Spanien

Några dagar i Barcelona inkl fotboll
torsdag 10 augusti 2017 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Vårat sista stora resemål på denna resa blev Barcelona.En riktigt häftig stad som var mycket större än jag trodde. Barcelona har verkligen ALLT!Våran första kväll utforskade vi staden lite genom att gå runt på de stora gatorna bland miljarder av folk. Helt otroligt hur mycket människor

Tidiga morgonpromenader i parken, sol & bad, och mycket arbete!
tisdag 1 augusti 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Tidiga morgonpromenaderNu är det varmt här, på torsdag ska det bli 37 grader. Nätterna är något svalare, inatt var det 29 grader varmt. Tur man har AC annars hade man inte kunnat sova. Här är extremt fuktigt om nätterna, ser ut som det regnat när man kommer upp på morgonen.Våra

Susanne Olovsson
SolSusanne i Det nya livet
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Tidiga morgonpromenader i parken, sol & bad, och mycket arbete!
tisdag 1 augusti 2017 - Torrevieja, Valencia, Spanien

Susanne Olovsson
SolSusanne i Det nya livet
Senast aktiv - från Torrevieja, Valencia, Spanien
Dags att åka hem
onsdag 26 juli 2017 - Can Picafort, Balearerna, Spanien

Detta blir sista inlägget, för imorgon åker vi hem efter 14 härliga dagar. De sista dagarna har enbart ägnats åt bad, så inte särskilt mycket att skriva om. Jag har också jagat restauranger som sänder EM-fotbollen och igår var det extra knivigt eftersom Tyskland spelade samtidigt. Och

Slut på Las Vegas

Då var vår tid i öknens hetta över och vi vänder tillbaka till Los Angeles igen. Det ser ut som att vi kan få lite skitväder på vägen men det ska nog gå bra ändå.

En dagstur till Palma o Valldemossa
måndag 24 juli 2017 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Igår ställde vi klockan för första gången på semestern. Efter frukost drog vi iväg över ön. Gjorde ett första stopp i Binissalem mitt på ön. En liten sömnig by med vinodlingar runt omkring. Efter en promenad åkte vi till Valldemossa, den högst belägna byn på Mallis. För många

Alcudia
lördag 22 juli 2017 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det har blivit några baddagar nu - inte så mycket att skriva om.. bland annat var vi på grannstranden Muro häromdagen - lugnare o mindre exploaterad än "vår". Theo har fått en dansk liten kompis, Svea, som bidrar till att intresset för utflykter är minimalt just nu. Igår hyrde vi

Mallis största marknad
torsdag 20 juli 2017 - Inca, Balearerna, Spanien

Igår gick vi upp lite tidigare än vanligt för att åka på Mallis största marknad. Den äger rum i Inga, mitt på ön, på torsdagar.Bortskämd som man är med Nossebro marknad hade jag inte så höga förväntningar, men tack o lov hade jag fel. Det var en riktigt stor marknad, med stånd på

En lång utflyktsdag
tisdag 18 juli 2017 - Sóller, Balearerna, Spanien

Igår drog vi till öns västra sida. Blev en heldagsutflykt med massor av photo-moments.Åkte 180-graders setpentinsvängar i massor o vår stackars Skoda med svag motor fick verkligen bekänna färg.Första stoppet gjordes vid den pyttelilla byn Port de Sa Calobra. Man parkerade innan byn, som

Söndag - marknader
söndag 16 juli 2017 - Sa Pobla, Spanien

Igår inledde Henrik med att vid 6-tiden ge sig ut på en dryga 7 mils cykeltur medan vi lugnt sov vidare.. .efter frukosten gav vi oss ut på jakt efter en bra marknad, vilket skulle finnas i grannbyarna. Första byn Muros marknad var att jämförs med en lördag i Vara. Lite sömnig by med

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

USA 2017

7 juli 2017 - 27 juli 2017

Spanien!

4 juli 2017 - 25 juli 2017

En tur söderut, med sol och bad, kultur och äventyr!

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Las Palmas de, Gran Canaria

29 mars 1999 - 4 april 1999

El Camino Santiago de Compostela

4 juni 2017 - 2 juli 2017

Alicante, Spanien

27 april 2017 - 1 maj 2017

Weekend-resa till Alicante i Spanien, flyg från Växjö-Småland Airport.

MC till Spanien

Rambla de Mar, Barcelona, Catalonia, Spain
Carrer de Pau Claris, 152, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Passeig de Gràcia, 13, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain
Gran Via de les Corts Catalanes, 383, Barcelona-Catalunya Circuit, Catalonia, Spain