Málaga

Röd kropp och annat
fredag 24 maj 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Så var vi i Malaga  Alvin och jag. Roger var snäll och körde oss till Landvetter och Norwegians plan lyfte en halvtimme sent. Utöver det så fanns det ingen mat ombord att köpa, mer än tapasbrickor (som i o f s var goda men inte så mättande). Tydligen är det Norwegians policy att inte ta

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Malaga med Alvin
Senast aktiv - från Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Hemma i Málaga
fredag 25 januari 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Resan närmar sig halvvägs och med snart tre veckor i Spanien kör vi lite molltoner.I torsdags gjorde vi 1300 höjdmeter upp och ned när vi besteg 1508 meter höga Pico del Cielo. Inget moll där, förutom insikten att en sådan vandring blir lite jobbigare för varje gång, även med

Catrin Johnson
CatrinJ i Ännu en flykt undan vintern
St Cruz, Teneriffa
torsdag 19 april 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

en inte alltför trevlig husfasad möter i hamnen, men bakom 10-våningshusen finns en mysig stadskärna. Den riktigt gamla bebyggelsen är sparad på många håll och gränderna med sina spanska balkonger är härliga att se. En skön promenad och besök i två kyrkor från tidigt 1500-tal vr vad

Ewa Thulin
ewaleo i Kryssning i Karibiska Havet
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
Museer
torsdag 15 mars 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

Efter en regnig natt blev det en museidag. Först Moderna med en itställning av en träskulptör, Stephan Balkenhol, jättebra!Sedan tjurfäktarenan som var under renovering.Därefter Centro de Pompidou och E köpte en fin bild.Vi åt supergod hummus på libanesisk restaurang. Hem och packade.

Benalmadena
onsdag 14 mars 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

Vi traskade tappert iväg till Ryska Museet för att se Kandinsky men det var förra året! Och en gammal broschyr.Pendeltåg till Benalmadena där vi träffade två gamla vänner. Trevlig eftermiddag och vi fick äntligen äta stekt panerad fisk. Kul för I att se ett vanligt svensk- spanskt hem.

Picasso
onsdag 14 mars 2018 - Málaga, Andalusien, Spanien

Bussresa till Malaga, släpade våra väskor till vårt pensionat och sedan genom Malagas lyxiga gågator till Picasso Museet. Sevärt.Genom subtropiska trädgården och ner till Paseo de la Pergola

Ösregn
måndag 11 december 2017 - Málaga, Andalusien, Spanien

Missräkning..ingen guidad cykelvandring på 2,5 timma här inte. Nix pix här öste regnet ner och inget kunde vi göra..Vid 11 tiden lättade det och då hade tiden passerat med god mariginal. Vi tog oss ut från båten..gick utmed kajen och landande in på ett ställe och drack litegott vin och

Ann Beutler
fireandrain i Kryssning dec 2017
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Nedräkning
tisdag 12 december 2017 - Málaga, Andalusien, Spanien

Knappt två veckor kvar av studierna, jul I Sverige och sedan bär def av.....

CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
2 - 7 nov 2016
måndag 7 november 2016 - Málaga, Andalusien, Spanien

2 nov 2016Vi lämnar Fågelbro i lätt snöfall till Arlanda för fly med Norwegian till Rom. Kl 15 landar vi i Rom och en förbeställd taxi hämtar oss till hotell Mozart. I receptionen anser man att vi behöver ett bättre rum och flyttar oss till ett sidoliggande hotell som heter Vivaldi. Döm

Malaga med Alvin

Malaga med Alvin

22 maj 2019 - 26 maj 2019

Alvins konfirmationspresent.

Ännu en flykt undan vintern

Ännu en flykt undan vintern

1 november 2018 - 15 april 2019

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Kryssning i Karibiska Havet

Kryssning i Karibiska Havet

2 april 2018 - 22 april 2018

Flyg från Arlanda till Dominikanska Republiken där vi går ombord på Costa Pacifica i La Romana. Två dygn i DR, La Romana och Catalina Island. Besöker därefter under en vecka öarna: St. Kitts, St. John´s, Martinique, Guadeloupe, St. Lucia och Barbados. Sedan följer sex dygn till havs då vi korsar Atlanten. Stannar till i St. Cruz (Teneriffa), fortsätter till Malaga och avslutar i Barcelona. Heldag där innan vi flyger "hem" till Stockholm.

Kryssning dec 2017

Kryssning dec 2017

1 december 2017 - 13 december 2017

Flyget till Barca gick vid 10 tiden så vi körde hemifrån i god tid samma dag. Hade förbokat parkering på Lillhults parkering, så praktiskt att bli körd till avgångshallen och hämtad..därtill lägre pris!! Resan förlöpte utan konstigheter. Norweigen flög vi med, så bra med nät på flyget Framme i Barca så tog vi flygbussen in. 5 e pp, den stannar behändigt vid P de la Catalunja. Hotellet hade jag bokat ihop med flyget på deras hemsida..Det låg långt ner på La Rambla. Så det skulle vara nära ut till bussen ut till båten. Hotelet hette Arc la Rambla. Rummet vi blev visade till var inte det som jag hade bokat..så ner till receptionen och sa ifrån. Men receptionisten stod på sig och så gjorde jag..så hon tillkallade en annan personal och nu blev vi visade två bättre rum som vi kunde välja på. Så var det löst😀 Efter ha tagit rummet i besittning.gick jag ner till restaurangen och köpte lite mat till oss dvs lunch. Sedan lite vin och vila. Hade bokat bord på en bra restaurang Viana.kl 18. Vi gick ut i god tid för att hitta dit.. det var kallt så T köpte en grön mössa med haschplanta på 😀 Maten jag valde var superb. T var väl inte lika nöjd med sin argentinska köttbit. Kvällen fick sedan innehålla lite affärsbesök och givetvis ett besök på Placa Filip Neri. Det var julmarknad på torget utanför katedralen. Trötta var vi när vi kom hem, det hade varit en lång dag

cadiz

cadiz

1 februari 2018 - 15 mars 2018

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

En månad i Malaga trakten

En månad i Malaga trakten

12 februari 2016 - 11 mars 2016

Tre generationer Sandgrenar hyr en lägenhet i Sitio de Calahonda, mellan Fuengerola och Marbella i Spanien en månad.

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

Spanien

Spanien

27 juni 2015 - 4 juli 2015

Drar på en liten tripp med sambon för att kolla in hans mors lägenhet där borta. Får se vad Spanien har att erbjuda :)

Ewa Och Magnus Sten
esmj