Granada

Men va - har vi gått tillbaka till Granada?
tisdag 26 februari 2019 - Granada, Andalusien, Spanien

Capileira? Ja alltså, det känns som ett halvt liv sedan vi var där, så mycket olika saker har vi varit med om sedan dess.Vi bokade alltså in två nätter i den underbara bergsbyn Capileira. Därifrån kunde vi vandra en rundslinga upp till ungefär 2100 meter, med Sierra Nevadas högsta toppar

Alhambra
fredag 22 april 2016 - Granada, Andalusien, Spanien

Alhambra är med på UNESCO:s världsarvslista och var finalist när världens nya sju underverk skulle utses. Det är Spaniens näst mest besökta sevärdhet med över 2 miljoner besökare per år.Här bodde den moriske sultanen som styrde det högtstående arabiska väldet i Spanien. Inom varje

Dagboken ar startad
lördag 1 juni 2013 - Granada, Andalusien, Spanien

Hola Familj och Vänner! Efter den inte helt raka väg mot att starta denna reseblogg, så har den äntligen beslutat sig för att materialisera! Fredrik har jobbat dag och natt med att gora om och bygga kring huset. Manga projekt ar i gang, bl.a en ordentlig träkoja, meditationsplats och jobb

Linda Aronson
Lino1 i Livet i en Bergsdal
Sista veckan och efterord
söndag 11 november 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Tjena! Dåligt väder i princip hela sista veckan. Jobbmässigt hjälpte jag mest till i köket och vid olika tillfällen sorterat skänkta kläder och packat och fraktat skänkta böcker till fundationen. Triinu var och besökte oss igen denna helg. På lördagen tog jag och Daniel ett besök

onsdag 31 oktober 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Nu är vi i Granada! Förra veckan lämnade vi det underbara Calpe. Vi körde bland bergen i sydvästlig riktning och kom fram till Almerimar den 23 oktober. Almerimar lär vara Medelhavets största segelbåtshamn. Där var många båtar från hela världen. Några voluntärer höll på med ett

Måndag 22e Oktober
måndag 22 oktober 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Hejsan! Under förra veckan arbetade jag mestadels på fältet. Fortsatt gräsröjning och nu är det nästan klart, endast kanske en femtedel kvar. Det kan vara ganska skönt i värmen att bara lyssna på hög musik och gå loss med lien. Träffade en kille vid namn Narsolo men han kallas bara

Söndag 14e Oktober
söndag 14 oktober 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Tja. I fredags var det de sista förberedelserna inför öppet husdagen. Jag var på fundationen och hjälpte till med att sätta upp de sista workshopsen. Mest jobb med att få ett bås att se ut som att man satt och lagade skrivare där. Jag har ingen aning om de verkligen gör det i vanliga

Torsdag 11e Oktober
torsdag 11 oktober 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Hej! Under veckan som gått sen vi komm tillbaka från Sevilla har jag mest hjälpt till på fältet där det börjar hända lite. De hadde släpat dit en massa saker medans vi var borta och det är lite plankor vattentunnor, utemöbler och annat bråte utanför huset. Har tillkommit en hund och 2

Torsdag 27e september
torsdag 27 september 2012 - Granada, Andalusien, Spanien

Hej! Under veckan har vi varit på fältet igen, släpat dit massa pinnar som dels skall eldas med och dels skall byggas med samt röjt i diket och kringliggande efter skräp. Var meningen att det skulle bli lite jobb där idag också, men typ första regnet på 5 månader bestämde sig att slå

Finca Maulin - vårt smultronställe i Nerja

Finca Maulin - vårt smultronställe i Nerja

1 september 2017 - 18 november 2018

I september 2017 köpte vi vårt smultronställe i Nerja - Finca Maulin. Den "resan", som inte har något slutdatum, kan du följa på vår blogg http://casamaulin.blogspot.com

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Livet i en Bergsdal

Livet i en Bergsdal

29 maj 2013 - 29 maj 2015

Husbil i Europa 2012

Husbil i Europa 2012

10 september 2012 - 22 november 2012

Hej alla vänner! Vår första stora resa som pensionärer är ett faktum. Första natten tillbringade vi framför garaget hos Ingvar och Guje i Oxie efter att ha blivit bjudna på en fantastiskt god middag. Alltid lika trevligt att besöka släktens södra utpost! Därpå följde båtresan Trelleborg - Sassnitz och färden genom Tyskland startade.

1 september 2012 - 1 juli 2013

Ett utbytesår i Granada i Spanien!

Volentär Spanien

Volentär Spanien

12 september 2012 - 12 november 2012

En resa till södra Spanien som volentär, kommer att arbeta i något sorts kollektiv för familjer som har det svårt.

Universitetsstudier i Granada

Universitetsstudier i Granada

12 september 2011 - 10 juni 2015

Befinner mig just nu i Granada och pluggar Turism på Universitetet. Passar även på att resa runt lite i Spanien när jag har tid. Kommer vara här fram till 2015 (även om jag hoppas på att kunna göra ett utbyte i Argentina under 1 år)

Interrail i Spanien

Interrail i Spanien

8 augusti 2011 - 29 augusti 2011

Jag och Elisabet Renklint interrailar genom halva Spanien - Madrid, Cordoba, Sevilla, Cadiz, Granada, Valencia och Barcelona.

Viva la Vida en España!

Viva la Vida en España!

1 juni 2011 - 20 juni 2011

Den här resan kan beskrivas kort och gott som en jävligt välbehövd semester!

Catrin Johnson
CatrinJ