Slovenien

Ändrade planer
måndag 16 juli 2018 - Koper, Slovenien

På grund av en överbokning på hotellet i Porec, lämnar vi istället Kroatien och styr kosan mot ett favoritställe - Garda och Sirmione.

Läge ski in ski out
torsdag 12 juli 2018 - Maribor, Slovenien

I utkanten av alperna ligger denna skidort, sedd som Anja Perssons favoritbacke med flera vinster i. Vi bokade hotell vid backen, Hotell Arena, såg fint ut på bilderna och läget var helt ok. Men vi likt Stig Helmer hamnade i annexet. Rummet väl ok a la slovensk standard men korridoren var som

Wien- Adergas
tisdag 29 maj 2018 - Podkoren, Slovenien

180529Väl framme i Wien lastade vi ut Hojarna ur tåget och begav oss mot mot lunchstoppet straxt efter Spielberg. I början var det tråkig motorväg som sedan övergick till mindre "motorväg" som var väldigt trevlig att köra mellan berg och genom många tunnlar. Solen valde att vara framme

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
Koper 2017 09 13
onsdag 13 september 2017 - Koper, Slovenien

Med tåg genom Europa till Koper i Slovenien. Efter korta stopp i Köpenham (Ströget och smörrebröd) , Hamburg (Bretzel) och Venedig (Grand canal). Middag på nattåget mellan Hamburg och Innsbruck med Frankfurter och Stigel i korridoren under en brandsläckare. Nu i staden Koper med sin mysiga

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Framme i Slovenien
torsdag 13 juli 2017 - Administrative unit Maribor, Slovenien

Hojarna fick stå säkert i garaget på det enkla, men helt ok B&B Hotellet...Startar tidigt från Regensburg, frukosten hoppar vi över på hotellet (kostade ju mer än rummet)...så planerar att ta den längs vägen. I all enkelhet, det känns onödigt med en hel buffé...Men vi kom iväg

Slovenien
fredag 30 juni 2017 - Koper, Slovenien

Vi tog tåget från Wien (Railjet), behaglig resa där vi spelade spel och fikade. Efter ett tag blev det mycket vackert bergslandskap utanför. Det var byte i Villach, med bara några minuters mellanrum, blev lite stressigt byte. På tåg 2 satt vi i en kupe med 6 platser och hamnade tillsammans

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Wien, Österrike
Cykling i Bled
söndag 21 augusti 2016 - Bled, Slovenien

Idag hyrde vi cyklar! Vi kom iväg från vårt boende vid 09.30 ungefär och begav oss först mot Bled och sen vidare mot en plats som heter Vintgar. Vintgar är en ravin som många rekommenderade ett besök. Vi cyklade upp för alpvägar på lägsta växlarna (och blev så svettiga!) och solen

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Bled
lördag 20 augusti 2016 - Bled, Slovenien

Dagen började med en klen frukost. Hostelet serverade chokladflingor med mjölk och vitt bröd med marmelad eller Nutella. Vid 9-tiden traskade vi 3,5 km in till Bled och började sedan gå runt Bledsjön. Solen sken och vi stannade på en gräsplätt när vi gått runt ca en tredjedel av sjön.

Adammaria Hultgrengunnevik
adamaria i Tågluff Europa
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
På tur i Slovenska bergen med dramatiskt slut
söndag 14 juni 2015 - Kranjska Gora, Slovenien

På inrådan av vår staff på House Neza fick vi en karta över en topp 1950 m över havet. "First part is steep" varnade han oss sedan "flat". Vi packade en rygga med jacka och vatten/bananer och åkte upp med bil så längt man kom i de serpentinaktiga vägarna till 1500 m över havet. Det var

Stenmark kungen. Golf i alperna och frid i familjen.
söndag 14 juni 2015 - Kranjska Gora, Slovenien

Lördagen startade med att lämna Salzburg för att stryra Skodan mot Italien och Tarvisio, där det skulle avnjutas golf. Drygt två timmars resa via mestadels motorväg genom vackert alplandskap. Första gången som en italiensk golfklubb var fullbelagd på förmiddagen! Tidigare har det verkat

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Familjen Griswalds i Europa

Familjen Griswalds i Europa

11 juni 2015 - 25 juni 2015

Ingen trip för den late, utan i sann Gandalf-anda är resan späckad med aktiviteter... Minst 3 alptoppar ska vi hinna med att bestiga!

Tre på en gång - Italien, Kroatien och Slovenien

Tre på en gång - Italien, Kroatien och Slovenien

24 april 2015 - 3 maj 2015

Upplevelser, avkoppling, god mat och dryck med goda vänner.

PTG Slovenien 2015

PTG Slovenien 2015

17 april 2015 - 25 april 2015

En veckas resande i Slovenien med omnejd, börjar med 3 dagar med PTG och sedan på egen hand i några dagar.

Interrail 2014

Interrail 2014

17 juli 2014 - 3 augusti 2014

Lite drygt 2 veckors Interrail med besök i Danmark, Italien, Österrike, Slovenien, Tyskland, Belgien och sist Holland.

Anneli Frid
AFrid