Snorkling på Fiji
fredag 6 maj 2011 - Anker Island, Solomon Islands

Idag var jag och snorklade bland alla korallrev, Jag såg en massa clownfiskar, småfiskar och sköldpaddor. Korallreven är jättevackra men det finns rev som har dött och ödelagts på grund av kemikalier och människor, Jag var och kollade på ett dött rev det är inte alls vackert. Jag

Thilde Huseid
CUPPYCAKES i Jorden runt
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Honiara - Gizo
torsdag 28 april 2011 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

Ja, da ska vi se. Jag och Adam sarade pa oss efter omkring tva veckor pa Bali och Lombok da jag bestamt mig for att ta mig till Salomonoarna. Sa efter tva natter i Brisbane (pga flygstrul) landade jag pa den okanda flygplatsen Henderson Airfield. Ni som sett Pacific eller ar bekanta med vart USA's

Niklas Carlson
NiklasCarlson i Vinterresa
Honiara - Gizo
torsdag 28 april 2011 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

Niklas Carlson
NiklasCarlson i Vinterresa
Dag 8 - Tre flygplansvrak och en båt
torsdag 9 december 2010 - Munda, Västprovinsen, Solomon Islands

9 Dec Mitt första dyk denna morgon var mitt 50:de så jag lyckades efter lite tjat att övertala dykbutiken att ta oss till ett planvrak på 50 meters djup. Jag tänkte det var en fin ide att fira mitt 50:de dyk med att gå ner till 50 meter, med en tomtemössa på. Det var ett riktigt bra dyk,

Dag 7 - Resa Gizo till Munda
onsdag 8 december 2010 - Munda, Västprovinsen, Solomon Islands

8 Dec Denna morgon hade vi anordnat en långbåt som skulle ta oss till Munda. Resan tar ca 2 timmar medan man åker genom en skärsgårdslaburint av öar. En av fördelarna med att resan inte går på öppet hav är kan man hålla ganska höga hastigheter. Långbåten gjorde kanske 50 km/h vilket

Solomon Islands part 2
torsdag 3 februari 2011 - Ghizo Island, Västprovinsen, Solomon Islands

Hej på er, Nu börjar vår tid i Solomon Island lida mot sitt slut. Vi har hunnit vara med om fantastisk dykning!! Vi har dykt på 4 flygplansvrak från 2:a världskriget, ett skepp samt många fantastiska korallrev, med allt från mantelrockor, hajar, sköldpaddor till nudiebranchs. Ett av

Danielosussi Wik
DanieloSussi i Honeymoon!
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Solomon Island
fredag 28 januari 2011 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

Hej alla, Detta blir ett kort inlägg, vi har begränsad uppkoppling, och den suger. Vi har i alla fall hittat till Ghizo, Solomon Islands. Om någonstans i världen är en utkant, så är det här. Vi är i en 'stad' med 6000 invånare, och det är bara en handfull turister här. Alla samlas

Danielosussi Wik
DanieloSussi i Honeymoon!
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Dag 5 - Gizo, underbart första intryck
måndag 6 december 2010 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

6 Dec På morgon tog vi flyget norrut till Gizo, landets näst största stad. Det tog bara en timma att flyga över turkosgröna vatten och små atoller. Landningen i Gizo var också en upplevelse. Flygplatsen är på en ö för sig själv och sedan måste man ta sig till staden Gizo via båt.

Solomon Islands 2
torsdag 4 mars 2010 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

Hej alla glada läsare av våra meddelanden på denna tur. Vi har nu varit i Western province (Gizo) av Solomonöarna i 3 dar. Hyfsat väder nu (sol/molnigt) men det började regna ikväll igen. Varit ute å fiskat. Barracuda-Hasse vann igen. Resetävlingen står nu 4-3 till AH.

Anders Håkansson
AHAK i Hasse&Anders i Söderhavet
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Uepi Resort, 12-17 december 2009
lördag 12 december 2009 - Gizo, Västprovinsen, Solomon Islands

11-17 dec Uepi Resort i Marovo Lagoon, Seghe, Solomon Islands Uepi Island är känt i hela regionen för sin fantastiska dykning och var vår sista destination på Salomonöarna. Vi hade med mening prioriterat att göra vår dykning här (förutom de två tidigare på Fiji) då Uepi räknas som

Jorden runt

Jorden runt

7 april 2011 - 8 april 2011

Följ med mig på resan jorden runt!!

Honeymoon!

Honeymoon!

22 januari 2011 - 20 juni 2011

Vår drömresa jorden runt! Planen ser ut som: Fraser Island Solomon Islands Fiji NZ Cook Aregentina Paraguay Brasilien Bolivia Peru Ecuador Costa Rica Nicaragua Honduras Guatemala Belize Mexiko USA Sverige

2 december 2010 - 12 december 2010

Dyka vid vrak från Andra värlskriget i Solomon Islands

Vinterresa

Vinterresa

26 december 2010 - 14 maj 2011

Det var en gång fyra ungdomar från lilla landet lagom som bestämde sig för att bege sig ut på en resa i sökandet efter sanningen!

Hasse&Anders i Söderhavet

Hasse&Anders i Söderhavet

14 februari 2010 - 16 mars 2010

30 dagar i Asien och Oceanien

Drömresan-Jordenrunt

Drömresan-Jordenrunt

28 september 2009 - 15 maj 2010

Vi är en familj från Bromma som tar med oss våra två barn på 4 och 6 år ut i världen på en 8 månaders resa! Vi beger oss av den 28 september 2009. Platser vi ska besöka är Usa, Söderhavet(Tonga, Fiji, Vanuatu, Salomonöarna) Australien (Hamilton Island, Melbourne, Sydney, Perth) Nya Zeeland, Bali, Bangkok.