Mot Sydney
lördag 9 december 2017 - Singapore, Singapore

I motsatts till gårdagen så blir det en lugn dag vid hotellpoolen och middag vid Robertson Quay nära hotellet för att sedan ta en taxi ut till flygplatsen och flyget som går sent ikväll mot Sydney. Vädret lite mer svensk sommar när det är som bäst, 28 grader och till och med lite

fredag 8 december 2017 - Singapore, Singapore

Idag har vi gått och gått och gått, sammanlagt blev det 18 km. Bl.a var vi upp på toppen av Marina bay Sands hotell där man har en otrolig utsikt över Singapore. Om man tar med vad det kostade att åka upp så blev det en ganska dyr öl som dracks i baren på toppen. Senare studerade vi

Anlänt till Singapore
torsdag 7 december 2017 - Singapore, Singapore

Efter en lång och skumpig flygresa har vi nu kommit till Singapore. Häftigare storstad får man leta efter. Singapore är lika fantastisk och festlig som det var för 10 år sedan. Livemusik på var och varannan bar och många sådana och restauranger finns det. Då det inte blev så mycket sömn

Senast aktiv - från Port Douglas, Queensland, Australien
Fotvandring och båt runt i staden
lördag 4 november 2017 - Singapore, Singapore

Efter en utmärkt frukost vandrade vi genom Chinatown till Singaporefloden där vi tog en rundtur. Fortsatte vandra till Raffels hotell med en Singapore sling. Vandrade förbi parlamentet och några vattenhål på väg tillbaka till hotellet. Kvällen avslutades på en Koreansk restaurang och med

Anders Johansson
Keaj i Sydostasien runt
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Luge och Universal Studios
onsdag 1 november 2017 - Singapore, Singapore

Idag kom vi upp i tid och efter en snabb frukost tog vi tunnelbanan till Water Front, vidare med Sentosa Express ut till ön. Idag lovade att bli en riktigt varm dag med sol och blå himmel. Redan när vi kom fram till lugen rann svetten i rännilar ner på ryggarna. Så skönt med lite fartvind

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Singapore
Rastställe på långresan
onsdag 11 oktober 2017 - Singapore, Singapore

Onsdag 11 oktober Nu är klockan bortåt fem därhemma, men vi har kommit till vårt hotell i Singapore och här börjar klockan dra sig mot elva på kvällen. Vi kom hit på eftermiddagen lokal tid och kände oss rätt pigga. För en gångs skull hade vi ju lyxat till det och åkt lite

Ita Ljunge
Grebo i Down under
Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Garden by the bay
lördag 23 september 2017 - Singapore, Singapore

Igår var det och titta runt lite i china town var det tänkt. Men hittade väl inget direkt av intresse. Fanns någon marknad som sålde lite krimskrams. Sen bar det av mot Gardens by the bay, som det så fint heter. Är dels en park. Sen har de byggt upp lite olika sevärdigheter. Men allt bygger

Tanken var shopping iaf.
fredag 22 september 2017 - Singapore, Singapore

Igår var jag ute på en lite shoppingtur. Travade iväg efter en snabbfrukost bestående av anka och ris. :) Som vanligt kommer man iväg lite sent på dagen, men det är sånt som händer när man inte riktigt ställt om sig. Det som är skönt är att när man är ute och går så finns det

onsdag 20 september 2017 - Singapore, Singapore

Så var man framme i Singapore, eller rättare sagt jag kom ju fram igår redan. Efter en natt i Berlin. Alltså flygplatsen i Berlin, Tegel. Är ju ett stort skämt nästan. Tog ju en evighet även denna gång och få väskan. Närmare 30 min tror jag att jag fick vänta. Suck... Nåväl, hade ju

Singapore sling
lördag 15 juli 2017 - Singapore, Singapore

Resan avslutas med några dagar i Singapore. Storstad med puls i lagom tempo :) Rent, välordnat och tilltalande arkitektur. Självklart en Singapore sling på Raffles hotell. Enda dagen under resan med ihållande regn fick vi när vi åkte över till Sentosa :D

Sydostasien runt

Sydostasien runt

2 november 2017 - 27 november 2017

Singapore - Malaysia - Thailand - Laos - Kambodja

28 oktober 2017 - 12 november 2017

Höstlov och semester! Nu blir det två veckor med familjen till Singapore och Indonesien

Australien 2

Australien 2

6 december 2017 - 14 januari 2018

Singapore- Sydney- Port Douglas- Cairns- Melbourne- Ballarat- Grampians-Coonawarra- Hahndorf- Kangaroo Island- Adelaide- Melbourne- Singapore

1 oktober 2017 - 1 november 2017

Den här gången tar vi i ordentligt och gör den längsta resa vi någonsin gjort, till andra sidan jordklotet. Det ska bli spännande. Vi kommer att besöka lite olika platser, kända och mindre kända, ett riktigt äventyr!

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

Dags för asien igen, och inte mindre än Singapore

17 september 2017 - 25 september 2017

Flyga, se ny stad, mat och värme

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Asien

Asien

28 juni 2017 - 16 juli 2017

Indonesia Grand Tour

Indonesia Grand Tour

1 juni 2017 - 4 augusti 2017

Längst ute i öster någonstans hamnade Gulliver i Puttenuttland i Gullivers resor. Vi ska åt samma håll men inte riktigt så långt bort. Faktum är att vi kanske inte ens ska åt samma håll, vi ska typ ditåt, fast lite mer åt sydost från Hongkong. För att komma dit följer man den gamla kolonialrutten mellan Ryssland och de Japanska handelsöarna. Har man tid kan man runda stilla havets egna Gotland... Australien! Raukarna är inte lika fina vad jag förstått men dom har kommit långt i evolutionen, rådjuren går på två ben och kallas för Kängurur. Men vad det gäller våran resa tar vi istället vägen förbi landet som föddes ur en weissebeer, das dutche! Vidare ska vi sedan via Kinas svar på Dubai och för att slutligen komma till det vissa beskriver som ett av jordens rövhål... japp Jakarta! Håll i hatten för nu blir det åka av!

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

25 december 2016 - 17 februari 2017

Tomas Rydehed