Weggis

Hamburg - Basel - Luzern - Lugano - Milano
torsdag 7 september 2017 - Luzern, Weggis, Schweiz

Blev en lång resdag från Hamburg - Basel - Luzern.Efter en god natts sömn äntrade vi hjulångaren som tog oss över Luzern-sjön till Fluelen.En vacker resa med många stopp för av och påstigande utmed sjön. Väl framme i Fluelen var det dags att sätta sig på Gotthard Panorama Expressen,

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Luzern en mycket trevlig stad
lördag 29 juni 2013 - Luzern, Weggis, Schweiz

Vaknad till en regnig morgon sa vi tog det lungt och fixade lite med datorn efter frukost. Lanade paraplyer av hotellet och gav oss ut pa stan. Efter en lite stund slutade regnet och vi fick en harlig dag med lite shopping ( det ar dyrt) ocg massor av vackra hus och med bergen som bakgrund sa var

Susanne Svensson
Mcresa i Mc Resa 2013
Senast aktiv - från Nässjö, Jönköpings län, Sverige
Kan det bli vackrare?
onsdag 29 juni 2011 - Luzern, Weggis, Schweiz

Nej! Luzern är som ett kinderägg, allt i ett! Berg, vatten och skönhet! Vi bara häpnar åt allt det vackra. Vattnet i floden är kristallklart. Bergen höga och branta. Husen, människorna, djuren, växterna... allt är vackert! Igår åkte vi upp till toppen Pilatus, 2132 meter över havet.

Hélena Strandell
troja69 i Tjejtripp till Luzern!
Klosterliv, Svansjön och Schweizisk folklore
fredag 13 augusti 2010 - Weggis, Schweiz

Just för tillfället befinner sig jag och Carro hemma hos Erik och Binobar i Weggis (vänner till Johan, Carros bror), och de skämmer verkligen bort oss, var är den spartanska och sunkiga tågluffarvardagen någonstans?? Och innan detta var vi 2 dagar i Zürich och bodde hemma hos familjen

Elin L
TufftuffElin i Tågluff!!
Senast aktiv - från Uppsala Ö, Uppsala län, Sverige
Once upon a time in Switzerland
fredag 2 juli 2010 - Luzern, Weggis, Schweiz

Att säga annat än att Schweiz är ett väldigt vackert land är att ljuga! Turen in till Luzern bjuder redan där (utan Alperna) på vackra vyer, små idylliska byar (passa er, internt skämt...) och vi anländer så småningom till Gudis och blir varmt välkomnade. Rätt vad det är sitter vi

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Mc Resa 2013

Mc Resa 2013

22 juni 2013 - 14 juli 2013

Äntligen semester!!!! Vi lämnar Nässjö bakom oss och vårt första stopp blir Göteborg o midsommarfirande. Efter det Kiel med Stena Line efter det dit näsan pekar.

Tjejtripp till Luzern!

Tjejtripp till Luzern!

26 juni 2011 - 1 juli 2011

Dags för årets resa med tjejligan! I år åker vi till Luzern i Schweiz. The hills are alive with the sound of music...

Tågluff!!

Tågluff!!

29 juli 2010 - 23 augusti 2010

Elinpelin och Carrobarro, alias Sälen och Gurkan, ska ut på äventyr! Häng med på vad vi har för oss under resan som startar med att vi flyger ner till Barcelona. Barcelona är en vacker spansk stad som visar sig husera ett visst friidrottsevenemang samtidigt som vi är där, oj då!

Från Gute via Gutenberg till Gnocchi

Från Gute via Gutenberg till Gnocchi

23 juni 2010 - 20 juli 2010

Denna resa blir en lång roadtrip som startar med midsommarfirande i Lilla Bengts på Gotland. Sen bär det söderut ner till Mozeldalen i Tyskland, sen fortsätter vi via bekanta i Schweitz, över slingrande alpvägar ner till Italien. Där möter vi upp Bodil och Thomas för en veckas sol och bad i Viareggio. Innan vi vänder norrut så fortsätter vi ner till Amalfi-kusten. På väg norrut igen planerar vi att stanna till vid Gardasjön, Berchtesgaden, München och Hamburg. Förhoppningsvis får vi några möjligheter till att blogga under resan så häng gärna med hemifrån (eller vart ni nu firar er semester)! =)

Going Disentis!

Going Disentis!

22 januari 2010 - 15 mars 2010

Skidåkning!!! http://www.nangijala.ch/

London Luzern

London Luzern

27 januari 2010 - 25 februari 2010

Till London för att hälsa på min vän Danne och sedan vidare till Luzern, Schweiz. Där ska jag bo hos min morbror och hans familj i ca 3 veckor, varav 2 ska spenderas som barnpassare åt min 5-åriga kusin.

Mexico 2008

Mexico 2008

17 maj 2008 - 1 juni 2008

Mathias und ich auf Tour in Mexico. Ein Jahr vor der Grippe..

Adrian Meier
TwoOnTour