Somalia

fasdf

Amal S
Shake Off The Dust...ARISE i RCY
Senast aktiv - från Mogadishu, Benadir, Somalia
Somaliland, den lilla nationen som inte finns.
torsdag 18 mars 2010 - Hargeisa, Woqooyi Galbeed, Somalia

Hargeisa, 18 mars 2010 Av alla länder jag rest i så måste jag nog räkna Somaliland till en av de märkligaste upplevelserna. Somaliland bröt sej ur Somalia för 18 år sedan men har fortfarande inte blivit erkänt som nation av omvärlden. trots att landet lyckats bygga upp en relativt

Cruise with Pirates
onsdag 22 april 2009 - Mogadishu, Benadir, Somalia

hej hej. Har varit drygt 1,5 fantastisk månad i kapstaden och ombord Explorer som gäst o crew. Har knappt haft en sekund över o vila. Det har gått i 190 hela tiden. Jobba- dyka- fiska- stranden- grilla- baren osv...... Just nu har vi 10 dagar reposition (pirate-cruise) utan gäster mellan

Oscar Johansson
atta i From cape of good hope-
Då var det dags!
söndag 4 januari 2009 - Mogadishu, Benadir, Somalia

För fyra timmar sen ankom vi pirat-zonen. Jag och chiefen kör första passet ihop, 00:00-06:00. Sen kommer min kollega och byter av mig så får jag ledig 6 timmar för sömn och mat. Sen byter vi igen. Så kommer det hålla på nu några dagar. 6 om 6 heter vaktsystemet för er som inte hört

Daniel Husberg
Spammen i M/V MANON
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Torsdag
torsdag 17 januari 2008 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Hittills den längsta dagen, by far, men det börjar bli lite svalare så det är skönt. Idag har det rört sig en aning så penseln har inte riktigt hamnat där man siktat :) Kocken lagade fläsklägg och rotmos till mig för att jag fyller år idag. haha. Tänkte en Aud-tårta i helgen som jag

Nathalie Lundin
Nattiss i Wallenius
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Somaliland och grottmalningar
måndag 22 oktober 2007 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Okay, Somalia eller rattare sagt Somaliland. Vi svenskar kanner normalt till Somalia som ett enda land som har varit i inbordeskrig sedan 1991. Detta ar dock inte helt sant eftersom 2002 brot sig en tredjedel av landet ut och bildade Somaliland. Sedan 2002 har Somaliland skaffat sig en valuta, en

Helgdag idag fredag
fredag 16 februari 2007 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Nu är det helgdag, fredagen den 16 fabruari. Efter nästan två veckor har uppföljning och planering för 2007 års arbete tagit form. Möten har vi haft med UNAIDS och UNESCO och det verkar som att jag snart måste åka tillbaka för att delta på ett möte om Global Fund för de kommande tre

Uppföljning
lördag 2 december 2006 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Uppföljning för arbetet under 2006.

Utbildning
lördag 2 juli 2005 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Nu håller jag på med utbildningen för representanter från olika frivilligorganisationer i Somalia och Somaliland.

Tristan Troby
Troby i Somaliland
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
På höga höjder i Somaliland
tisdag 17 april 2007 - Mogadishu, Benadir, Somalia

Hej nära och kära! Såg att sommaren redan kommit till Sverige. Hoppas ni har haft en riktig skön helg i det varma vädret! Det var några dagar sen jag skrev nu, vilket mest beror på att vårt arbetstempo har ökat och något främmande har varit på besökt min kropp och min mage gjorde

Etiopien till egypten genom Somaliland och sudan.

Etiopien till egypten genom Somaliland och sudan.

28 februari 2010 - 29 april 2010

Somaliland, ett land som inte finns på kartan ännu. Sudan, Landet med lika stor gästfrihet som det har dåligt rykte i omvärlden. Etiopien, God mat vackra männikor och gamla välkända religioner med ett utseende du aldrig sett förut. Gamla vännen egypten kräver ingen presentation.

From cape of good hope-

Pakistan och nordostafrika

Somali-planering 2007

Somali-planering 2007

4 februari 2007 - 22 februari 2007

Planering av organisationernas HIV-förebyggande arbete för 2007.

Uppföljning PEER Somali Network

Uppföljning PEER Somali Network

30 november 2006 - 10 december 2006

Uppföljningsresa för HIV-arbetet 2006.

Somaliland

Somaliland

24 juni 2005 - 8 juli 2005

Start av HIV-förebyggande program för organisationer i Somalia/Somaliland för Göteborgs Initiativet.

Praktikresa i Afrikas horn

Praktikresa i Afrikas horn

11 april 2007 - 24 april 2007

Efter att nyligen slinkigt in som praktikant på Göteborgs Initiativet (www.initiativet.nu) kommer jag nu åka med Tristan till Nairibi och Somaliland/Puntland. Många nya erfarenheter och vyer lär jag inte kunna missa, men mest av allt kommer dagarna fyllas med hårt slit. Innan planet lyfter mot Svea rike igen ska vi ha en färdig ansökan till Global Fund. Om vi blir beviljade de två projekt som vi söker om kommer jag som i en dröm få arbeta med HIV-prevention i Somalia! Håll tummarna...

världs resa

världs resa

1 januari 2000 - 31 december 2013

jag flyger med sas till ryssland på studie resa

Oscar Johansson
atta