Sierra Leone

Chimpanser, golftävling, dansk/svensk träff, hotellresort, bergspromenad och vägarbete...
söndag 25 maj 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hello paddy, how the body? Nu var det minsann länge sen jag tog mig tid att skriva så nu är det lååångt inlägg! Hur är det hemma med er alla? Vad hander hemma? Är vädret upp och ner? Senaste månaderna har jag träffar fler skandinavier här och det är de jag umgås mest med om

Nicoles födelsedag!
måndag 28 april 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Plötsligt var det 26 april och Nicoles 2 års dag. Jisses är det verkligen 2 år sen lilla knytet på 2895 g kom till oss 9 dagar in BF. Kommer ihåg det så tydligt alla känslorna, värkarna hela 5 dagar innan hon kom och glädjen när hon väl var i vår famn och hur allt kändes overkligt och

Påsken i Freetown
tisdag 22 april 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hoppas ni haft en bra påsk alla nära och kära?! Vad händer hemma i Sverige? Nicole var för några veckor sedan på ett libanesiskt barnkalas här som var för kompisen Karim som fyllde 4 år. Kalaset hölls på en restaurangs innergård med dj, musik, lekar, mat, tårta och godis. Nicole

Afrikansk dansuppvisning
söndag 6 april 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

En helt underbar kväll blev det med uppvisning av tre olika dansgrupper. Den första gruppen var också vita som utförde en annan typ av afrikansk dans än oss, kanske mer kulturdans kan man säga med inslag som skulle visa hur man åt och tillagade mat. De hade mindre snygga dräkter på sig men

Blon an piink naaais =)
lördag 5 april 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hallå Sverige! Nu är det några veckor sedan jag skrev, tiden springer iväg och vi har nu varit här i 2 månader! Mycket som hänt senaste veckorna. Största nyheten som har nått ut till resten av världen är ju ebola-utbrottet i grannlandet Guinea som också spridit sig till Liberia. Ett

Trummor, bilbatterier och regnskog
måndag 17 mars 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Då är det måndag igen, veckorna går fort, man har hela tiden saker att fylla dagarna med, vilket är skönt. Idag blev det försök 2 av 2 att åka och förnya mitt sierra leonska körkort en bit utanför stan. Förra veckan åkte vi dit med förhoppningen att, efter att ha lämnat ifrån oss

1 månad har gått snabbt...
söndag 9 mars 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hej på er! Nu har vi varit här lite mer än en månad, tiden går snabbt som man vet. Vann rätt låt nu då? Lyssnade på den på nätet, bra låt, Sanna har en fin röst men den låter emellanåt som en annan låt, vilken...? Förra fredagen var jag på intervju igen på Radisson. En mycket

Veckan i Freetown har inneburit clowner, lekplatser, Emil i Lönneberga och några baraccudor
måndag 24 februari 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hej familj, släkt och vänner! (Grattis svärmor på födelsedagen från oss alla!) För vissa av er som jag haft fel mailadress till, så blir detta första inlägget, för er välkomna hit. Under resan Sierra Leone 2014 kan ni om ni vill läsa mina tidigare dagboksinlägg från denna

Uppdateringar från värmen
lördag 15 februari 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hej på er allihop! Lite vårkänslor hemma i Sverige har jag förstått, vad härligt! Här rullar dagarna på och vi kommer in i livet här för varje dag. Nicole anpassar sig bra men har blivit lite snorig och varit orolig på nätterna emellanåt men det är på bättringen tror eventuellt

We don reach
fredag 7 februari 2014 - Freetown, Western Area, Sierra Leone

Hej på er allihop! Nu är vi äntligen på plats i Freetown och jag har tid att skriva mitt första inlägg i min resedagbok som jag skall försöka skriva i under tiden vi är här. Ni som läser är både släkt, familj och bekanta, jag är glad att ni vill följa mig. Och hur lite ni än

Sierra Leone 2014

Sierra Leone 2014

4 februari 2014 - 14 juli 2014

Nu lämnar vi kylan och arbetslösheten bakom oss ett tag och åker till Freetown igen. Vi blir borta ca 6 månader denna gång. Hoppas ni vill följa oss på vår resa!

10 maj 2011 - 10 februari 2012

resa 1

resa 1

12 april 2011 - 12 augusti 2011

hej jag heter stalinå

Sjuksköterske-volontär i Västafrika!

Sjuksköterske-volontär i Västafrika!

3 mars 2011 - 16 maj 2011

Jag och Elin ska äntligen tillbaks till Afrika. Först åker vi till Gambia där vi ska jobba som volontärer för en kirurg som opererar människor med läpp-gom-spalt. Därefter vidare mot Sierra Leone där vi ska jobba på ett skepp; Africa Mercy http://www.mercyships.org Ska bli spännande att få pröva vingarna som sjuksköterska ute i vida världen!

SierraLeoneLiberia

SierraLeoneLiberia

28 februari 2011 - 26 april 2011

Nu reser jag till Sierra Leone och Liberia i väst Afrika. Jag kommer att vara där i totalt 8 veckor. Jag reser dit för att utföra en undersökning för min masters uppsats i utvecklingsstudier men jag kommer säker att få chansen att vara lite turist också och uppleva vad dessa länder har att erbjuda.

Kamala 2011

Kamala 2011

30 januari 2011 - 15 februari 2011

SierraLeone2011

SierraLeone2011

7 januari 2011 - 7 juni 2011

Jag kommer att jobba på operationsskeppet, Afrika Mercy, som drivs av organisationen mercyships www.mercyships.org Mina arbetsuppgifter kommer att likna tidigare resor dit, i huvudsak som operationssköterska och ögonsköterska.

Reconciliation in Sierra Leone

Reconciliation in Sierra Leone

28 juni 2010 - 26 juli 2010

Följer organisationen Fambul Tok som arbetar med att stödja lokalt ägda försoningsprocesser på landsbygden. Following the organization Fambul Tok, working on supporting locally-owned reconciliation process in four districts.

Gambiasemester

Gambiasemester

15 mars 2010 - 30 mars 2010

Åker från Göteborg söndag 15 för övernattning på Jumbo hostel på Arlanda återkommer därifrån Leif & Kristina

Thailand (phuket)

Thailand (phuket)

9 mars 2010 - 24 mars 2010

Ja, då var det dax igen. Den här gången blir det södra Thailand. hörs senare.

Karin Lindgren
KarinLindgren81