Córdoba

Cordoba
fredag 28 november 2014 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Nu är vi nära vårt mål Rota, ca 24 norrut just nu, i staden Cordoba, stannar här i 2 nätter. Campingen mitt i staden. I går campade vi på en plats ca 40 mil norrut som hette Villargordo Kiko Park, en mycket speciell plats, naturskönt öde, ingen internet, men välordnat och rena fina

Córdoba
onsdag 25 maj 2011 - Córdoba, Andalusien, Spanien

...Córdoba! En lagom dagsutflykt som tog oss till den historiska staden som har varit befolkat av tre olika kulturer; den judiska, arabiska och (nu av) spanska. Ett snabbt besök i en gammal synagoga blev det innan jag och mamma gick vidare till Córdobas mest kända monument: "La

4:e och 5:e dagen
söndag 15 maj 2011 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Allt för varmt 34 grader, så vi tog tåget över bergen hamnade i staden Cordoba, där var det blomsterfestival,alla sa till oss svårt få logi. Vi lyckades på första stället mitt i gamla stan, det kändes bra, sen ut i värmen med allt folk och titta på pelagonior i små trädgårdar och

Lena Och Ingvar Johansson
lenaingvar i Europa 2011
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Cordoba - åh vilken stad
tisdag 12 april 2011 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Igår lämnade vi Sevilla i strålande sol (börjar kanske bli lite tjatigt) efter att ha ätit en lika god frukost som igår. Tror jag glömde att säga att det fanns färskpressad apelsinjuice också. Mums! Men Sevilla är ju känt för sina härliga apelsiner. När vi kom ner i i garaget så

Lottie Lindstedt
Lottie57 i Andalusiska april upplevelser
Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
Iberia Reloaded
fredag 12 november 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Ålright. Ganska klent med skrifter pa sistone sa jag kör en nu. Ja, det blir ingen introduktion utan jag bara kör rätt ner i diket! Jag kommer daremot ha lite rubriker sa att lasaren, dvs Du, inte tycker att det blir jobbigt att lasa. Sista tiden i Polen var mycket fin. Jag gick runt med ro i

Joakim Olah
JochenO i En resa i minnenas land
Senast aktiv - från Porto, Porto, Portugal
Onsdag
onsdag 22 september 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Hola igen! Himla duktig jag är på att uppdatera er. Var på skolan såklart, och fick reda på att en tjej från USA(som pratar spanska, har varit utbytesstudent)ska vara med på våra engelskalektioner och någon annan lektion som är som PA-arbete typ! Himla roligt. Hon var jättesnäll men

Måndag 20/9 / Tisdag 21/9
onsdag 22 september 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Hola! I måndags var jag sjuk. Var på skolan en lektion men mådde så himla dåligt så jag satt och stirarde på klockan och räknade minuterna i en halvtimme, ville bara ut från klassrummet. Jag kallsvettades och skakade och hade fruktansvärt ont i magen. José(pappan)kom och hämtade mig

lördag/söndag
tisdag 21 september 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

lördag: vaknade och åt frukost, åkte sedan för att titta i affärer! köpte dock inget(senare på dagen köpte jag en klänning som dock ska lämnas tillbaka på corte del inglés. intressant, huh?)för jag vill hellre kolla runt först då det är så många nya ställen. Shoppingen är

Torsdag/Fredag 16/17 september
tisdag 21 september 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

Jag som skulle berätta lite kort.. Och nu har jag inte ens berättat hälften ska ni veta! Ska ändå försöka skriva lite kortare nu.. Inte min starka sida dock. Torsdag: Första riktiga dagen i skolan. Förstod inte mycket alls såklart och satt mest där. Hade bland annat latin. HEH. Efter

Tisdag och onsdag 14/15 september 2010
tisdag 21 september 2010 - Córdoba, Andalusien, Spanien

(Hade skrivit detta en gång men allt försvann, tusan vad less jag blir...) Tisdag: Det hände inte så mycket i tisdags vad jag kommer ihåg.. Jag och Ana var vid poolen nästan hela dagen om jag inte minns fel.. Med Pepe, Anas bästa vän. Han är jättesnäll och rolig! De lärde mig korttrick

Spanientur

Spanientur

17 november 2014 - 17 mars 2015

Vi skall åka söderut i mitten av november och vara borta till mars nästa år. Skall försöka att lägga in lite bilder här!

Europa 2011

Europa 2011

11 maj 2011 - 27 juni 2011

Vi startar vårt pensionärsliv med att cykla från Afrika hem till Borås.

Andalusiska april upplevelser

26 januari 2011 - 30 juli 2011

En resa i minnenas land

En resa i minnenas land

5 oktober 2010 - 10 december 2010

Ja du vi far se! Vet inte hur lange den haller pa den har grejen. Den ar intressant som vanligt. '

Utbytesstudent i Spanien

Utbytesstudent i Spanien

12 september 2010 - 22 juni 2011

Erasmusstudent i Granada!

Erasmusstudent i Granada!

12 september 2009 - 15 februari 2010

Mitt halvår som utbytesstudent i Granada, staden med Alhambra och nära till tapasbarer och Sierra Nevada

Tudela de Navarra-Gibraltar

Tudela de Navarra-Gibraltar

2 juli 2009 - 20 juli 2009

Fjärde o sista??!!

Återbesök nr 4, Baena

Återbesök nr 4, Baena

31 mars 2009 - 10 april 2009

Jag ska än en gång tillbaka till denna olivernas huvudstad, denna gång tillsammans med Marit! Vi ska göra en kortare vandring, titta på Baenas påskfirande och antagligen äta en ell!er annan glass - jag känner mig själv vid det här laget! För kort för att vara tillräckligt men tillräckligt länge för att vara skönt

Studier i Vejer de la Frontera

Studier i Vejer de la Frontera

3 april 2009 - 6 juli 2009

Studier av Spanska, kultur och historia i Vejer de la Frontera, Andalusien.

Rikard Magnusson
Rima