Singapore

Rastställe på långresan
onsdag 11 oktober 2017 - Singapore, Singapore

Onsdag 11 oktober Nu är klockan bortåt fem därhemma, men vi har kommit till vårt hotell i Singapore och här börjar klockan dra sig mot elva på kvällen. Vi kom hit på eftermiddagen lokal tid och kände oss rätt pigga. För en gångs skull hade vi ju lyxat till det och åkt lite

Ita Ljunge
Grebo i Down under
Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Garden by the bay
lördag 23 september 2017 - Singapore, Singapore

Igår var det och titta runt lite i china town var det tänkt. Men hittade väl inget direkt av intresse. Fanns någon marknad som sålde lite krimskrams. Sen bar det av mot Gardens by the bay, som det så fint heter. Är dels en park. Sen har de byggt upp lite olika sevärdigheter. Men allt bygger

Tanken var shopping iaf.
fredag 22 september 2017 - Singapore, Singapore

Igår var jag ute på en lite shoppingtur. Travade iväg efter en snabbfrukost bestående av anka och ris. :) Som vanligt kommer man iväg lite sent på dagen, men det är sånt som händer när man inte riktigt ställt om sig. Det som är skönt är att när man är ute och går så finns det

Singapore
onsdag 20 september 2017 - Singapore, Singapore

Så var man framme i Singapore, eller rättare sagt jag kom ju fram igår redan. Efter en natt i Berlin. Alltså flygplatsen i Berlin, Tegel. Är ju ett stort skämt nästan. Tog ju en evighet även denna gång och få väskan. Närmare 30 min tror jag att jag fick vänta. Suck... Nåväl, hade ju

Singapore sling
lördag 15 juli 2017 - Singapore, Singapore

Resan avslutas med några dagar i Singapore. Storstad med puls i lagom tempo :) Rent, välordnat och tilltalande arkitektur. Självklart en Singapore sling på Raffles hotell. Enda dagen under resan med ihållande regn fick vi när vi åkte över till Sentosa :D

Jettlaggad och 10 timmar restid kvar..

Ja just det asiatiska tangentbord har inte aao... sweet so this will be in english. 12 hour flight helsinki to singapore on an airbuss 359 check, crying baby,, no wait crying 5-4 year old check, Sympathy cryers check, arguing familys and farting elderly people check, bad airline food check.. 3 hour

Singapore sling
torsdag 6 juli 2017 - Singapore, Singapore

Nu ska vi snart åka från Singapore tillbaka till Indonesien efter att ha spenderat ca 5 dagar i denna extremt varma och galna stad.Vi har knatat runt i ca 30-33 gradig hetta och försökt vara så produktiva som vi kunnat, det underlättades av att vi köpt åk-kort så vi kunnat åka runt helt

Rasmus Persson
kokosnytt i Indonesia Grand Tour
Senast aktiv - från Bira, Sulawesi Selatan, Indonesien
Garden by the bay
tisdag 6 juni 2017 - Singapore, Singapore

Sen start idag, köpte frukost på hotellet idag- dyrt och dåligt! Gick sen mot stora shopping gatan Orchard road! Efter två köpcenter gav vi upp, satte oss på Starbucks och drack kaffe! Svårt att shoppa när man inte behöver nått!Ändrade vår plan och tog tunnelbanan till china town

Vilse!
söndag 4 juni 2017 - Singapore, Singapore

Så otroligt varmt och fuktigt här! Vi promenerade till hamnområdet, svalkade oss på vägen genom att korsa ett av alla köpcenter här! Köpte oss kaffe och satt ute i skuggan vid en näckrosdamm! Gick tillbaka hemåt, åt lunch i chinatown och shoppade lite! Sen hände något.....någonstans,

Lååång flygresa!
lördag 3 juni 2017 - Singapore, Singapore

Lämnade Auckland och Nya Zeeland bakom oss och flög till Singapore! Allt gått smidigt, maten ok och filmerna var bra!( hann med 4 1/2)!! Framme till slut och förlorat/ återfått 5 tim! For från 14 grader och regn till 31 grader kl 19.00! For direkt till hotellet, kom iordning och tog kvällen

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

17 september 2017 - 25 september 2017

Flyga, se ny stad, mat och värme

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

25 december 2016 - 17 februari 2017

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

Nya zeeland

Nya zeeland

15 november 2016 - 15 november 2016

Nya Zeeland via Barriärrevet

Nya Zeeland via Barriärrevet

3 november 2016 - 8 december 2016

Så långt man kan resa hemifrån, typ once in a lifetime! Fast man har ju ändrat sig förr;) Men nu ska jag iaf äntligen på trip med min fantastiska dåter igen, känns underbart<3

Ita Ljunge
Grebo