Genève

De bästa ställena i världen för klock-shopping!
söndag 4 augusti 2019 - Genève, Schweiz

Nu i semestertider blir folk alltid lite extra ressugna. Vissa föredrar att åka på sol- och badsemester med familjen, andra vill uppleva en annan kultur, medan resten av oss mest vill shoppa! Och allra helst vill vi shoppa något som inte finns här hemma. Vi vill känna att vi fyndar, men

Maria Jörgensson
nomadiclife i Weekend
Senast aktiv - från Löddeköpinge, Skåne län, Sverige
Österrike/Liechtenstein/Schweiz - reflektioner
fredag 5 juni 2015 - Genève, Schweiz

Efter några dagar i Wien tog jag nattåget till Liechtenstein. Tyvärr hade jag inte kollat upp sakerna särskilt noga och de verkade hanågon form av helgdag där vilket innebar att det mesta var stängt. Var väl egentligen inte så mycket att se i Liechtenstein utan det kändes lite som ett

Marcus Ericsson
marceric i Spontanresa
på väg hem

Avslutade min vistelse i ostlandet med en vansinnig middag igår på en liten restaurang uppe i jurabergen: friterade ostrullar så mycket man kan äta! Tror inte den fysiska aktiviteten tidigare på dagen uppvägde detta frosseri! Här några fler bilder. Nu är jag redo för hemresa och min

Lisbeth Sundman
enlisbeth i till Grekland och Italien m.m.
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Resan börjar nå sitt slut
söndag 1 juni 2014 - Genève, Schweiz

Sitter just nu på Arlanda och väntar på flyget hem till Umeå. Kan ju i väntan på det flyget summera ihop vår sista heldag i Geneve. Lördagen bjöd inte på samma högsommarvärme, men ändå skönt sommarväder och sol. Vi tog ju en båttur på fredagen och på lördagen valde vi buss. Så

Dag 2 i Geneve
lördag 31 maj 2014 - Genève, Schweiz

Gårdagen bjöd sol och 20 grader. Efter lite sovmorgon gav oss ut i värmen och gick efter Genevesjöns ”strandpromenad”. I en matvarubutik kunde jag äntligen köpa en adapter så att datorn åter kunde få ström. Vi passade även på att köpa lite mellanmål som vi åt nere vid vattnet.

Första natten i Geneve
fredag 30 maj 2014 - Genève, Schweiz

Vi kom fram till Geneve igårkväll och har nu tillbringat en natt här. Resan hittills har symboliserats starkt av gratis kollektivtrafik. Eftersom tågen strulade i Uppsala har man satt in ersättningsbussar till flygplatsen där. Och där har det bara varit att kliva på utan att betala. I

Dag 14
söndag 11 maj 2014 - Genève, Schweiz

Dag 14 åkte vi till Geneve. Både jag och Andina börjar bli trötta på åkandet fram och tillbaka nu så i Geneve väntade vi mest på att få åka vidare. Vi tog en båttur på Genevesjön. Tur att Michel betalade för den var värdelös. Regnade gjorde det också. Efter det kördes vi till

Richard & Andina Eriksson
DinoRic i Tågluff Frankrike 2014
Det lider mot jul
söndag 8 december 2013 - Genève, Schweiz

Det bidde inte så många dagboksinlägg här på resedagboken denna resa! Får skylla på att jag faktiskt var hemma mitt i och kunde avlägga rapport till så pass många av er ansikte mot ansikte istället, och sen efter det har tiden bara sprungit iväg. Hur som haver kommer jag landa i

sarchina i Praktikant i Genève
Senast aktiv - från Genève, Schweiz
Människorättsrådet (UN Human Rights Council)
torsdag 19 september 2013 - Genève, Schweiz

Det var ett tag sen jag sist skrev här nu, så tänkte det var dags igen! Har sen senaste inlägget haft fullt upp, då FN:s människorättsråd (eller MR-rådet som vi kallar det) har pågått sedan förra måndagen. Jag beskrev dess funktion och form i förra inlägget så tänker inte lägga

sarchina i Praktikant i Genève
Fotboll och Schweiz
onsdag 21 augusti 2013 - Genève, Schweiz

Hopp ett kort inlagg bara om det senaste. Lorena och jag gick pa fotboll, champions league playoff mellan Lyon och Real Sociedad. Lyon fick fett pa noten i en handelserik match med bra inramning dar biljetten kostade atta euro. Det ar annat an att ga pa HBK. Pa alla plan hehe. Pa dagen innan

Daniel Linares

Spontanresa

Spontanresa

31 maj 2015 - 7 juni 2015

Runt å kika

till Grekland och Italien m.m.

till Grekland och Italien m.m.

18 juli 2014 - 9 september 2014

Flyger till athen den 18:e för att gå på en segelbåt i Lavrio som ska ta oss runt i cykladerna. Sen upp till min vän esther i Italien och Schweiz, avslutar förmodligen på Gotland en vecka

Weekend i Geneve, Schweiz med Stig (2014)

Weekend i Geneve, Schweiz med Stig (2014)

29 maj 2014 - 1 juni 2014

Jag och Stig besöker Schweiz eller är det Sverige? Det är ju så svårt att skilja på dom där länderna. Några dagar i Geneve utan direkta planer på förhand. Blir förhoppningsvis mycket trevligt - annars kräver vi pengarna tillbaka.

Tågluff Frankrike 2014

Tågluff Frankrike 2014

28 april 2014 - 13 maj 2014

Tågluff till Frankrike via Danmark, Tyskland och Holland. Avstickare till Spanien och ev Italien och Schweiz.

Praktikant i Genève

Praktikant i Genève

23 augusti 2013 - 22 december 2013

Under hösten 2013 praktiserar jag på Sveriges representation vid FN i Genève.

Tagluff 4.0

Tagluff 4.0

16 augusti 2013 - 29 augusti 2013

Blir en omgang tagluff till, man kan ju inte fa nog! Denna gang gar den i kibbutzvolontarernas tecken da min goda van fran Ecuador Lorena och jag ska tralla runt i Vasteuropa. Vi inleder i Barcelona och satsar sen pa Fransosernas land och mer hang med gamla volontarer forhoppningsvis, sen far vi se, orka planera for mycket. Ska bli skoj skoj.

Europe Road trip

Europe Road trip

3 juli 2013 - 20 juli 2013

Välkommen att följa vår Road trip Europe 2013. Helt gratis,galet! :) Vi ska uppdatera så ofta vi har täckning, håller sams i bilen och inte är upptagna med att njuta av utsikten! Enjoy! OK ungar, dax att hoppa in i bilen! Kram the Ströms

sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

sommar/höst 2012 ( Switzerland/France, Norway, U.K., Russia, Georgia, Lebanon)

1 juni 2012 - 30 september 2012

Genève med omnejd

Genève med omnejd

22 juni 2011 - 27 juni 2011

Besök av min gamla kompis Karin över midsommarhelgen.

Måns Hanssen
M.Hanssen