Maribor

Läge ski in ski out
torsdag 12 juli 2018 - Maribor, Slovenien

I utkanten av alperna ligger denna skidort, sedd som Anja Perssons favoritbacke med flera vinster i. Vi bokade hotell vid backen, Hotell Arena, såg fint ut på bilderna och läget var helt ok. Men vi likt Stig Helmer hamnade i annexet. Rummet väl ok a la slovensk standard men korridoren var som

Slovenien
måndag 5 september 2011 - Maribor, Slovenien

Hello Sweden! Slovenia caling! Efter sista natten i Österrike beslöt vi oss för att åka vidare till nästa land Slovenien vilket gick blixtfort och hann inte med just något i de lilla landet förutom fina vyer och vinodlingar såklart som de fanns gott om, Det tog ca 2timmar att åka igenom

Emma-Danne Bagge-Ljung
EmmaochDanne i Husbils semester i Europa
Senast aktiv - från Ölbo, Gävleborgs län, Sverige
äntligen lite sol....
söndag 19 september 2010 - Maribor, Slovenien

men vi börjar från morgonen... vi tog tåget klockan 8:05 mot Maribor... från fönstret har vi nu insett hur mycket det har regnat... för mängden hus och bilar under vatten var väldigt hög... floderna är nu många gånger större än normalt och nästan som stora sjöar... vi såg även

Daniel Majd
mr majd i ut i europa igen...
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Översvämmat slovenien
söndag 19 september 2010 - Maribor, Slovenien

Va trött igår och därför blev det ingen dagbok, plus att det inte fanns trådlöst internet utan bara en kabel och vi har varsin dator (I-lands problem!) Men igår åkte vi till Postajna och åkte ner i europas största kalkstensgrottor. Det va otroligt vackert! Man åkte ett litet tåg ner i

Paula Strengnell Edlund
paula.s.e i Första tågluffen
Senast aktiv - från Diani Beach, Kwale County, Kenya
äntligen online...
torsdag 24 juni 2010 - Maribor, Slovenien

efter att ha vart helt slut igår och nu efter 2 timmars försök så har jag lyckats komma online... kan börja med gårdagen... vi startade i Ljubljana och åkte ner till Koper Luka det vill säga hamnen i Koper... där släpptes vi ner i hamn området som egentligen är tull område.. men det

Skydive Maribor - "Wanna fly?"
söndag 25 oktober 2009 - Maribor, Slovenien

Sista dagen i Slovenien kunde inte blivit bättre. Klockan 08:00 så plockade en vänlig hoppare upp mig utanför hostelet och vi for ut till fallskärmsklubben. Kanonbra väder, fallskärmshoppning och en massa öl på ljugarbänken med folk som lever med samma beroende som mig med att slänga

Studiebesök
torsdag 22 oktober 2009 - Maribor, Slovenien

Nu i veckan har jag besökt flertalet skolor för att samla material inför min uppsats. Det jag har varit intresserad av är skolornas framtidsplaner inom kommunikation och utbildning. Första skolan jag besökte var helt fantastisk i flertalet avseenden. Rektorn förklarade en mycket (enligt mig

Utbildning
tisdag 13 oktober 2009 - Maribor, Slovenien

Då har jag kommit in i läraryrket här. Allt vad handledare heter har försvunnit och jag håller ca fem lektioner/dag. Lektionsplanerar och sammanställer resultat på kvällstid vilket gör att det blir rätt fulla dagar denna vecka. Det positiva med detta är att jag kan göra vad jag vill på

Skolstart
tisdag 6 oktober 2009 - Maribor, Slovenien

Då har jag träffat mina elever idag. Jättenyfikna elever som verkar riktigt trevliga. Min handledare åker till Frankfurt hela nästa vecka så jag tar över alla hennes lektioner - hur svårt kan det vara??? (Några kan ju i alla fall prata hjälplig engelska) Dom har en fruktansvärt jobbig

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Husbils semester i Europa

Husbils semester i Europa

27 augusti 2011 - 19 september 2011

[b]Vi drar iväg på en tre veckors härlig semester!!![/b]

ut i europa igen...

ut i europa igen...

8 september 2010 - 27 september 2010

Som vanligt reser jag runt med tåg. Denna gången är Paula med de 2 första veckorna och sen avslutar jag med InnoTrans mässan i Berlin. Det blir mest storstads turistande denna gång....

Första tågluffen

Första tågluffen

8 september 2010 - 23 september 2010

Första tågluffen i mitt liv!

Interrail del 2 - 2010

Interrail del 2 - 2010

4 juni 2010 - 28 juni 2010

Resan blir i huvudsak nere på Balkan och ev avslutas i Danmark eller nord Tyskland.

Student trip

Student trip

1 oktober 2009 - 5 november 2009

Studentresa

Husbil till Kroatien

Husbil till Kroatien

10 juli 2009 - 2 augusti 2009

Vi åker till Kroatien i husbil. Vi som reser är Morgan, Agneta, Renée, Kenny, Elin och Jimmy.

Road trip till Slovenien

Road trip till Slovenien

10 juni 2009 - 16 juni 2009

Iakttagelser i Slovenien: Trevligt folk (vänliga men inte inställsamma), litet land med både berg och dalar (likt Österrike) och hav (mer likt Italien), samma natur/blommor som i Sverige (fast i större omfattning!), stora portioner mat, god kebab och pizza (italienska pizzan är överskattad!), ALLA äter glass hela tiden, stor cafékultur, gammalt blandas med nytt, och sist men inte minst: billigare än i sina grannländer.

Orienteringsresa  - mot Kroatien

Orienteringsresa - mot Kroatien

28 juni 2009 - 10 juli 2009

Bussresa med Leksands OrienteringsKlubb genom Sverige, Tyskland, Tjeckien, Österrike, Kroatien, Slovenien och åter.

Rolf Öberg
Qlandia