Bagnes

tjugoniondejanuari
tisdag 29 januari 2013 - Bagnes, Valais, Schweiz

Hej kära dagbok, glad att jag äntligen kom på idén att faktiskt skriva en dagbok. Lite sent kan jag själv tycka, har varit här sedan november och upplevt en hel del spännande saker. Jag är Au Pair och trivs utmärkt med min familj och är så glad för det. Barnen heter Wilfred, Henry och

Dag 5 Hemresa
söndag 5 februari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Vaknade ganska trötta. Blev nog lite mycket av det mesta igår kväll. Idag är det självklatt sol i byn redan på morgonen. Blir säkert en fin skiddag. Fast vi ska ju åka hem. Nu packning och lättare städning. Några inhandalade varsin cool Verbier t-shirt. Sen avfärd till Geneve. Vi

Dag 4 Mer offpist
lördag 4 februari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Blir intressant att se hur åkningen blir idag. Vaknar hyfsat stel. Var en ordentlig urladdning igår. Har typ ont överrallt. Grått utanför fönstret, men så har det varit varje morgon. Grått, sen liften upp och sen sol. Hoppas att det är varmare där uppe. Här i byn är det -16. Riktigt

Dag 3 Offpist
fredag 3 februari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Med dom här sov(o)vanorna vaknar man rätt tidigt. Lägenheten har också hunnit bli rejält varm. När vi kom var det 15 grader. Nu är det säkert 25. Fast vi bor riktigt fint. 4 sovrum med dusch/toa. Stort v-rum och kök. Säkert 150 m2. Dags för frukost: Äggröra, bacon. Yoghurt, smörgås,

Dag 2 Första skiddan
torsdag 2 februari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Första skiddan. Ryss-kylan uteblev, det gjorde oss lättade. Vi hade sett dramtiskt kalla bilder på tv'n igår. Visade sig att det fanns en buss utanför huset. Så vi slapp och gå dom 800 m till liften (vem bokade den?).  Idag var det lite uppmjukningsåkning.  Vi började i nån pist, men

Dag1 Resa till Verbier
onsdag 1 februari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Efter upphämtning av några deltagare i innerstaden (var lite långt från bostaden tyckte en), så kom vi till Arlanda. Där snurrade vi runt nån kvart mellan ett stort antal p-platser innan vi hittade den förbokade. Väldigt fiffigt tyckte reseledaren. Incheckning som också blev lite rörig,

Stor främmat!
lördag 21 januari 2012 - Bagnes, Valais, Schweiz

Hejsvejs! Sitter o gömmer mig lite på rummet, alla rumskompisar är ute i vardagsrummet. Men känner jag har haft full rulle nu ett tag och de är nog bara glada för o få vila öronen från mig lite! Har haft besök av kära pappa nu i en vecka. Han sitter nog i denna minut på planet hem.

BeaSnow i Verbier igen!
Framme i Verbier!
torsdag 22 december 2011 - Bagnes, Valais, Schweiz

Efter mycket om och men, en galen kleptoman till hyresvärdinna och en flytt är vi nu hemmastadda i Verbier! Idag har vi dessutom fått internet i den nya lägenheten, så nu har vi kontakt med omvärlden. I Verbier snöar det oavbrutet. Vår lägenhet är ganska stor, med ett vardagsrum, ett

Anna Krantz
AnnaKr i Verbier Vintern 2011-2012
Det dumpar ute!
lördag 17 december 2011 - Bagnes, Valais, Schweiz

Hej, Ledsen det tagit ett tag för mig att få in nått på denna sida men nu så! Allt är bara bra med mig förutom min årliga välkomst present från Verbier, hosta och halsont.. Den 1 dec satt jag och tittade ut genom fönstret då tåget rullade in på la Chables tågstation det fanns inte

BeaSnow i Verbier igen!
Senast aktiv - från Bagnes, Valais, Schweiz
Någon au-pair i närheten!
måndag 12 september 2011 - Bagnes, Valais, Schweiz

Jag har varit i Schweiz nu i två veckor och börjar komma in i mina rutiner, lära känna området osv. men har inga kompisar än!!! Någon som befinner sig i närheten av Verbier? för här befinner jag mig, som ligger ca 1 h från Lausanne? Madeleine

Madeleine Tham Johansson
swissmadde i Au-pair i Schweiz
Säsong i Verbier

Säsong i Verbier

13 november 2012 - 15 juni 2013

Min tid som säsongare i Verbier. Let let the adventure begin.

Skidresa 2012 Verbier

Skidresa 2012 Verbier

1 februari 2012 - 5 februari 2012

Årets grabbresa. I år till Verbier.

Verbier igen!

Verbier igen!

17 december 2011 - 18 december 2011

Tillbaka i vinterbyn Verbier för 4e året i rad men ni kopmmer se mig i en rosa uniform istället för den blå jag tidigare haft! Jobbar för http://www.performanceverbier.com/

Verbier Vintern 2011-2012

Verbier Vintern 2011-2012

10 december 2011 - 31 mars 2012

Hej! Under vintersäsongen 2011-2012 befinner jag mig i Verbier för att åka skidor. Här tänkte jag berätta om hur jag har det. Kram Anna

Au-pair i Schweiz

Au-pair i Schweiz

29 augusti 2011 - 30 april 2012

Jag är au-pair i en liren by som heter Vollèges som ligger 15 min från Verbier. Jag trivs kanon!! Är det någon annan som bor/är i närheten av mig så hör av dig! :) (har än så länge inte träffat någon i min egen ålder)

Aven den denna sommar blev en vinter

Aven den denna sommar blev en vinter

26 juni 2011 - 20 oktober 2011

Tillbaka ett ar senare. Abolut bade aldre klokare;)! Jobb och forhoppningsvis lite resande efter sasongens slut!

Stella i Verbier 2011

Stella i Verbier 2011

2 mars 2011 - 23 mars 2011

Jag är 10 år och har åkt till Verbier med min familj som består av pappa Johan, mamma Gunilla, lillebror Harry och minibror Bruno. Vi åker skidor mest hela tiden. Vi bor i Village, nära en ostfabrik.

VERBIER

VERBIER

4 december 2010 - 27 april 2011

Tillbaka i vinterparadiset

Andra vändan i Verpan

Andra vändan i Verpan

25 november 2010 - 25 april 2011

Andra säsongen i Verbier, kock på Kings denna gång.

Verbier vintersäsong

Verbier vintersäsong

30 november 2010 - 30 april 2011

Sticker iväg till Verbier i Schweiz och gör en vintersäsong. Kanske hinner med några andra orter och fjäll när jag har ledigt från jobbet.

Julia Ekberg
JuliaJulia