Valais

Hej hej...
lördag 23 maj 2015 - Brig, Valais, Schweiz

Det vart ingen uppdatering igår då jag var för trött för att rapportera. Igår ringde klockan vid 6:30 med frukost 7:00. Efter den så checkade vi ut och tog bussen från Göschenen till Wassen för att fullfölja vår vandring som vi påbörjade dagen innan. Det var en sträcka på nästan

Skidor skidor skidor
söndag 7 december 2014 - Zermatt, Valais, Schweiz

Vilken förmån att få tre soliga skiddagar av tre möjliga och desutom i sällskap med duktiga skidåkartjejer. Ingen stress. Bageribesök varje morgon, goda luncher och middagar. Och jag åkte, efter viss övertalning, mitt livs första offpiståk i "puder".

Gun Ström
strgu i Tjejhelg i Zermatt 2014
Vi struntar i skidåkningen och flyttar till Milano
tisdag 26 mars 2013 - Zermatt, Valais, Schweiz

Efter en god natt sömn, vaknar vi upp till ett snöigt Monte Rosa. Tyvärr så är det dimmigt och disigt och ett lätt snöfall så efter lite diskuterande fram och tillbaka och väntande på att det ev. skulle klarna upp så vi kunde ta en skidtur till Champoluc så begav vi tanken och bestämde

Landat i Milano och bilfärd till Gressoney La Trinite
lördag 23 mars 2013 - Zermatt, Valais, Schweiz

Så kom äntligen vår kombinationsresa med skidåkning och annat turistande i Milano med omnejd. Efter en natts snöande i Skåne så kom vi tryggt och säkert iväg tidig fredagsmorgon. Efter mina 3 dagar i sjuksängen, eller åtminstone 2 i helt sängläge så kändes det bra att kunna komma

tjugoniondejanuari
tisdag 29 januari 2013 - Bagnes, Valais, Schweiz

Hej kära dagbok, glad att jag äntligen kom på idén att faktiskt skriva en dagbok. Lite sent kan jag själv tycka, har varit här sedan november och upplevt en hel del spännande saker. Jag är Au Pair och trivs utmärkt med min familj och är så glad för det. Barnen heter Wilfred, Henry och

Zermatt
tisdag 17 juli 2012 - Zermatt, Valais, Schweiz

Joddeliddehoo allihopa! Zermatt är precis så fint som det sägs att det är, med alper i alla riktningar du kan se. Vissa av dem (som Matterhorn tillexempel) har snö på sig. Men här är det sommar, vilket bara stärker Schweiz-idyllen ännu mer. Här är folket trevligt och man hälsar Guten

Anna Hjelm
Alfalfa i På spåret - Europa
Senast aktiv - från Prag, Tjeckien
Ay Caramba!
onsdag 16 maj 2012 - Collons, Vex, Valais, Schweiz

på lördag bär det av till spanien! Adios Amigos nos vemos el otoño

flytt
tisdag 1 maj 2012 - Collons, Vex, Valais, Schweiz

jag har flyttat! ca 50meter längre ned på gatan kolla in nya lägenheten

adjö kära kära klubb
måndag 2 april 2012 - Collons, Vex, Valais, Schweiz

back to work. slut på lågsäsgongsklubbandet för den här vintern. BAM SLAM KABOM! tillbaka till jobbet med buller och bång 8.30 till 16.30 utan paus puuh. på med den röda jackan nu kör vi hårt

lågsäsongsklubben kavlar upp ärmarna
fredag 30 mars 2012 - Collons, Vex, Valais, Schweiz

wow. igår gick lågsäsongsklubben på en underbar och galet lång tur upp till "la Tête Blanche" från favvoplatsen Arolla. 2100 meters positiv höjdskillnad, 25 km. med ett gäng som tränar och tävlar i skidalpinism, dvs springa upp och nedför bergen på lätta turskidor. JOBBIGT! de gick

Schweiz och lite Italien

Schweiz och lite Italien

19 maj 2015 - 24 maj 2015

Flyger till Geneve med Erik och sen vidare mot Gotthardpasset för att vandra längs den gamla rallarvägen. Det blir även ett kortare besök i Italien.

Tjejhelg i Zermatt 2014

Tjejhelg i Zermatt 2014

5 december 2014 - 8 december 2014

Vem kan motstå en sån här inbjudan? Lycklig att jag känner Sofia som skrev: "Sommaren är slut och då gäller det att boka upp något nytt att se fram emot. Och då är det ju tjejhelgen jag tänker på förstås. Alltså, tjejlånghelg i Zermatt helgen runt 6-7 december 2014.Det finns 5-6 bäddar i vår lägenhet så först till kvarn...."

Kombinationen: skidresa och Milanoresa

Kombinationen: skidresa och Milanoresa

22 mars 2013 - 29 mars 2013

En veckas semester med 2 dagars skidåkning i Monte Rosa och sedan 5 dagar som turist i Milano med omgivning.

Säsong i Verbier

Säsong i Verbier

13 november 2012 - 15 juni 2013

Min tid som säsongare i Verbier. Let let the adventure begin.

På spåret - Europa

På spåret - Europa

6 juli 2012 - 31 oktober 2012

Då var det dags. Tåg efter tåg, räls efter räls. Land efter land tills pengarna eller tålamodet tar slut. Detta är historien om min Europaturnè.

Skidresa 2012 Verbier

Skidresa 2012 Verbier

1 februari 2012 - 5 februari 2012

Årets grabbresa. I år till Verbier.

Verbier igen!

Verbier igen!

17 december 2011 - 18 december 2011

Tillbaka i vinterbyn Verbier för 4e året i rad men ni kopmmer se mig i en rosa uniform istället för den blå jag tidigare haft! Jobbar för http://www.performanceverbier.com/

Verbier Vintern 2011-2012

Verbier Vintern 2011-2012

10 december 2011 - 31 mars 2012

Hej! Under vintersäsongen 2011-2012 befinner jag mig i Verbier för att åka skidor. Här tänkte jag berätta om hur jag har det. Kram Anna

Vi drar till fjällen!

Vi drar till fjällen!

18 februari 2012 - 26 februari 2012

Första gången i Alperna!

Au-pair i Schweiz

Au-pair i Schweiz

29 augusti 2011 - 30 april 2012

Jag är au-pair i en liren by som heter Vollèges som ligger 15 min från Verbier. Jag trivs kanon!! Är det någon annan som bor/är i närheten av mig så hör av dig! :) (har än så länge inte träffat någon i min egen ålder)

Julia Ekberg
JuliaJulia