Schweiz!
söndag 14 maj 2017 - Schweiz

Hallå! Nu har det varit lite dåligt med uppdateringar ett par dagar. Vi hade alltså en natt i Frankrike innan vi begav oss tillbaka mot Tyskland för att bunkra lite innan vi skulle åka mot Schweiz. På morgonen igår så var vi och kollade på ett övergivet bergrum. Det var pannlampa och en

Jenny Nyström
Eurotrip2017 i Eurotrip 5/5-6/6
Senast aktiv - från Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien
I väntan på flygplanet som ska ta oss till Indien
fredag 2 december 2016 - Zürich flygplats, Zürich, Schweiz

Från Arlanda flög vi till Zürich för att byta till flyget mot New Delhi. Nu har jag blivit en som flyger igen, förra året kunde jag stoltsera med att det var 7-8 år sedan jag flög sist men nu är det ju plötsligt två år på rad. Jag måste dock kännas att känslan var spännande att

Fredrik Söderström
Tirithen i Körresa till Indien
Senast aktiv - från Puducherry, Indien
Arbon till Stein am Rhein
måndag 5 september 2016 - Stein am Rhein, Schaffhausen, Schweiz

Längre cykling idag 7,5 mil till Stein am Rhein.

Per Bertilsson
Myrvagen i Bodensjön Runt
Senast aktiv - från Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige
Dyrt men trevligt
lördag 9 april 2016 - Zürich, Schweiz

Vi kom fram välbehållna till Zürich via det excellenta flygbolaget Swiss Air (som bjuder på både mat och dryck även på så här korta flygningar) och till Hotell Sorell Seidenhof mitt i centrum via en taxichaufför. Vi har ätit gott, druckit gott, vandrat runt i stan och lite utanför vid

esmj i Zürich
Med Malmö FF till Schweiz

Med Malmö FF till Schweiz

5 november 2019 - 8 november 2019

MFF ska spela Europa League mot Lugano, men i St. Gallen.

Weekend

Weekend

4 augusti 2019 - 4 augusti 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Nanjing baby!

Nanjing baby!

28 juni 2017 - 25 juli 2017

Följ min resa som utbytesstudent till det stora landet Kina. Jag pluggar till sjuksköterska på Göteborgs universitet och har fått den roliga äran att åka på sommarskola till Nanjing. Jag vill jättegärna dela med mig av denna upplevelse till er där hemma så följ, läs, njut, skratta, gråt och ta del av min resa :)

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Körresa till Indien

Körresa till Indien

19 december 2016 - 19 december 2016

Kören Röstjärn bestämde sig för att åka till Indien. Några av oss åkte dit innan andra, några stannade lite senare. Inplanerat var förutom umgänge ett antal framträdanden på olika platser i de södra delarna av landet.

Bodensjön Runt

Bodensjön Runt

3 september 2016 - 9 september 2016

Cykelgänget skall på resa igen, genom tre länder.

Zürich

Zürich

7 april 2016 - 11 april 2016

Den årliga resan med Ingmar med flera går i år till Zürich.

Spontanresa

Spontanresa