Sankt Gallen

I väntan på en fotbollsmatch
torsdag 7 november 2019 - Sankt Gallen, Schweiz

Tisdag morgon. Ewa körde ner mig till stationen där jag tog tåget ner till Kastrup. Pontus, min kollega på den här resan, hade åkt samma tåg men vi lyckades inte hitta varandra efter det att han hoppat på i Lund. Väldigt märkligt. Visade sig att jag sagt till honom att jag satt längst

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Med Malmö FF till Schweiz
Senast aktiv - från Sankt Gallen, Schweiz
Schnee
fredag 19 februari 2010 - Sankt Gallen, Schweiz

Idag har det varit ganska dåligt väder i Appenzell, så vi har passat på att göra St. Gallen som är ungefär lika stort som Lule. Jag har nu inhandlat en massa choklad och ost m.m. som kan vara gott att ha när jag åker från Schweiz. Jag är bara lite dålig på att hamstra så det lär väl

Noch ein gemütlicher Tag im Land des Käses
onsdag 17 februari 2010 - Sankt Gallen, Schweiz

I måndags så tog vi oss ner för ett berg med snöskor på och igår var vi i Lezerheide och åkte ner för bergen med slalomskidor på. Idag var det dags att testa kälken... Vi började dagen med att åka upp med en kabinlift till Säntis som är en topp på 2505 m.ö.h. Därifrån kunde man

Toppen toppentur
måndag 15 februari 2010 - Sankt Gallen, Schweiz

Grüezi Schweden! Alla som vill bli lyckliga i själen ska aka till Schweiz. Det är sa pitoreskt här sa det nästan är äckligt... Vinterterminen är slut i Köln och sommarterminen börjar inte förrän andra veckan i April. Egentligen kallar tyskarna det här för "Vorlesungsfreie Zeit"

Schweiz!
måndag 1 februari 2010 - Sankt Gallen, Schweiz

Med tanke på att det är februari månad så skulle man kunna tro att vi, jag och Anders, har tillbringat en tid i detta alpland och njutit av snö och skidåkning... ...nu är det snarare så att Klara är lite sen med att lägga in semesterbilder och skriva något om de. Så här kommer

Klara Eriksson
Klara Eriksson i Schweiz
Senast aktiv - från Alingsås, Västra Götalands län, Sverige
Maestrani schoggiland och Engadin
lördag 16 januari 2010 - Sankt Gallen, Schweiz

Senaste helgen har varit en av de bästa här i Schweiz. På lördag bar det av till Flawil och Maesterani schoggiland. Vi fick oss en rundtur i fabriken, som var stängd eftersom det var helg. De visade hur choklad tillverkas från kakoböna till färdig chokladkaka. Vi fick även provsmaka alla

Åsa Lovén
AAssaL i Baden
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
test
måndag 7 september 2009 - Sankt Gallen, Schweiz

adf

St Gallen
söndag 30 augusti 2009 - Sankt Gallen, Schweiz

Ibland gör man dumma saker... Som att inte kolla vädret innan man åker på utflykt. Mycket dumt! Jag hade tänkt ha en lugn helg nu i helgen, hade inte planerat att göra något alls. Men så på fredag eftermiddag får jag ett mail av Sam, hon undrar om jag vill följa med till St Gallen på

Åsa Lovén
AAssaL i Baden
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
"Wo steckt der Kerl?"
tisdag 25 augusti 2009 - Sankt Gallen, Schweiz

...für alle die sich mittlerweile schon gefragt haben: "Wo steckt der Kerl?" >>> Er ist zurück & wohlauf!!! Und natürlich schon wieder voll im Freizeitstress! ;-) Am Sonntag war ich mal wieder in den Bergen - man ist ja quasi schon fast 2 Wochen nicht mehr gewandert :-) 2x bin ich schon in

Tobske Metzger
TOBSKE i C a n a d a
Senast aktiv - från Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland
Ich bin dann mal weg!
måndag 27 juli 2009 - Sankt Gallen, Schweiz

So, jetzt ist es soweit. Die Koffer sind gepackt, die Fotoausrüstung gecheckt und das Notebook aufgeladen. Heute fahre ich noch zu den Eltern meiner Freundin und übernachte dort. Sie bringen mich dann früh morgens um 4.00h auf den Zürich-Kloten Flughafen, wo ich noch in der glücklichen Lage

Med Malmö FF till Schweiz

Med Malmö FF till Schweiz

5 november 2019 - 8 november 2019

MFF ska spela Europa League mot Lugano, men i St. Gallen.

25 augusti 2009 - 5 september 2009

C a n a d a

15 juli 2009 - 16 augusti 2009

...Klein-TOBSKE im grossen Land der Bären

2 juni 2009 - 29 juli 2009

Unsere Reise wird uns von Brisbane nach Cairns fuehren. Mal schauen was wir mit dem Motorhome alles erleben werden.

Eau de cologne

Eau de cologne

28 september 2009 - 30 juli 2010

Ett utbytesår från musikhögskolan i Piteå till Musikhochschule in Köln.

Famulatur im Land der Eidgenossen

Famulatur im Land der Eidgenossen

1 mars 2009 - 1 april 2009

Famulatur im Institut für Anästhesiologie in St. Gallen

2009: Sunshine State

2009: Sunshine State

28 juli 2009 - 14 augusti 2009

Mietwagenrundreise: Nur ich und mein Mustang Cabrio.

Baden

Baden

1 mars 2009 - 1 mars 2010

I Baden ska jag bo ett år och jobba på Alstom - Power. Jag bor i Webrmüle i en delad lägenhet med tre andra tjejer, som alla jobbar på Alstom.

3 februari 2009 - 30 juni 2009

Utbytesstudent i St. Gallen