Asia- Sweden- Spain
söndag 30 april 2017 - Pineda de Mar, Katalonien, Spanien

Heej! Då var jag tillbaka med bara ett avslutande inlägg till den här resan plus att ni även ska få ta del av en liten del av den kommande resa jag befinner mig på nu. Alltså från Asien men en kort mellanlandning i Sverige och nu befinner jag mig i Spanien och Barcelona för en 5 veckors

Emelie Sandin
emet i All by myself...
Senast aktiv - från Pineda de Mar, Katalonien, Spanien
Dottern på besök, Medelhavet till Atlanten och bostadsmässa i Sverige.
fredag 21 april 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu var det ett tag sedan jag skrev om det nya livet och anledningen till det är att det händer så mycket hela tiden, vilket vi tycker är fantastiskt roligt!Strax efter våra vänner Kerstin och Agneta från Gråbo i Sverige for hem kom vår dotter Veronica på besök. Vi hade fantastiska och

Susanne Olovsson
SolSusanne i Det nya livet
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Badland!!

Idag satte vi klockan och gick upp. Beställde en taxi och åkte till Siam Park. Vi träffade våra kompisar i entrén och sedan blev det åka av. Barnen åkte olika rutschkanor hela dagen. Vattnet är lite kallt i parken så soltröjorna åkte av och på. Mycket plask och skratt blev det. Visst

Marknadsdag

Idag inledde vi med en härlig buffefrukost innan vi promenerade bort till marknaden. I år hade vi iallafall inget problem med att hitta den. Kul att gå runt och titta men det är ändå rätt mycket samma saker som vi sett tidigare. Sofia hade siktat in sig på ett speciellt hårspänne med

Överbelastat wifi men underbart ändå
fredag 14 april 2017 - El Arenal, Balearerna, Spanien

Vi har redan kommit till dag 5 av vår vistelse här i El Arenal utanför Palma på Mallorca. Flygresan gick väldigt bra och våra väskor kom så snällt på bandet. Vi fick vänta ganska länge på lokalbussen som skulle ta oss till hotellet.Så fort vi lastat av oss i rummet var det dags för

Hemåt...
tisdag 11 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sista morgonen i Barcelona började med att Lotta duschade, medan jag duschade så packade Lotta om vår resväska. När vi var klara promenerade vi mot flygbussen...på vägen stannade vi och käkade resans bästa frukost. När vi var klara och nästan framme vid hållplatsen fick vi hjälp av en

Njuter...
måndag 10 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Upp pigga och glada och ner till den lokala bussen. Denne tog oss sedan ner till Plaza Cataluña från vilken vi gick vidare till La Ramblas. Strosade lite på denne och tro det eller ej shoppade...ja tur att ni satt ner :-)Hittade till slut ett ställe där vi satsade på frukost. Carinas mackor

Ännu en solig dag...
söndag 9 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vaknade även denna morgonen innan mobilen ringt. Denna morgon intogs frukusten på en restaurang precis runt hörnet...mycket billigare än hotellets. När vi käkat promenerade vi denna dag till röd linje...på vägen dit såg vi gröna papegojor som lever vilt här...super söta :)Väl på den

Vaknar i Barcelona....
lördag 8 april 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Sovmorgon om än bara till 8. Upp för att göra oss i ordning och sedan äta frukost. Carina skojade till det med att spilla Coca Cola Zero över sig och sina kläder...ja även de som låg i kofferten då alltså :-OJag tvättade rent en del av dem och hängde dem på tork innan vi gick ner för

Hej då Torremolinos...
söndag 9 april 2017 - Cartagena, Murcia, Spanien

Efter att ha bott i Torremolinos i drygt 2 månader är det med blandade känslor vi styr kosan (eller Volvon) norrut... Vi har haft det fantastiskt, upplevt massor och det har varit jättemysigt med alla besök! Det Ellie tyckte var roligast var nog krokodilparken, apberget i Gibraltar och alla

Påskresa till Teneriffa

Påskresa till Teneriffa

9 april 2017 - 16 april 2017

En liten familjesemester till Teneriffa för bad, sol och värme.

Julia och mormor reser till Mallis

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.

Förlovade i 6 år ♥

Förlovade i 6 år ♥

7 april 2017 - 11 april 2017

Vi firar oss med en resa till Barcelona ♥

16 februari 2017 - 16 februari 2017

Ska till Spanien

Kan våren i Nerja bli lika bra?

Kan våren i Nerja bli lika bra?

14 februari 2017 - 30 mars 2017

Eftersom jag trivdes så bra i Nerja i höstas vill jag prova hur det är under blomning och vårvärme.

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

6 januari 2017 - 20 januari 2017

Sol, bad och promenader.

Roadtrip till Torremolinos

Roadtrip till Torremolinos

26 januari 2017 - 30 april 2017

Tre månaders gemensam föräldraledighet i Torremolinos, Spanien.

Lanzarote Februari 2017

Lanzarote Februari 2017

10 februari 2017 - 17 februari 2017

En vecka på Lanzarote.

Marrakech

Marrakech

2 januari 2017 - 8 januari 2017

En intensiv vecka med många intryck!

San Agustin

San Agustin