Spanien

Nedräkning
tisdag 12 december 2017 - Málaga, Andalusien, Spanien

Knappt två veckor kvar av studierna, jul I Sverige och sedan bär def av.....

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Senast aktiv - från Málaga, Andalusien, Spanien
Slutsatser
måndag 30 oktober 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Foton finns denna gång på http://jalbum.net/a/1846150BostadNär jag pratat med många svenskar i kyrkan, har jag funnit att det vanligaste är att bo i Torrevieja två månader på hösten och två månader på våren, även om man äger lägenhet/villa. Då får man julen hemma i Sverige och

Torrevieja nära Alicante
onsdag 25 oktober 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Jag besökte Torrevieja för 16 år sedan, då jag körde bil hit förra gången. Det var vid samma tid men betydligt svalare. Då bodde jag tre veckor i Veneziola på udden utanför Mar Menor och en vecka på det stora, fula hotellet vid Guardamar-stranden. Ett par år tidigare var jag på besök

Nerja öster om Malaga
torsdag 5 oktober 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Prova icke vart varje ditt steg tar dig,endast den som ser långt hittar rätt.Dag Hammarskjöld Värmen, ständigt denna värmeEfter en behagligt sval, svensk sommar med sol och knappt 20 grader är det svårt att acklimatisera sig till den stadigt 26-gradiga spanska hösten. Även på kvällarna

Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Tiden går fort när man har roligt
lördag 25 november 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Hej!Den här hösten har bjudit på ett fantastiskt stabilt väder. Två regnväder på 1,5 månad och trots att vi nu är i slutet av november ligger dagstemperaturen på +20-21. Perfekt vandringsväder, något som uppskattas av många. På AHNs vandringar har vi varit upp till 70 deltagare och vi

Agneta L
Robyn i Det får bli Nerja - igen
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Dag 28 - 18 november
lördag 18 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Väskan är packad. Pengarna är slut. Sista doppet i Atlanten (för den här gången) är avklarat. Vi lämnar Vintersol imorgon 10.20, planet lyfter från Teneriffas södra flygplats, Reina Sofia,12.50 och landar i Göteborg 19.05 svensk tid. En månad går fort, men det händer också otroligt

Dag 27 - 17 november
fredag 17 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Det var verkligen en konstig känsla när jag halv fyra i natt vaknade och kände mig pigg. Jag brukar aldrig vakna pigg, inte ens när jag får sova så länge jag vill. Utanför hördes fortfarande sorl från nattöppna barer och vågorna. Det undersköna vågskvalpsljudet kommer jag verkligen

Dag 26 - 16 november
torsdag 16 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Mentalt känns det som om jag redan har klivit ombord på flyget hem. Jag känner ingen entusiasm och planerar för att hinna med så lite som möjligt. Jag ska bita ihop och ändå genomföra morgondagens konditionstest och min egen kilometerprövning och jag tänker göra det bra. Jag hade lite

Dag 25 - 15 november
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

När solen valde att gömma sig bakom molnen hela min lediga onsdagseftermiddag fick jag hitta på något annat än att ligga på stranden. Jag valde att bestiga ett berg. Berget heter Montaña Chayofita och kan väl kanske vara ca 100 meter högt. Det var fina stigar ända upp till toppen och inte

Vi
onsdag 15 november 2017 - Los Cristianos, Kanarieöarna, Spanien

Jag vill vissna vid din sidafalla i dina armar, förmultna och gro till nya frönJag vill växa upp på nytt tillsammans med digjaga solens strålar, jordens näring och havens brusJag vill vakna hos dig varje morgontrygg och älskadJag vill vara vi, för alltid vi.

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

9 september 2017 - 29 oktober 2017

Sex veckors rundresa med bil för att se hur svenskar har det vid kusten i Spanien

Genom Europa

Genom Europa

19 augusti 2017 - 9 september 2017

Med syster och svåger i min Lexus till Madrid på tre veckor

Vintersol 2017

Vintersol 2017

22 oktober 2017 - 18 november 2017

Rehabilitering i värmen.

Mc resa till Patagonien

Mc resa till Patagonien

18 november 2017 - 8 december 2017

Motorcykel resa till "The end of the world" Resa genom den Chilenska och Argentinska Patagonien.

Det får bli Nerja - igen

Det får bli Nerja - igen

17 oktober 2017 - 30 november 2017

Mitten oktober och det känns precis lagom att dra iväg söderöver igen. Ser fram emot fina vandringar och andra äventyr. Det ska också bli så roligt att träffa gamla vänner, både från Sverige och en del andra nationaliteter.

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Valencia

Valencia

25 oktober 2017 - 28 oktober 2017

Vi åker vanligtvis till en storstad med strand över midsommar. Vi har pratat om Valencia några gånger, så därför åker vi dit på en slags rekognoseringsresa. Eller, vi åker väl främst dit för att vi verkligen vill till Valencia NU.

El Camino

El Camino