Spanien

Preparations for the African journey
fredag 10 augusti 2018 - Torrevieja, Valencia, Spanien

International driver's licenseVaccinesMalaria medicineMosquito repellent...​​​​​​

Randi Veines
Randisv i Southern Africa
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Våra dagar i Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Barcelona 11/7 – 15/7Vår lägenhet låg perfekt mitt i centrum i den gamla stadsdelen Barri Gotic. Små smala gränder med stenhus utsmyckade med smidesräcken för balkongerna. Tvätt hängde i linor mellan husen och många flaggade med den katalanska flaggan. Första kvällen var det en stor

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Sista etappen innan Barcelona
söndag 15 juli 2018 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Lördagen den 7/7Nästa anhalt blev Fitou där vi ville vara framme till kl 16.00 eftersom Sverige skulle spela sin match och den ville vi inte missa.Cyklingen flöt på bra och vi var framme innan incheckningstid på det lilla hotellet i Fitou. I byn Fitou bor det ca 900 invånare. Byn är från

Lena Haraldsson
BellaTuborg i Till Barcelona med cykel
Senast aktiv - från Barcelona, Katalonien, Spanien
Äventyret över
lördag 14 juli 2018 - Fisterra, Galicien, Spanien

Ja, så var det sista dagen. Det blev perfekt. Jag startade tidigt för att kunna få ut så mycket som möjligt. Det blev en avslutning i caminoanda. När jag så till slut stod vid stenen, som det stod 0 000 km på, blev det mycket känslomässigt. Jag gick först inte ända fram, för där stod

Tillbakablickar
fredag 13 juli 2018 - Cee, Galicien, Spanien

Idag har jag gått på ledens mest isolerade stigar enligt guidboken. För att inte tänka för mycket på morgondagen  tänkte jag på vad som mer hänt tidigare. Här kommer lite smått och gott;* Jag konstaterar, att jag inte är någon bergsget. Elefanter är ju också fina djur.* Jag har

Uppe med tuppen
torsdag 12 juli 2018 - Olveira, Galicien, Spanien

Uppe med tuppen, nja, det skrället, höll igång hela natten, så jag kände mig lite dov i morse. Idag var en lång dag på väg. Jag var ute 10 timmar totalt. Det blev till slut 38 km, mycket asfalt och låååånga backar. Jag träffade inte så många under dagen. Det som hände började de

Bortglömda pärlor på Mallorca
tisdag 10 juli 2018 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Mallorca är ett av Spaniens mest populära resmål, men det finns gott om dolda pärlor och hemliga platser att upptäcka - även om man har varit där förut. Turister lockas av det ständigt närvarande solskenet, vackra sandstränder, arkitektur i kolonial stil och det frodiga landskapet. Men

Lugnet återställt
onsdag 11 juli 2018 - Negreira, Galicien, Spanien

Kvällen innan, det var dags att intåga i Santiago, talade jag vid middagen med ett härligt amerikanskt par. Mycket trevliga och ödmjuka. De var båda ledsna över att det bara var en dag kvar. De hade varit på väg 40 dagar och nu var det slut. Jag kunde förstå den känslan och kände mig

Problem med sidan
tisdag 10 juli 2018 - Santiago de Compostela, Galicien, Spanien

Får återkomma, jag har problem med denna sida. Är framme i Santiago de Compostela

Oops fötterna
måndag 9 juli 2018 - A Rúa, Galicien, Spanien

Om  någon undrar hur mina fötter mår, kan jag tala om att de mår förträffligt. Glömde dem i mitt första inlägg. Sedan hittade jag Rua. Det skulle vara med ett A också. Det är de små, små detaljerna som gör det!

Southern Africa

Southern Africa

8 oktober 2018 - 14 november 2018

African adventure with my friend and neighbour Jean, born and raised in Cape Town. South Africa, Botswana, Zimbabwe, Zambia...a combination of safari, individual travel, sightseeing and enology.

Sommarresor

Sommarresor

28 juni 2018 - 28 juni 2018

El Caminon del 2

El Caminon del 2

27 juni 2018 - 16 juli 2018

Ja, då har jag börjat min etapp två på Caminon. Resan ner gick bra, tills jag kom till Madrids flygplats. Där skulle hotellbussen komma och hämta mig. Vilket kaos. Det finns många hotell i Madrid! Efter en timme gav jag upp och gick mot taxibilarna istället. Där var det en kö på 150 meter! Avståndet stod på pelare var 50 m . Den kön var emellertid organiserad så efter ca 15 min satt jag i taxin. Jag rekommenderar inte Plaza Crown hotell Först STRUL med bussen Sedan i morse blev jag visade till fel terminalbuss och till slut krävde de betalt för min frukost( som jag tidigare betalt) Nåväl på Kastrup träffade jag tre tjejer som skulle gå Caminon de sista 10 milen. Det är sträckan för att få diplom. Jag har väl lite synpunkter men å andra sidan så är det ju upp till var och en. På bussen till Leon pratade jag med en tjej som kom från Italien. Förra sommaren träffade jag i början också en tjej från Italien. Det tog jag som ett gott tecken. Gick förbi ett skyltfönster och såg en fantastisk pilgrimsmussla på en skyltdocka. Jag fick inte köpa den, men damen och hennes son i affären ordnade så jag fick en adress, där jag kunde köpa en. Till slut hittade jag adressen. Hamnade på ett kontor 5 trappor upp! Två äldre herrar kom och mötte mig. ( Damen hade ringt dem) Jag fick välja en mussla och när jag skulle betala säger de Nej, inga pengar. Det är en gåva! Idag har jag kollat vägen ut ur Leon. Det skall bli skönt att komma ifrån storstäderna och få börja traska på landet.

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

Första pensionärsresan

Första pensionärsresan

6 juni 2018 - 13 juni 2018

Nu drar vi på vår första resa som pensionärer, och resan går till Kanarieöarna nytt resmål för oss.

Midsommar i Madrid

Midsommar i Madrid

21 juni 2018 - 24 juni 2018

Resa med tonårsdotter och särbo ☀️👍

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Ewa Och Magnus Sten
esmj