Spanien

Ett sista ? besök på Lollo och Bernie
torsdag 12 oktober 2017 - Arguineguin, Kanarieöarna, Spanien

Igår ett sista (tror vi) besök på Lollo& Bernie show på VING hotellet. Anton tyckte det var kul...Albin satt i receptionen och spelade dataspel :-) Men Anton sa också...mamma...det är ju människor i de där......det måste vara varmt....:-)Lite bad i poolen hann vi med också tills

En vecka till...det går fort...
fredag 13 oktober 2017 - Puerto Rico, Kanarieöarna, Spanien

Tiden går fort när man har roligt..är det inte så de säger...:-)Här har det rullat på en vecka till. Förra helgen blev det en del bad i poolen, såg på Sverige-Luxemburg 8-0 :-) , hade en ny myr/småspindelinvasion i en ryggsäck i lördags (där det hade blivit kvar ett par smarties på

Vilodag på stranden
måndag 9 oktober 2017 - El Campello, Spanien

Efter att ha tillbringat två nätter i Altea ville vi förflytta oss lite längre söderut igen. Mest för att stränderna runt Altea bestod sv sten och ingen sand. Visserligen små, runda, välslipade stenar men vi uppskattar de vidsträckta sandstränderna bättre. Så vi hamnade i El Campello,

Köpa camperpark
söndag 8 oktober 2017 - Altea, Valencia, Spanien

Under gårdagen hittade ett moln o regnområde in över Valencia området. Vi bestämde då att köra några mil söderut igen. Men först ett besök på Castillo Peniscola. Ett alldeles fantastiskt ställe, som trots kommersialisering precis i varenda glugg lyckats bevara en historisk prägel. Och

Byter fokus
lördag 7 oktober 2017 - Peniscola, Valencia, Spanien

På 7 dagar har vi rest genom 7 länder.🌎 310 mil har det  blivit hittills. 🚐Så otroligt mycket intryck och ett underbart sätt att resa på. Det har varit lite sol, inget bad och massa kultur har insupits.🏤🏰⛲ Nu har vi 30 mil kvar till Alicante där vi på fredag den 13 okt ska

Lørdag d. 30 September 2017
lördag 30 september 2017 - Trapagaran, Baskien, Spanien

Lørdag tog nogen af os med et tog op ad bjerget til en lille by, og fik rundvisning i bl.a. kirken. Derefter var vi i et shoppingcenter inden vi tog videre til et hus, hvor forældrene havde lavet frokost til os. Vi fik paella samt frugt og kage til dessert. Efter frokost gik vi ned til en bro,

Från Atlantkust till Medelhavskust
fredag 6 oktober 2017 - Miami Platja, Katalonien, Spanien

Efter en skön kväll i Toulouse var gårdagens resmål Andorra. Vägen dit går rakt över, stundtals genom Pyrenéerna. Vilken resa! Så fantastiska vyer, stundtals lite krokiga o branta partier, rejäla stup och långa bilköer. Men man blir helt betagen i de här vyerna. Det tar väldigt lång

Fredag d. 29 september 2017
fredag 29 september 2017 - Bilbao, Baskien, Spanien

Fredagen startede med et møde med borgmesteren i byen, og en tradiotionel Bastisk dans. Vi har inde i bygningen, hvor der blev holdt taler og lærer udvekslede gaver, og alle elever fik overrakt en lille gave af borgmesteren. Så var vi oppe på skolen, hvor nogle elever fra skolen også dansede

Torsdag d. 28 september 2017
torsdag 28 september 2017 - Bilbao, Baskien, Spanien

Torsdagen startede med en bustur mod Baskerlandets regionsparlament i Gernika, hvor vi hørte om historien og fik rundvisning i parlamentet. Efter kørte vi videre til Gaztelugatxa, hvor vi vandrede ned af et bjerg og efter op af mange trapper for at komme til en lille gammel kirke i 26 graders

Kommit in i vardagen :-) med diverse mindre önskade husdjur!

Då har det gått drygt en vecka sedan vi landade. Flygresan * 2 gick bra, sedan spydde Albin i taxin 0030 på väg till lägenheten...mindre kul, hade nog ätit lite för mycket under tristen med en 6 timmar flygresa och försening från Stockholm pga ett överförfriskat par som inte fick följa

Gran Canaria  - Tredje gången gillt!

Gran Canaria - Tredje gången gillt!

25 september 2017 - 29 oktober 2017

Då var det dags igen, vi åker till San Augustin Gran Canaria hela familjen. Sol, bad, lite jobb, svenska skolan och bara umgås :-) Tisdag 3/10 idag och har äntligen fått till nytt lösenord till denna site så att vi kan logga in och skriva lite och ladda upp lite foton. En update om första veckan och lite foton kommer imorgon :-) Adios!

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

El Camino

El Camino

18 september 2017 - 24 oktober 2017

Gå mellan Saint Jean Pied de Port - Santiago de Compostela 80 mils vandring! 🙏😊

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

Porto, Camino Portuguese & Lissabon

30 augusti 2017 - 19 september 2017

För åtta år sen vandrade jag 80 mil till Santiago de Compostela. Från Porto är det bara 24...;)

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

USA 2017

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Spanien!

Spanien!

4 juli 2017 - 25 juli 2017

En tur söderut, med sol och bad, kultur och äventyr!

Flyga runt med destination Berlin

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Las Palmas de, Gran Canaria

Las Palmas de, Gran Canaria