Benalmádena

Långfredag 19/4 sista heldagen i Benalmádena
fredag 19 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Långfredag 19 april, sista hela dagen här.Idag har det minsann varit soligare hemmavid än här. Det var högst 19 på eftermiddagen och mer molnigt än soligt, men lite poolhäng blev det och även en stund på stranden. Favorit i repris alltså.Ikväll äter vi i lägenheten men imorgon blir

torsdag - regn, vågor och poolbad
torsdag 18 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Skärtorsdag 18 aprilVid åtta i morse var det regntunga skyar och blött ute. Snart började molnen skingras lite. Det var 17 grader. Vi gick ner till frukostsalen, där det var tämligen tomt och allt man önskade äta fanns. Somliga älskar vitt bröd utan kanter med nutella på. Resten av oss

Onsdag, dag 3
torsdag 18 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena, onsdag 17/4Mulen dag. Bad och gympa ändå för Agnes och grabbar ( sim och plask, hämta bollen först...) i den mer uppvärmda poolen. Här uppe kollade vi efter andra attraktioner på Tripadvisor, men varken tivoli, akvarier, djurparker eller linbana upp till ett närliggande berg

Tisdag, dag 2
tisdag 16 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena 16 aprilIdag åt vi frukost på rummet, baguetter med lite smått o gott, stekt ägg och olika drycker. Efter morgonrutiner med inhalation blev det poolsim som gympa, men också som attraktiv punkt på dagordningen. En av de tre poolerna är lite extra varm (24 grader kanske) , och där

Resan hit och första dagen
måndag 15 april 2019 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Benalmadena 15 april 2019Klockan fyra på morgonen igår kom Lasse och jag till Vallastaden och hämtade upp Agnes och grabbarna för nu var det dags att bege sig till flygplatsen i Linköping. Grabbarna var så små första gången de flög utomlands, så de minns inte det och var därför lite

Söndagsutflykt till Benalmadena
söndag 21 februari 2016 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Att strosa runt i Benalmadenas hamnområde är en fantastisk upplevelse. Den vackraste och mäst unika småbåtshamn jag någinsin sett. Den går inte att beskrivas, den måste ses!⛵️

Ankomst till Costa del Sol
torsdag 13 oktober 2011 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Ankomst till Costa del Sol och Benálmadena: Läs allt om resan och se bilder och filmer på www.anderskonigsson.se

Bilder
fredag 19 augusti 2011 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Verkar har varit driftstorningar pa resdagboken. Hoppas ni far en uppdatering och kan se pa lite bilder =)

Sofia Mattsson
Fia_84 i Spanien
Pool och Stranddag
tisdag 16 augusti 2011 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Vaknade av att Goran stod i rummet och sa till Robert att gå upp då de skulle iväg till en tobaksaffär innan det blev alldeles för varmt. I förbifarten sa ha till mig - Lilla Carin, somna du om. Jag låg och drog mig lite och smörjde sedan in mig med solkräm. Vickan var också igång med

Väl nere i Benalmadena
måndag 15 augusti 2011 - Benalmádena, Andalusien, Spanien

Landade 50min tidigare än beräknat i Malaga. Det var en lugn och behaglig flygning och ganska klart så man såg land emellanåt. Våra väskor kom först på bandet och därefter begav vi oss till taxibilarna. Vi fick en smärre chock när värmen slog emot oss. Klockan var ju ändå efter 22

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

Några dagar med Agnes och grabbar i Spanien

14 april 2019 - 20 april 2019

Simon och Viktor har inte varit utanför Norden som de minns, något som de och Agnes ville ändra på. Därför fick de i julklapp att åka en sväng utomlands och mormor och morfar följer gärna med. Vi kommer att bo i lägenhetshotell i Benalmadena, rätt nära Malaga vid solskenskusten. Det ska bli roligt!

En månad i Malaga trakten

En månad i Malaga trakten

12 februari 2016 - 11 mars 2016

Tre generationer Sandgrenar hyr en lägenhet i Sitio de Calahonda, mellan Fuengerola och Marbella i Spanien en månad.

En vecka i Spanien

En vecka i Spanien

14 augusti 2011 - 21 augusti 2011

Efter en ganska typisk " Svensk" sommar blir det nu en vecka i Spanien, Benalmadena Costa med 3 vänner. Ser fram emot sol, bad, sangria och god mat. Förhoppningsvis kan jag ladda upp bilder under tiden. Annars får Facebook duga.

Spanien

Spanien

31 juli 2011 - 1 september 2011

Plugga Spanska/Semester

Spanien 2011

Spanien 2011

13 juni 2011 - 20 juni 2011

Årets semesterresa med hela familjen. Ser fram emot lite sol och bad och kanske en tur till Gibraltar.

Rapporter från hela världen

Rapporter från hela världen

28 februari 2011 - 28 december 2015

Anders Königsson producerar reportage och artiklar från hela världen för radio och olika tidningar och magasin. Förutom här på Resdagboken går det även att följa hans rapportering på www.anderskonigsson.se

APU till Spanien med Norrköpings Praktiska Gymnasium

APU till Spanien med Norrköpings Praktiska Gymnasium

6 november 2010 - 4 december 2010

Här kommer ni att kunna följa våra elever som åker på APL (arbetsplats förlagd lärlingsutbildning) till Fuengirola i Spanien. Vi ser fram emot resan! Genom att följa oss på resedagboken får du veta mer om Spanien, resan i sig, eleverna och skolan. Välkomna att följa med oss på resedagboken! //

Solkusten !?

Solkusten !?

6 mars 2010 - 27 mars 2010

Tänker nu möta våren i Spanien och slippa ifrån slask och snö ett tag. Men, men, det kanske regnar på solkusten - vem vet - bäst åka dit och kolla.

Costa del Sol Andalucien Benalmádena

Costa del Sol Andalucien Benalmádena

10 januari 2010 - 2 mars 2010

Vi skall övervintra i Malaga-området och utforska den delen av Iberiska halvön.

Malaga

Malaga

3 juni 2009 - 25 juni 2009

Årliga semestern på costa del sol. Softa, sola, äta gott.

Ita Ljunge
Grebo