Fuengirola

Lördag, ankomst.
lördag 4 juni 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

vi pussade katterna och drog till flygplatsen, planet gick vid 14-tiden, resan tog 4 timmar; en halvtimme snabbare än utsatt. tjejen framför mig var hysteriskt flygrädd, det var första gången jag sett någon vara så flygrädd. sen öppnade dom en jordnötspåse och jag fick panik... ?? men

Små utflykter
måndag 8 februari 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

I går gick vi med Barbros två nyanlända klasskamrater nerför strandpromenade och hem genom de äldre delarna av sta'n. Då hittade vi en så fin springbrunn inne i en mörk portgång. I dag tog vi damerna upp till Mijas och njöt av utsikten och idyllen.

Helg hotell
lördag 6 februari 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Kommer precis från matsalen, totalt vimmelkantig. Ljudnivån måste ha överskridit tillåtna nivåer i Sverige. Orsak? Det är helg, vilket betyder att spanska barnfamiljer drar till kusten. Det här hotellet måste vara mäkta populärt. Det verkar vara fullsmockat i kväll, för denna helg är

Blåst
fredag 5 februari 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Det har varit blåsigt i två dagar, som alltså lämpat sig ypperligt för längre promenader. Samtidigt är det fascinerande att sitta i lä nere på strandpromenDen och titta på havet och vågorna.

Anpassade?
måndag 1 februari 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Nu har vi varit här i drygt två veckor och börjar ta behagligheterna för givna allt mer. Värmen är inte helt tillförlitlig, så de dagar när temperaturen stiger över 20 grader noterar vi det med förtjusning. Barbros dotter och hennes särbo har varit nere och hälsat på oss. De åkte i

Försommardag
onsdag 27 januari 2016 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hej allihop och särskilt ni som inte är med i Facebook. Hade alldeles glömt bort att det är med resdagboken jag kan hålla kontakt med er och inte Facebook. Nu undrar jag om mitt första inlägg blev publicerat el inte? Det där jag bl a beskriver jordskalvet? I övrigt kan jag bara meddela

Senast aktiv - från Fuengirola, Andalusien, Spanien
Vår tid i Spanien är slut för den här gången
torsdag 8 januari 2015 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Äntligen blev det av att skriva ett avslut till vårt år i Spanien.Det var luciafirande på skolan och sonen var tomte. De hade gjort så att gymnasieeleverna och förskoleklassen gick in samtidigt och så sjöng de några sånger ihop innan de mindre gick ut, det var jättefint!Det var även

Un año en España
lördag 6 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Idag var det ett år sedan vi for ner till Spanien!Idag har jag och E haft en heldag på Bioparc. Vi hade skaffat årskort där 18 december förra året och de har blivit väl utnyttjade. Erik har varit i Madrid och Valle de los Caídos (de stupades dal).Nu börjar vi se fram emot hemresan och att

Första advent
måndag 1 december 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hoppas ni haft en trevlig första advent!Den senaste tiden har gått väldigt snabbt och vi har haft trevliga besök av Siv och Oskar och Ann-Sofie. Det har varit rätt mycket jobb för Erik och Karins projektledarkurs har tagit en hel del tid med mycket grupparbete.Tiden har även präglats av en

12 månader
söndag 9 november 2014 - Fuengirola, Andalusien, Spanien

Hej alla!Nu är det snö hemmavid och här har det blivit lite kyligare men dagtid ute är det sköna temperaturer runt 18 grader fortfarande så man kan inte klaga ;). Täckena har åkt fram och vi har tofflor på inne eftersom det är kallt på golven. Myrorna verkar också tycka att det blivit

Fuengirola, Andalusien, Spanien

Fuengirola, Andalusien, Spanien

4 juni 2016 - 11 juni 2016

Jag och Matte firar 20 år tillsammans, och vår fjärde bröllopsdag, en vecka på Spanska solkusten.

Till sol och värma

Till sol och värma

15 januari 2016 - 1 mars 2016

Flykt från mörker, snö och kyla.

Spanien Fuengirola

Spanien Fuengirola

21 juli 2014 - 11 augusti 2014

Tidigt beställd resa nästa sommar, flyg till Malaga Spanien. Vi har hyrt en lägenhet i Fuengirola i 3 veckor.

Fuengirola 2014

31 augusti 2013 - 20 juni 2014

Nuestro tiempo en España

Nuestro tiempo en España

6 december 2013 - 22 december 2014

Planerna är att bosätta oss i Spanien under 2014. Nu har vi chansen att uppleva Spanien ordentligt, lära oss spanska, umgås mer som familj, umgås med spanska släkten, njuta av all god mat och det milda klimatet! Välkomna att följa vår tid i Spanien!

Släkt- och studiebesök i Spanien

Släkt- och studiebesök i Spanien

26 april 2013 - 2 maj 2013

En tripp till Spanien för att hälsa på moster och kusiner med familj i Torremolinos och för att kolla in Fuengirola och svenska skolan där.

Volontärarbete i Spanien

Volontärarbete i Spanien

30 januari 2012 - 27 februari 2012

Under en månad ska jag vara hundpromenerare, diskare, städare och trädgårdsarbetare hos Liliane & Dennis och deras två hundar Inca och Jason, Mijas Costa.

Malaga med stora tjocka släkten

Malaga med stora tjocka släkten

20 september 2011 - 27 september 2011

Åker med min kära sambo Andreas familj och släkt till Fuengirola. Vi ska sola, bada, spela golf och umgås. Men framförallt ska vi fira min kära svärmors 50-årsdag! Hasta La Vista!

Peringe Stenberg
Pingen