Sint Maarten

St. Maarten
tisdag 18 december 2018 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Efter frukost gjorde vi oss iordning för dagens ö-stopp, St. Maarten. Vi tog en taxi genom Philipsburg's trånga och guppiga gator ut till Divi Little Bay Beach, en kot bit utanför stan.Det var en lång, fin sandstrand med väldigt lite folk, Viggo lekte i vågorna och dök från den långa

Visit nr 2
torsdag 22 november 2018 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Lite pigg och glad är man ju i a f. Blir flingor och mjölk och någon melon. Idag tittar vi ut över Oasis of the Seas som ligger granne med oss. Blir många på ön idag. Vet inte exakt men runt 13 000 kan det nog bli. Vi är 3 båtar som ligger inne. På vår andra sida har vi Celebrity och

Bubbel i Amalias 30års crusing
Baddag
fredag 16 november 2018 - Sint Maarten

Vaknar tidigt och hinner se när vi närmar oss Sankt Maarten. Lite magiskt att se ön torna upp sig i morgondimman. Kaptenen och hans styrmän står beredda när lotsen och polisen kliver ombord. Vi har en passage, i havet ej synlig, där vattendjupet på vissa ställen bara är 30 meter. Sakta

Bubbel i Amalias 30års crusing
Upp mot Europa
torsdag 20 april 2017 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Nu startar resan upp mot kyliga Europa och South Hampton. 8 dagar till havs. Mycket kan hända.Grattis Amalia idag är det din namnsdag 💕💃🏼Vi börjar denna morgon med en powerwalk i grym sol och värme. Klockan är bara halv 10. Rätt många som faktiskt tar sig en vandring på morgonen.

Bubbel i Bakvända resan
Havs bad och sol
onsdag 19 april 2017 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Ingen stress denna morgon 🤗 Vi lägger till på St Maarten och avstigning kl 11. Idag blir det sol och chill.  Vi gör som Bergströms gör, går. En promenad på ca 25 minuter. Soligt och grymmarns varmt, 30 grader på ett ungefär. Vi brukar ju åka till airport beachen när vi är här, men

Bubbel i Bakvända resan
St Martin

Sista dagen i land. Den tillbringas på stranden i Philipsburg. Har käkat en hamburgare som de grillade här på trottoaren. Lika delar diverse kött o bakterier kan tänka??. Fortfarande varmt o gott, ca 30 i luften o lite mer än 25 i vattnet. Man klagar inte! Började dagen m 5 km promenad på

Marita Hjortenbrink
MaritaochIngeOnTour i Karibien
Senast aktiv - från Ashdod, Israel
Arlanda

Vi landade kl.03.15 det var gött. Hämta väskorna som kom rätt fort. Ut och leta efter Transferbussen, åka till hotellet och hämta ut bilen. Fick hjälpa en Smålänning och starta hanns bil. Blev mer shopping på hemvägen. Stannade till på Kosta. Hemma kl.16.00. Så jävla skönt.

Bad och hemfärd
måndag 8 december 2014 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Det skulle bara badas innan hemfärd. Fick bli Taxi till flyget då bussen gick tidigare. Vilka köer det var till Sverige. Många som ville hem till Jul. Fick bra besked på planet att vi slapp mellanlanda, utan flög direkt hem på 8,05 istället för 11,25. Det var skönt. Det blåste kallt på

Varm dag i Paradiset
söndag 7 december 2014 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Denna dagen var det klarblå himmel och strålande sol och nästan vindstilla. Dagen hamnade på strax över 40 grader. Det var varmt, blev mycket bad denna dag. Kvällen gick åt att packa för hemfärd på måndagen middag.

Sol och bad
lördag 6 december 2014 - Upper Prince's Quarter, Sint-Maarten, Sint Maarten

Bara sola och bada hela dagen. Maho Bay och Mullet Bay Beach.

Äventyr i Karibien 2018

Äventyr i Karibien 2018

14 december 2018 - 30 december 2018

Vi flyger från Sverige (Arlanda) till Paris (Charles du Gaulle med vidare transfer till Paris Orly) för att till slut landa i Fort-de-France på franska Martinique. Därifrån utgår vår 14-dagars kryssning med fartyget MSC Preziosa. Vi går en vecka norrut från Martinique för att sen återkomma dit och göra en veckas kryssning söderut innan vi avslutar i Martinique igen. Vi har valt att lägga en hotellnatt före kryssningen och en natt efter kryssningen i Martinique.

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Karibien

Karibien

26 februari 2015 - 16 mars 2015

Första steget mot en fantastisk upplevelse - lägga upp en resedagbok! Snart på väg till en kryssning i Karibien! Tjohoooo!

S:t Martin

S:t Martin

23 november 2014 - 9 december 2014

Atlantis

Atlantis

14 maj 2013 - 15 juni 2014

Skepp ohoj! Vår resa startar först den 6 juli men samtidigt har den redan startat för det är så mycket förberedelser som skall göras. Idag skall jag köra från Lindholmen till Nya Varvet för att ta av masten för reparation ev. byta mast. Får se hur det går forts. följer.

Kryssning i Karibien + Bila i Florida

Kryssning i Karibien + Bila i Florida

21 december 2012 - 4 januari 2013

Vi flyger till Miami. Sover en natt där. 22 - 29dec är vi ombord på Kryssninsfartyget "NCL Epic". Vi kryssar runt i östra Karibien & kommer att besöka Philipsburg St Maarten, St Thomas & Nassau Bahamas. Här är lite fakta om fartyget: 15 passagerardäck, 2 middagsrestauranger, 8 specialrestauranger, 1 bufférestaurang, glasskiosker och pizzeria, 10 barer och kaféer. 1 kasino, 1 dansklubb, 1 "comedy club", 1 stor teater (showroom), 1 dataspelrum, 4 pooler, 1 barnpool, gym, gruppträning, 7 varma pooler/bubbelpooler, klättervägg, bollplan, bowling, spa, solarium, bastu, ångbastu, frisör, skönhetsvård, shoppinggata, wi-fi, internetdatorer, fotogalleri och bibliotek. Passagerardäck: 15 Antal passagerare: 4 100 Antal hytter: 2 144 Antal i besättningen: 1 708 Grosston: 153 000 Längd: 329,5 meter Bredd: 41 meter När vi kommer tillbaka till Miami ska vi bila runt i Florida sista veckan. Vi avslutar med 2 dagar i Orlando. Universal Studios & Disney Word är ett måste :

New year's eve in NYC and paradise life on Saint Martin

New year's eve in NYC and paradise life on Saint Martin

30 december 2012 - 29 mars 2013

Nyårsfirande i NYC på Times Square, många underbara veckor på paradis ön Saint Martin som avslutas med Florida, innan vi vänder hemåt till våren i Stockholm. Pga ett fel i resdagbokens kartdatabas så ligger egentligen Filipsburg Curacao på Sint Maarten och Orient Bay Guadeloupe på Saint Martin. Vi bor i Nettle Bay på franska sidan.

Södra Karibien och NYC

Södra Karibien och NYC

30 november 2012 - 22 december 2012

Vi flyger till Fort Lauderdale för att gå på kryssaren som ska guppa runt i Karibien med oss i 14 dagar. När vi gått i land väl solbrända och utvilade drar vi en vecka till the Big Apple för lite sightseeing och julklapps shopping.

Karibien & Mexiko 2012

Karibien & Mexiko 2012

1 januari 2012 - 15 januari 2012

Oskar, Andreas, Henrik, Marcus a.k.a. stålgruppen ger sig av på en galet tung resa som inleds med en veckas kryssning i Karibien och avslutas med äventyr i Mexiko!

Bubbel
Usa Tokig Eriksson