Hej igen...
måndag 20 april 2015 - Ljubljana, Slovenien

Hej, Idag började vi väldigt tidigt, 6:15 avgick tåget. Vädret var dimmigt och ganska kallt, det var handskar som gällde. Vi åkte först söderut mot Borovnica och vidare till Pula i Kroatien. Framåt 11 så köpte jag mig en pizza och två öl till lunch. Vi fortsatte sedan strax efter 11

Daniel Majd
mr majd i PTG Slovenien 2015
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Hej på er!
lördag 18 april 2015 - Ljubljana, Slovenien

Hej hej, Här kommer första lägesrapporten, resan började igår torsdag med flyg från Arlanda till Helsingfors med Finnair. Den gick utmärkt och jag hade en väldigt bra plats, nödutgång med extremt benutrymme. Flygningen var på ca 45 minuter och väl i Helsingfors hade jag 1 timma och 25

Daniel Majd
mr majd i PTG Slovenien 2015
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
lördag 5 juli 2014 - Ljubljana, Slovenien

Det var ett sant nöje att åka tåg från Berchtesgaden, via Salzburg till Ljubljana. Vi såg så många häftiga berg längs vägen så vi var tvungna att riktigt kämpa för att inte störa de andra medpassagerarna med våra förtjusta utrop. De började se en aning konstigt på oss. ;) Vad

Ännu en huvudstad, Ljubljana
onsdag 24 juli 2013 - Ljubljana, Slovenien

Ännu en stad har vi hunnit besöka nu, huvudstaden i Slovenien, Ljubljana. Det tog ungefär 8h med tåget från Peschiera. Vi var inte på vårt hostel förrän vid halv elva på kvällen. Men tågresan hade 3 byten som gjorde att resan fick lagom avbrott och inte kändes så jobbig. Tisdagen

Ida A
Idaala i Tågluff Europa 2013
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Guidad stadsvandring
tisdag 16 juli 2013 - Ljubljana, Slovenien

Igår tog vi en gratis guidad stadsvandring. Det var mycket intressant då vi fick lära oss om Sloveniens historia på ett kortfattat men lättförståeligt sätt. Senare på kvällen kom Niklas, Jonas och Sebastian till vandrarhemmet. Vi spenderade kvällen och natten ute på Ljubljanas olika

Stefan Rajala
alajar i Tågluff i Europa
söndag 14 juli 2013 - Ljubljana, Slovenien

Idag har vi lämnat Wien för Ljubljana. Här hoppas vi att vi kan träffa Peters kompis igen och hänga med dem mer denna gång. De kommer hit imorgon. Peter är fortfarande sjuk så idag har vi inte gjort så mycket. Det enda vi gjort är att äta en hästburgare på ett ställe som heter Hot

Stefan Rajala
alajar i Tågluff i Europa
Käftsmäll och underbara Ljubljana
söndag 23 juni 2013 - Ljubljana, Slovenien

Hotellet i Hallbergermoos var helt ok, det blev tyst på natten till slut och jag sov som en stock! Frukosten var helt ok, yoghurt, müsli, ägg, frallor och lite pålägg och så te, kaffe och juice såklart. Vi kände oss laddade för att bege oss till BMW-museet och sen vidare mot Slovenien,

snart i säng..
fredag 7 december 2012 - Ljubljana, Slovenien

Hej hej... Idag började vi som vanligt klockan 6, för att få frukost 6:30. Redan där strulade dagen... efter en halvtimma fick vi veta att dom kan tidigast fixa frukost om 30-60 minuter... hotellet öppnade i lördags.... Efter att ha gett upp gick vi upp och packade och vid utcheck så

Effektiva dagar..
söndag 12 augusti 2012 - Ljubljana, Slovenien

Hej hej Nu är jag ute och reser med mina kära resvänner Sara och Mia igen! En månads tågluffning i Europa blir det :) Resan börjde förra söndagen då vi tog nattåg via Padborg i Danmark till Prag i Tjeckien. Vi kom fram tidigt på morgonen, checkade in på hostelet, slängde i oss varsin

Sofie Olsson
Sofie5501 i Tagluffning i Europa
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Dag 7 - Wien till Venedig till Ljubljana
tisdag 17 juli 2012 - Ljubljana, Slovenien

Hej allihopa! Här kommer en lite uppdatering vad vi haft för oss! Sist vi hördes satt vi och väntade på tåget till Venedig! Strax efter förra inlägget publicerats satte det sig två män 24 och 42 år brevid oss och dem var från Kenya. Dem var fasinerade av att vi kom från Sverige, då

PTG Slovenien 2015

PTG Slovenien 2015

17 april 2015 - 25 april 2015

En veckas resande i Slovenien med omnejd, börjar med 3 dagar med PTG och sedan på egen hand i några dagar.

Janna och Mattaah på äventyr

Janna och Mattaah på äventyr

30 juni 2014 - 20 juli 2014

Hej alla nära och kära! Johanna och Mats på InterRail - det vill ni inte missa! Välkomna med på vår resa!

Tågluff Europa 2013

Tågluff Europa 2013

6 juli 2013 - 28 juli 2013

Tågluffa i Europa med två tjejkompisar i tre veckor.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

30 juni 2013 - 22 juli 2013

Jag och Peter ska resa runt i Europa med tåg.

Roadtrip Tyskland, Slovenien, Italien, frankrike

Roadtrip Tyskland, Slovenien, Italien, frankrike

22 juni 2013 - 6 juli 2013

Härlig bilresa för att njuta av mat, sol, bad och vacker natur

sen höst / tidig vinter på Balkan

sen höst / tidig vinter på Balkan

28 november 2012 - 12 december 2012

Jag och Martin tänkte ta en tur ner och åka lite tåg. Vissa av dom försvinner efter den 8 december så det blir lite sista chansen. Jag åker sedan upp till Berlin några dagar som avslut.

Tagluffning i Europa

Tagluffning i Europa

5 augusti 2012 - 3 september 2012

Nu ska vi ut och resa igen, ,jag och mina resvanner Sara och Mia! Denna gangen blir det en manads tagluffning i Europa! Blir spannande!!

TÅGLUFFA I EUROPA

TÅGLUFFA I EUROPA

11 juli 2012 - 27 juli 2012

2 tjejer, 6 länder på 17 dagar och som kommer bli den häftigaste resan och vi hoppas att du hänger med..

Berlin!!!

Berlin!!!

3 oktober 2011 - 5 oktober 2011

första anhalten!!

snurrig höst i europa

snurrig höst i europa

16 september 2011 - 8 oktober 2011

ska snurra runt i Europa i drygt 3 veckor, färdmedlet blir tåg och länderna ser ut att bli Tyskland, Polen, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Österrike, Slovenien, Kroatien, Serbien, Rumänien & till sist Bulgarien... vi får se hur det går...

Ewa Och Magnus Sten
esmj