Eastern Equatoria

Än skumpar vi hit, än skumpar vi dit...
torsdag 12 oktober 2017 - Nanyangacho, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Måndag 11/9Det kändes trist att åka ifrån Lotimor i morse. Tråkigt att lämna när det känns som att man börjar få kläm på läget. Lorico är intresserad av att lära, och rolig att jobba med. Vi lämnade presenter i form av pannlampor som Daniel köpt, och lämnade även kvar en relativt

Vid världens ände
torsdag 5 oktober 2017 - Lotimor, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Fredag 8/9Hur jag än försöker så kan jag inte ta in det. Det där alla säger. Att de är hungriga. Tanken på att inte kunna äta sig mätt är så overklig om man har vuxit upp i rika Sverige. För människorna här är det en realitet. Skörden har slagit fel för tredje året i rad, och

...och vägen var lång...
onsdag 27 september 2017 - Kapoeta, Eastern Equatoria, Södra Sudan

Tisdag 5/9Det är varmt och dammigt. I skuggan av portgången in till gården har man dukat upp te och tilltugg. För en stund sedan kom vi fram till Kapoeta, huvudstad i delstaten Equatoria East. Det märks att vi är i ett av världens minst utvecklade länder. Trots att det är huvudstad så

Snart check-out!!!

Hej igen alla nära och kära! Det var länge sen men bättre sent än aldrig! Kan ni tänka er att på fredag är det dags att påbörja vår check-out från denna mission?!!! Det är inte klokt vad tiden går fort, det har snart gått ett år sedan vi anlände! Som sagt nu på fredag är det

Tillbaka i Nimule

Hej alla nära och kära! Är tillbaka i Nimule sedan den 13:e augusti och har således varit här i 3 veckor efter 3 härliga semesterveckor i underbara Stockholm samt Köpenhamn. Kändes lite tungt att lämna Sverige igen såklart men men Jocke o jag firade att det bara var 100 dgr kvar i

Redeployment till Nimule!

Hej på er och Glad midsommar i efterskott! Jag och Jocke från Gok-Machar har fått förflyttning och befinner oss numera i södra Sydsudan på en ort som heter Nimule. Den ligger precis vid gränsen till Uganda och Nilen vilket gör den till en trafikerad ort. Alla transporter, varor osv kommer

Till Jordens yttersta gräns

Till Jordens yttersta gräns

2 september 2017 - 17 september 2017

Mot Lotimor, och jobb som bushdoktor i ett bortglömt hörn av Östafrika!

UNMISS

UNMISS