Andalusien

Smått och gott.
onsdag 12 september 2018 - Rioja, Andalusien, Spanien

På väg till vinprovning och vingårdar. Vi bor vid pilgrimsleden, vi ser dem promenera förbi. Återkommer med gårdagens krogrunda. En lyckad kväll

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Mot Sverige.
onsdag 6 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Hej då från Frigiliana.Vi fikar på rummet.07.30 kommer taxin som tar oss till Malaga Airport.11.10 går planet mot Stockholm.Sedan väntan på Arlanda ett antal timmar.Vi ses!Bilden fotad igårkväll.

Måndag kväll.
tisdag 5 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Ikväll blir det middag precis bredvid hotellet.Men först handlar vi keramik på Artisana vid torget.2 skålar, färgglada.Sedan går vi och bokar bord till imorgon på restaurant Gusto.Kvällens middag på Las Chinas.Känns väldigt retro.Som att Manuel från "Pang i bygget" serverar oss!!Jeff

Söndag kväll.
måndag 4 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Lördag 3 juniSkriver enbart om kvällen för tillfället.Har bokat bord på Garden Restaurant ( den som jeffs släkt ägt) till 20.00.Innan dess köper vi tepåsar på lilla affären på vår gata, calle San Sebastian.De har te på rummet men "konstiga" örtteer.Puh för att gå uppför trapporna

Lördag kväll.
söndag 3 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Lördag kväll 2 juniSkriver om dagen senare.Middag på Gusto 20.00. Bokt bord. Tur det för de flesta bordenvar upptagna.Populärt ställe.Inte så högt upp men terass med tjusig utsikt mot havet.Jättegod mat och superb service.Jeff cheeseburgare. SÅ GODTitti räksallad, SÅ GOD.En flaska

Första kvällen/fredag
lördag 2 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Fredag 1 juniAnkommer hotel Las Chinas ca 18.15.Taxiresan de 6 milen har gått snabbt.Vilket sött litet hotell ( öppnade 1989). 9 rum på övervåningen.Vi får nummer 105 Almijandra. Liten balkongTvå-bäddsrum med tjusig utsikt. Ser havet.Rummen med dubbelsäng var slutsålda när jag

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Hola från Spanien, Frigiliana.
fredag 1 juni 2018 - Frigiliana, Andalusien, Spanien

Efter att ha varit vaken sedan 03.30 är min ork slut.....Jeff sover.Visar några bilder.Vi är vid Garden Restaurant,(släkt  till Jeff ägde den många år sedan )Som det var fullbokat åt vi på ett ställe ännu högre upp El Mirador.Vilken otrolig utsikt, bilder kommer....Bokat bord

St Cruz, Teneriffa
torsdag 19 april 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

en inte alltför trevlig husfasad möter i hamnen, men bakom 10-våningshusen finns en mysig stadskärna. Den riktigt gamla bebyggelsen är sparad på många håll och gränderna med sina spanska balkonger är härliga att se. En skön promenad och besök i två kyrkor från tidigt 1500-tal vr vad

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Nu ger jag upp Resdagboken
måndag 2 april 2018 - Nerja, Andalusien, Spanien

För vilken tur i ordningen som ett nästan klart inlägg bara försvinner i skiftet mellan text och bilder vet jag inte men nu får det vara nog. Trots löften om förbättringar fortsätter problemen med den här sajten så nu kommer jag inte mer använda den.Tack till er som följt med på

Agneta L
Robyn i Nerja - igen
Museer
torsdag 15 mars 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

Efter en regnig natt blev det en museidag. Först Moderna med en itställning av en träskulptör, Stephan Balkenhol, jättebra!Sedan tjurfäktarenan som var under renovering.Därefter Centro de Pompidou och E köpte en fin bild.Vi åt supergod hummus på libanesisk restaurang. Hem och packade.

Ingegerd Skoog
cowboytanterna i cadiz
Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

Nerja - igen

Nerja - igen

12 februari 2018 - 12 april 2018

Den här gången vill jag stanna över påsken för att uppleva de spanska traditionerna

Nerjaluna 2018

1 februari 2018 - 15 mars 2018

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

FÖRLÄNGD SOMMAR I SPANIEN

9 september 2017 - 29 oktober 2017

Sex veckors rundresa med bil för att se hur svenskar har det vid kusten i Spanien

Det får bli Nerja - igen

Det får bli Nerja - igen

17 oktober 2017 - 30 november 2017

Mitten oktober och det känns precis lagom att dra iväg söderöver igen. Ser fram emot fina vandringar och andra äventyr. Det ska också bli så roligt att träffa gamla vänner, både från Sverige och en del andra nationaliteter.

Peringe Stenberg
Pingen