Singapore

Singapore and the end of an Adventure
lördag 28 april 2018 - Singapore, Singapore

Yes this is it. The finale post I will make to this journal. It has been an experiment and I haven't been as good at updating it later in my journey as I would have liked to be. But all things considered it has been a blast writing it and I hope those of you that have read it found it fun and

Härlig dag i Singapore
tisdag 6 mars 2018 - Singapore, Singapore

Första dagen i Singapore avklarad och var fantastisk! Nyttjade den excellenta tunnelbanan till Gardens by the bay och vandrade i den vackra och välskötta parken. Åkte upp i konstgjort högt trä med hiss och drack vårt fm kaffe där och spejade ut över stan med alla dess spektakulära

Marie B
Mariebra i Sydostasien
Senast aktiv - från Sandakan, Sabah, Malaysia
Stop over i Singapore
söndag 25 februari 2018 - Singapore, Singapore

HejVi lämnade till slut NZ efter att ha åkte igenom resterna av cykolonen Gita. Vi fick ta en liten omväg till Christchurch p.g.a. vägavbrott från stora vattenmassor. Hade vi haft avresedag endast 1 dag tidigare så hade vi inte kunnat flyga iväg. Där hade vi lite tur faktiskt.Vi har nu

Etapp 2...
onsdag 3 januari 2018 - Singapore, Singapore

Finemang inledning på 2018 får man ju ändå säga. Lämnade ett kallt, mörkt och regnigt Stockholm på nyårsdagen för betydligt varmare breddgrader. Med qatarairways tog vi oss via Doha till Singapore (kvalar sannolikt in på bästa flygbolaget...)fick sittplatser långt fram i planet med

Anna Falk
AnnaFalk84 i Down Under
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Staden som är ett eget land
torsdag 21 december 2017 - Singapore, Singapore

Att åka eller inte att åka var frågan. När jag gjorde lite research inför resan angående resrutt för min backpacking så var det inte många som rekommenderade Singapore. På flera forum var folk väldigt kritiska till landet med åsikterna att det är dyrt, värdelöst ur backpacking

Mot Sydney
lördag 9 december 2017 - Singapore, Singapore

I motsatts till gårdagen så blir det en lugn dag vid hotellpoolen och middag vid Robertson Quay nära hotellet för att sedan ta en taxi ut till flygplatsen och flyget som går sent ikväll mot Sydney. Vädret lite mer svensk sommar när det är som bäst, 28 grader och till och med lite

fredag 8 december 2017 - Singapore, Singapore

Idag har vi gått och gått och gått, sammanlagt blev det 18 km. Bl.a var vi upp på toppen av Marina bay Sands hotell där man har en otrolig utsikt över Singapore. Om man tar med vad det kostade att åka upp så blev det en ganska dyr öl som dracks i baren på toppen. Senare studerade vi

Anlänt till Singapore
torsdag 7 december 2017 - Singapore, Singapore

Efter en lång och skumpig flygresa har vi nu kommit till Singapore. Häftigare storstad får man leta efter. Singapore är lika fantastisk och festlig som det var för 10 år sedan. Livemusik på var och varannan bar och många sådana och restauranger finns det. Då det inte blev så mycket sömn

Senast aktiv - från Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien
Fotvandring och båt runt i staden
lördag 4 november 2017 - Singapore, Singapore

Efter en utmärkt frukost vandrade vi genom Chinatown till Singaporefloden där vi tog en rundtur. Fortsatte vandra till Raffels hotell med en Singapore sling. Vandrade förbi parlamentet och några vattenhål på väg tillbaka till hotellet. Kvällen avslutades på en Koreansk restaurang och med

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Down Under

Down Under

1 januari 2018 - 4 februari 2018

Singapore och Australiens östkust!

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

Tages Resa i Australien och Sydostasien 2017/2018

14 december 2017 - 29 april 2018

Hejsan vänner härifrån kommer ni kunna följa min resa i Australien och genom Indonesien samt Malaysia, det kommer dyka upp bilder och inlägg här allt eftersom resan fortgår antagligen när jag landar på ställen där det finns wifi. Allt gott! Tage Hello friends this is going to be the best place to follow my journey in aussie and througout southeast asia. I'll update this as time goes on but mostly when I end up having wifi. Have a good one! Tage

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Backpacking i Asien

Backpacking i Asien

25 november 2017 - 9 januari 2018

Handlar mest om att visa att jag lever. Kanske lite bilder för att göra er avundsjuka också.

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

Down under

Down under

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

17 september 2017 - 25 september 2017

Flyga, se ny stad, mat och värme

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin