Koper

Koper 2017 09 13
onsdag 13 september 2017 - Koper, Slovenien

Med tåg genom Europa till Koper i Slovenien. Efter korta stopp i Köpenham (Ströget och smörrebröd) , Hamburg (Bretzel) och Venedig (Grand canal). Middag på nattåget mellan Hamburg och Innsbruck med Frankfurter och Stigel i korridoren under en brandsläckare. Nu i staden Koper med sin mysiga

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
Senast aktiv - från Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Slovenien
fredag 30 juni 2017 - Koper, Slovenien

Vi tog tåget från Wien (Railjet), behaglig resa där vi spelade spel och fikade. Efter ett tag blev det mycket vackert bergslandskap utanför. Det var byte i Villach, med bara några minuters mellanrum, blev lite stressigt byte. På tåg 2 satt vi i en kupe med 6 platser och hamnade tillsammans

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Wien, Österrike
Everyday I'm shuffeling
lördag 30 juli 2011 - Koper, Slovenien

I den bästa av världar ser en jobbdag ut såhär: Jag går upp typ 6.45 och gör mig iordning (på dagen har jag en grå uniform och på kvällen en svart) vid 7 delar jag ut tidningar till mina sviter, sen viker jag handdukar och lägger i mitt skåp och tar fram dammsugaren och städgrejerna.

Agneta Åhlén
aahlen i En sjökvinnas dagbok
Senast aktiv - från Tyresö, Stockholms län, Sverige
Day 11
måndag 8 november 2010 - Koper, Slovenien

Rainy, rainy, rainy. Didn't get to see so much. Went with two others along the small shopping centre. Nothing much, weather did it's part I suppose but I don't think it would've been so much better with sun apart from being able to sit and relax in the sun and look at people. Now there weren't so

Loob-li-jana
onsdag 28 juli 2010 - Koper, Slovenien

Hej hej! Vi hade ju fatt rekommendationer av pappsen att inte besoka saltgruvan utanfor krakow, men det kunde vi ju naturligtvis inte lata bli. Vi checkade ut fran vart basta hostel hittils i Krakow och lamnade in vaskorna pa stationen och tog bussen ut till gruvan. Det hela borjade val ratt bra,

Filippa Anderén
filippaanderen i europa2010
Senast aktiv - från Rom, Lazio, Italien
Stora havet!
tisdag 13 juli 2010 - Koper, Slovenien

Igar fick vi antligen rulla ner mot Medelhavet och idag vilar vi under olivtraden pa en camping ovanfor stranden. Det kanns otroligt bra fast nu vill vi ju inte alls cykla - bara bada!!! De senaste dagarna har vi besokt de enorma grottorna i Postojna (hur kul som helst!) och trista Trieste med

Linda Blied
Quanah i Stortrampen!
Senast aktiv - från Tirana, Tirana County, Albanien
Midsommar
måndag 28 juni 2010 - Koper, Slovenien

Midsommar firades i en vik utanför Trogir med en sillebit och lite annat,Underbart turkost vatten.Det finns gott om fina vikar så det kan vara svåret att välja men vi gör bra val och är alltid nöjda. Det hände en tråkig incident när vi skulle lämna ankaret hamnade i fel läge och tog

Dramatisk kust
måndag 7 juni 2010 - Koper, Slovenien

Nu har vi varit i Korinato nationalpark som ligger i mellersta kroatien ett naturskont omrade bestående av 365 småöar.Vi möter inte så många båtar säsongen har inte börjat riktigt än en av båtrna vi möter är nakenseglare med kvinnor och män de hade säkert kul vi filmade dem.. Vattnet

Kroatien norr
onsdag 2 juni 2010 - Koper, Slovenien

Nu var det ett tag sen vi skrev vi har varit ute i 1 1/2 vecka.Upplevelserna är många.mycket gammal historia här uppe i norr.Det är mycket romanskt och välbevarat.Trånga mysiga gator med välslipade marmor.seglingarna har varit fantastiska genom det kroatiska gröna öarna.Det ärsom att

Senast aktiv - från Preveza, Ipiros Ditiki Makedonia, Grekland
Båten på plats nu är vi framme i Koper
lördag 22 maj 2010 - Koper, Slovenien

Efter en lång färd genom och Italien har vi kommit till Koper Slovenien.20/5 kl 15.00 var vi framme i Koper Marina.Båten var sjösatt transporten var där på morgonen vi var mycket nöjda med frakten allt hade gått bra så det var bara för oss att hoppa ombord.Termometern stod på 23 grader

Europa med interrail

Europa med interrail

10 september 2017 - 8 oktober 2017

Med tåg till västra balkan. Mat, dryck, bad, snorkling, nationalparker, grottor, berg och vandring.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

En sjökvinnas dagbok

10 juli 2010 - 5 augusti 2010

Stortrampen!

Stortrampen!

10 juni 2010 - 15 augusti 2010

På cykel söderut, ser väl var vi hamnar!

Balkan and eastern Europe

Balkan and eastern Europe

22 juli 2009 - 16 augusti 2009

Jag och Benjamin ger oss ut på vägarna med två ryggsäckar, två ukulele och en saxofon. Under en ca månad skall vi resa runt i sydöstra och östra Europa. Träffa människor, njuta av livet, ha kul, upptäcka, gå på festivaler och få in åtmisntone [i]en[/i]måltid per dag av gatumusiken. Wieeee!!

Segling

Segling

18 juni 2009 - 10 augusti 2009

Spindrift gör klart för start första målet Danmark

Tågluff ´09

Tågluff ´09

12 juni 2009 - 2 juli 2009

Christian, Linus, Henrik och jag upptäcker Europa per tåg. Kommer bli grymt!

Medelhavet runt

Medelhavet runt

24 april 2009 - 29 juni 2009

Nu drar jag iväg mot segeläventyr i medelhavet, Rhodos nästa

Per Bråmå
mergulan