Spanien

Tid för reflektioner
tisdag 27 juni 2017 - Frómista, Kastilien och León, Spanien

I morse när jag började gå, slog en luftfuktighet emot mig. Jag fick dessutom starta med att gå 90 steg uppför en trappa. Det hördes lång väg , när jag kom. Efter att ha kommit ur byn, skulle jag upp på en topp,för att sedan komma ut på mezetan. Underlaget var slätt (grus) så det var

Nu har den tittat fram
måndag 26 juni 2017 - Castrojeriz, Kastilien och León, Spanien

Dag två på mezetan gick lika bra. Det var ingen sol utan det började regna. Jag behöver väl inte tala om, vart jag hade regnjackan! Jag har nu två tidigare dagar kollat på väderappen. Den har sagt moln med två droppar. De här dagarna, har det inte funnits ett moln på himlen. Alltså tog

Mezetan dag 1
söndag 25 juni 2017 - Isar, Kastilien och León, Spanien

I morse när jag började gå. höll spanjorerna fortfarande på att festa! Dagens etapp gick mycket bra. Väderleken har förändrats. Från att ha startat med 30 gr, så var det 13 gr och lite blåsigt idag. Fick börja med extra tröja. Det var molnigt och en sval vind i ryggen..Jag fick med

Nu har det hänt
lördag 24 juni 2017 - Burgos, Kastilien och León, Spanien

Sträckan till Burgos gick bra, tills jag skulle ta mig igenom  staden  samt hitta mitt hotell. Det stod ingenstans att pilarna var utsatta som en  ketchupeffekt. Naturligtvis irrade jag bort mig. Till slut frågade jag en man som kom med sin lilla dotter i handen. Han tog mig i andra handen och

Framme i Madrid
fredag 23 juni 2017 - Madrid, Spanien

Så nu har jag tagit mig ner till Madrid. Resan ner har gått bra måste jag säga. Resan ner till Köpenhamn, var väl ingen super hit, men det var ju mest bara ett matarflyg. Men kom ner i tid och jag fick en lite smörgås/polarrulle och äta. Sen skulle jag ha något och dricka och frågade om

Lars Eriksson
Lukas2 i Flyga runt med destination Berlin
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Glad midsommar
fredag 23 juni 2017 - Atapuerca, Kastilien och León, Spanien

Glad midsommar! Njut av tillvaron. Det gör jag. Tala om kontraster. I går vid sidan om en stökig väg. Idag var det vandring bland pinjeträd, ekar och stora ormbunkar. Det gick att höra tystnaden. Ja, tills det kom några fransmän/italienare/spanjorer som av någon anledning långt före man

Transportsträcka
torsdag 22 juni 2017 - Belorado, Kastilien och León, Spanien

Fötterna tejpade, axlarna fått sin aloe vera dos, värme/solplitorna mycket bättre och kroppen känns bra. Perfekt utgångsläge. Då börjar vattenslangen att läcka! Vet inte om jag har kunnat fixa den idag. Jag vill ju helst ha vattnet i mig och inte på mig, när jag går.Idag kändes det

Filminspelning
onsdag 21 juni 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Som vanligt, dristas jag säga, så är det filminspelning där vi befinner oss. Häromdagen kom vi gående som två vanliga människor (vilket vi ju är) när en hästdragen kärra kom emot emot oss så att vi fick hoppa undan för att inte bli överkörda. I kärran satt ett par samt en filmare

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Palma (för andra året i rad)
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Alert

I morse vaknade jag pigg och alert!Det innebar att jag kom iväg drygt 1 timme tidigare än föregående dagar. Jag hoppade över frukosten och när jag kom till första byn, köpte jag en baguette och en kaffe. Efter den obligatoriska backen gick det riktigt bra. Idag förändrades de gröna

Vad hände nu?
tisdag 20 juni 2017 - Nájera, La Rioja, Spanien

När jag läste informationen om , hur jag skulle ta mig ur Longrono, en stad med 245 000 invånare med gator och gränder, blev jag lite bekymrad.  Det stod att det kunde vara svårt med markeringarna och tvära vändningar. Kollade vid frukosten om det var någon jag kunde gå tillsammans med.

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Las Palmas de, Gran Canaria

29 mars 1999 - 4 april 1999

El Camino Santiago de Compostela

4 juni 2017 - 2 juli 2017

Alicante, Spanien

27 april 2017 - 1 maj 2017

Weekend-resa till Alicante i Spanien, flyg från Växjö-Småland Airport.

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Camino De Santiago 2017

6 maj 2017 - 24 maj 2017

Astorga till Santiago de Compastella

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.