Södra Sudan

Än skumpar vi hit, än skumpar vi dit...
torsdag 12 oktober 2017 - Nanyangacho, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Måndag 11/9Det kändes trist att åka ifrån Lotimor i morse. Tråkigt att lämna när det känns som att man börjar få kläm på läget. Lorico är intresserad av att lära, och rolig att jobba med. Vi lämnade presenter i form av pannlampor som Daniel köpt, och lämnade även kvar en relativt

Vid världens ände
torsdag 5 oktober 2017 - Lotimor, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Fredag 8/9Hur jag än försöker så kan jag inte ta in det. Det där alla säger. Att de är hungriga. Tanken på att inte kunna äta sig mätt är så overklig om man har vuxit upp i rika Sverige. För människorna här är det en realitet. Skörden har slagit fel för tredje året i rad, och

...och vägen var lång...
onsdag 27 september 2017 - Kapoeta, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Tisdag 5/9Det är varmt och dammigt. I skuggan av portgången in till gården har man dukat upp te och tilltugg. För en stund sedan kom vi fram till Kapoeta, huvudstad i delstaten Equatoria East. Det märks att vi är i ett av världens minst utvecklade länder. Trots att det är huvudstad så

Uganda
torsdag 11 februari 2016 - Juba, Central Equatoria, Södra Sudan

Äntligen var det dags. Hade säkrat upp med hjälp av Carina och köpt en enkelbiljett med Rwanda Air till Entebbe, allt för att inget strul skulle stoppa min resa till Entebbe. Fick skjuts ner och slog mig fram i kaoset. Att checka in på flygplatsen i Juba är alltid en upplevelse...och ingen

Lotta Carina
LottaochCarina i Gorillor i Uganda
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Snart check-out!!!

Hej igen alla nära och kära! Det var länge sen men bättre sent än aldrig! Kan ni tänka er att på fredag är det dags att påbörja vår check-out från denna mission?!!! Det är inte klokt vad tiden går fort, det har snart gått ett år sedan vi anlände! Som sagt nu på fredag är det

Tillbaka i Nimule

Hej alla nära och kära! Är tillbaka i Nimule sedan den 13:e augusti och har således varit här i 3 veckor efter 3 härliga semesterveckor i underbara Stockholm samt Köpenhamn. Kändes lite tungt att lämna Sverige igen såklart men men Jocke o jag firade att det bara var 100 dgr kvar i

Redeployment till Nimule!

Hej på er och Glad midsommar i efterskott! Jag och Jocke från Gok-Machar har fått förflyttning och befinner oss numera i södra Sydsudan på en ort som heter Nimule. Den ligger precis vid gränsen till Uganda och Nilen vilket gör den till en trafikerad ort. Alla transporter, varor osv kommer

Hemresa nr 2!
måndag 22 april 2013 - Aweil, Northern Bahr el Ghazal, Södra Sudan

Hej allihopa! Nu är det dags att åka hem på ledighet nummer två, det ska blir mer än skönt kan jag lova! Denna gång blir jag hemma i två veckor och jag hoppas att våren har kommit en lite bit på väg. Ni har haft en riktigt lång och kall vinter vad jag förstått på rapporterna

Regnperiod!

Hej på er! Är åter i Aweil sedan två veckor efter en härlig tid hemma! Det var svårt att lämna Sverige då det var underbart väder, blåsippor, vitsippor, körsbärsblom och lövsprickning under tiden jag var hemma. Så fiiint!! Här i Aweil var det också grönare än när jag for pga

Åter på jobbet!
söndag 10 mars 2013 - Aweil, Northern Bahr el Ghazal, Södra Sudan

Hej på er! Nu är jag tillbaka i Aweil sedan 1 mars. Åkte från Sverige den 25 mars så det tar ett par dagar att ta sig hit......Var hemma i Sverige i 5 dagar som passerade otroligt fort men det var roligt att hinna träffa en del iallafall samt att få känna på lite kyla och snö, skönt!!!

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

Gorillor i Uganda

Gorillor i Uganda

11 februari 2016 - 15 februari 2016

Är man i grannlandet och jobbar så bara måste dessa upplevas...magiskt!

UNMISS

22 januari 2012 - 20 juli 2012

Hemma på Nkinga  igen  2011

Hemma på Nkinga igen 2011

12 januari 2011 - 31 maj 2011

Kommer igen att vara en resursperson på Nkinga Mission Hospital några månader.Nybliven pensionerad sjuksköterska.Åren 1983 -1998 tjg jag 11 år totalt som "Matron" på sjukhuset. Filadelfiaförsamlingen i Stoclholm fick SIDA volantärbidrag till mina uppdrag här.

UNMIS 1 år i Sudan

UNMIS 1 år i Sudan

19 juni 2010 - 13 juni 2011

Vardagliga händelser och bestyr under en FN mission i ett land långt långt bort...

Vfu 2010

Vfu 2010

22 februari 2010 - 17 maj 2010

Tre månaders vfu

UNMIS - Sudan

UNMIS - Sudan

5 september 2009 - 24 april 2011

Lite om min resa till södra Sudan

UNMIS

UNMIS

1 december 2008 - 15 juni 2010

Om min mission i fredens tecken i Afrikas största land Sudan!

Lasse L
Djurpolisen