Mot Sydney
lördag 9 december 2017 - Singapore, Singapore

I motsatts till gårdagen så blir det en lugn dag vid hotellpoolen och middag vid Robertson Quay nära hotellet för att sedan ta en taxi ut till flygplatsen och flyget som går sent ikväll mot Sydney. Vädret lite mer svensk sommar när det är som bäst, 28 grader och till och med lite

fredag 8 december 2017 - Singapore, Singapore

Idag har vi gått och gått och gått, sammanlagt blev det 18 km. Bl.a var vi upp på toppen av Marina bay Sands hotell där man har en otrolig utsikt över Singapore. Om man tar med vad det kostade att åka upp så blev det en ganska dyr öl som dracks i baren på toppen. Senare studerade vi

Anlänt till Singapore
torsdag 7 december 2017 - Singapore, Singapore

Efter en lång och skumpig flygresa har vi nu kommit till Singapore. Häftigare storstad får man leta efter. Singapore är lika fantastisk och festlig som det var för 10 år sedan. Livemusik på var och varannan bar och många sådana och restauranger finns det. Då det inte blev så mycket sömn

Sentosa water parc
fredag 10 november 2017 - Singapore

Lite trötta efter gårdagens sena aktivitet fick vi sätta klockan för att komma upp hyfsat i tid. Efter frukost på Subway i vanlig ordning tog vi tunnelbanan till Water Front och fortsatte sedan med Sentosa Express ut till Sentosa och vattenparken. Det var inte så väldigt långa köer men en

Promenad och nattzoo
torsdag 9 november 2017 - Singapore

Vi bestämde oss gör en promenad längs kanalen bort till mynningen med konserthall och teater.  Varmt och fint när vi promenerade iväg. Nästan framme vid konserthallen stod två pianon utplacerade under en bro för passerande att spela på. Hur många timmar hade det fått stå helt hemma?

Drinkar och klackor.
tisdag 7 november 2017 - Singapore

Efter sjukt roliga och fina dagar i Singapore bestämde jag å Madde oss för att ta oss upp i 1-altitude sista kvällen. Klädde upp oss för drinktajm och drog dit. Coolt ställe. Takbar med sjukt skön stämning. Inget för höjdrädda. Madde vågade knappt gå fram till staketet. Drack spritiga

Chinatown och scouterna
onsdag 8 november 2017 - Singapore

Vi inledde med frukost och promenerade sedan bort till Chinatown då vi mindes en pysselaffär som vi hoppades kunna hitta till. Vi gick först in i ett center där den troligen legat för vi träffade ett jättetrevligt par i en affär med vinterkläder. De shoppade för de skulle till Finland

Bintan Singapore
tisdag 7 november 2017 - Singapore

Efter frukosten idag vad det dags att packa ihop det sista och ta farväl av Bintan för den här gången. Vi hämtade vår cd med foton och när vi passerade batikkillen fick Sofia en batikskjorta av honom. Båtresan gick fint även om jag börjar misstänka att resten av min familj har asiatiskt

På hög höjd
söndag 5 november 2017 - Singapore

Förträfflig frukost på hotell Oasis. Tog tunnelbanan till Garden By The Bay.  Vandrade på hög höjd bland palmerna. Därefter upp på 57 våningen på Sands Skypark för att titta ut över staden. Tillbaka på hotellets pool på 27 våningen för en simtur.  Indiskt på kvällen vid

Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Fotvandring och båt runt i staden
lördag 4 november 2017 - Singapore, Singapore

Efter en utmärkt frukost vandrade vi genom Chinatown till Singaporefloden där vi tog en rundtur. Fortsatte vandra till Raffels hotell med en Singapore sling. Vandrade förbi parlamentet och några vattenhål på väg tillbaka till hotellet. Kvällen avslutades på en Koreansk restaurang och med

Keaj i Sydostasien runt
Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Live the life you love! ❤

Live the life you love! ❤

2 november 2017 - 10 december 2017

Startar i Singapore några dagar innan vi beger oss mot Darwin och vildmarken ett tag, för att sedan flyga till Cairns och bila längs östkusten ner mot Melbourne.

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

17 september 2017 - 25 september 2017

Flyga, se ny stad, mat och värme

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

Back to Asia - Singapore, Malaysia and Thailand

10 juli 2017 - 7 augusti 2017

Back to Asia after trips in the Middle East, Central America and USA. Big Five has gotten bigger; kids grow... Our fascination with travelling does not seem to diminish with time; quite the opposite. Monsoon period isn´t the greatest time to travel in South East Asia, but the only time we are able to travel those days. So we´ll do what we always do - set out on the road one more, confident that the road will lead us on, no matter what...

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

KlasMaj
Tomas Rydehed