Spanien

Vårvärme, jordbävning och mycket som händer nu.
måndag 20 mars 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Nu har vi börjat få härliga dagstemperaturer runt 20 grader och sol. Dock är vi inte ensamma om att gilla sol och värme. I parken har en slingrande vän vid namn Montpellier snake också börjat visa sig så fort solen tittar fram. Inte jättegiftig men stor! 2,5 meter lång och ganska

Susanne Olovsson
SolSusanne i Det nya livet
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Ja, Nerja är en lika härlig plats både höst och vår!
torsdag 16 mars 2017 - Nerja, Andalusien, Spanien

Hej!Efter en månad kan jag bara konstatera att jag trivs lika bra nu som i höstas och Nerja börjar kännas som "lite hemma". Det är charmigt, småskaligt, vanligt, vänligt, enkelt att smälta in och med storslagen natur på knutarna. Den livaktiga nordiska föreningen AHN har energiska

robyn
Robyn i Kan våren i Nerja bli lika bra?
Senast aktiv - från Nerja, Andalusien, Spanien
Magisk soluppgång
torsdag 16 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

I morse gick vi ner till stranden för att se och fota soluppgången. Det var häftigt att se solen komma upp. Idag har vädret varit fantastiskt! Man är inte direkt sugen på att åka till kalla Sverige. Idag cyklade olov en vända till en utkiksplats som låg ca 900 meter över havet. Olov

torsdag 16 februari 2017 - Spanien

Jag är på väg till tåget vi ska till Hässleholm sen tar vi tåget till Köpenhamn därifrån flyget till Spanien farmor och farfar kommer hämta oss vid flygplatsen Sorry om jag inte skrev i fredess men jag hoppas det är ok. vi har varit på zoo jag och Asta badade med sjölejon det var

Båtbuss men ingen ubåt
onsdag 15 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Dagen inleddes med frukost och att Olov drog iväg på en cykeltur. Det var tyvärr ingen sol så jag tog en långpromenad längs stranden. Många verkar ha det som rutin här, många går eller springer, med eller utan stavar, med eller utan skor men nästan alls har hörlurar på dig. Typiskt nog

Sol hela dagen!
tisdag 14 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Idag tog Olov en långtur, han cyklade upp till norra udden och tillbaka då det blev ca 12,5 mil idag. På 4 dagar har han cyklat 36 mil, får se hur många mil till han hinner med.Själv låg jag vid poolen och lapade sol. Köpte några megastora klädnypor för att hålla handduken på plats i

Utflyktsdag till Timanfaya
måndag 13 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Innan utflykten hann Olov med en cykeltur på ett par timmar och jag hann gå långt på stranden innan jag sjönk ner i en solstol. Men först lite om igår. Vi tog en promenad till flygplatsen, ganska långt. Jag fick blåsor på trampdynorna och Olov fick ont i sin "ikeanerv", typ ischias. På

Poolhäng
söndag 12 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Som ni kan se på bilderna finns det hur mycket som helst att äta här, och de här bilderna är bara från frukostbuffén. Idag har det blåst ca 20 m/s så det kändes som att jag blev blästrad när jag tog en promenad på stranden. Efter promenaden la jag mig vid poolen och somnade en

Dag med väderomslag
lördag 11 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Dagen började med att vi gick till Free Motion för att hämta ut cykeln som Olov hyrt hela veckan. När vi gick dit sken solen och det såg ut att bli en bra dag för mig i solstolen och Olovs cykeltur. När vi står inne i affären började det tokregna! Blöta som katter var det bara att bita

På plats
lördag 11 februari 2017 - Puerto del Carmen, Kanarieöarna, Spanien

Flygresan var turbulent över Bisqyabukten och landningen var hård, inte bra när man sitter med en rusande puls. Planet slog först ned hårt en gång, och sen en gång till innan vi tagit mark helt. När vi landat då ville man bara ut, men det kom ingen trappa till planet, så där fick vi stå

16 februari 2017 - 16 februari 2017

Ska till Spanien

Kan våren i Nerja bli lika bra?

Kan våren i Nerja bli lika bra?

14 februari 2017 - 30 mars 2017

Eftersom jag trivdes så bra i Nerja i höstas vill jag prova hur det är under blomning och vårvärme.

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

14 dagars charterresa med Ving till Arguineguin, Gran Canaria

6 januari 2017 - 20 januari 2017

Sol, bad och promenader.

Roadtrip till Torremolinos

Roadtrip till Torremolinos

26 januari 2017 - 30 april 2017

Tre månaders gemensam föräldraledighet i Torremolinos, Spanien.

Lanzarote Februari 2017

Lanzarote Februari 2017

10 februari 2017 - 17 februari 2017

En vecka på Lanzarote.

Marrakech

Marrakech

2 januari 2017 - 8 januari 2017

En intensiv vecka med många intryck!

San Agustin

16 januari 2017 - 7 februari 2017

Malmö FF:s träningsläger i Salou

Malmö FF:s träningsläger i Salou

1 februari 2017 - 9 februari 2017

Till Salou, cirka 10 mil söder om Barcelona, för att rapportera om Malmö FF:s träningsläger.

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Susanne Olovsson
SolSusanne